Hop til indhold

Højde på hegn

Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Da naboen får en tæve til sommer og jeg har to hanhunde skal jeg have et nyt hegn i haven.

Jeg har tænkt på at sætte et armeringshegn (stift og kan ikke bøjes/væltes;-)) op mellem stolper, men er i tvivl om, hvor højt det skal være??? Tror I at 1.60 kan gøre det, når det nu ikke kan væltes-jeg har en berner og en aussie.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg mene, jeg nægter i hvert fald at tro på at berneren kan springe over -men at kravle over kan selvfølgelig være en mulighed ;-)

Aussien kan muligvis godt springe over, hvis den virkelig, virkelig vil, men så skal den altså også være lidt af en udbryder konge ;-)

Herhjemme er hegnet 70-80 cm hvor det er laveste og 180 cm hvor det er højest, og det plejer ikke at være noget problem, selvom de jo uden besvær kan springe over de 70-80 cm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at sige, det afhænger lidt af adrætheden hos hundene, Jeg har haft en newfoundlænder som plankede et fast plankeværk i 1.80 m højde, 5 dage før hun fik 8 hvalpe (men hun var også i sin helt egen superliga)

2 af mine cockere hopper over vores mur i hundegården, den er 1.25 høj, de 3 andre bliver pænt derinde. Vi havde troet de 1.25 sagtens kunne holde de små kræ inde... men snydt igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at sige, det afhænger lidt af adrætheden hos hundene, Jeg har haft en newfoundlænder som plankede et fast plankeværk i 1.80 m højde, 5 dage før hun fik 8 hvalpe (men hun var også i sin helt egen superliga)

2 af mine cockere hopper over vores mur i hundegården, den er 1.25 høj, de 3 andre bliver pænt derinde. Vi havde troet de 1.25 sagtens kunne holde de små kræ inde... men snydt igen!

Jeg har lige øget de fleste af mien hegn til 190 cm..Heartbeat sprang let og elegant over 160 cm..Håber han bliver inde nu :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige øget de fleste af mien hegn til 190 cm..Heartbeat sprang let og elegant over 160 cm..Håber han bliver inde nu :engel:

Er heartbeat ikke en 30 cm. høj löwchen? :shock:

Nå, men vi sætter 90 cm hegn rundt om haven og håber at lære vores springer spaniel at det er hertil og ikke længere. Ellers må vi tage mere drastiske midler i brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er 33 cm :fornaermet::fornaermet:

Dvs. på højde med Dexter.....

Og han har endnu ikke regnet ud, at han kan hoppe over et 60 cm hegn:stupid::mrgreen:

Men heldigt for mig indtil videre.. For min svigerfar troede da sagtens det var højt nok, dengang han satte det op:roll: (intet under, at den cocker de havde engange, altid stak af)

Dexter rejser sig på bagben, så han kan kigge over på de hunde, der går forbi (og hegnet er lavet af trådnet:damn:)

Så det kommer vist an på hunden:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites