Hop til indhold

Tør hud/skæl i pelsen


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

Duffy er ved at udvikle sig til et pels mareridt, hendes pels har jo ellers været temmelig nem at have med at gøre, men jeg skal da love for at hun er begyndt at filtre.. Bedst som jeg har fået hende filtre-fri, så kan jeg starte forfra dagen efter.. Håber bare at det er en periode :pray: for jeg vil jo gerne beholde hende i fuld pels...

 

Men nu til spørgsmålet, hun har altså fået en del skæl i pelsen, andre der har oplevet det? Lige nu får hun Orijen -fiskevarianten, så hun burde få nok med fiskeolie tænker jeg.. Tror I jeg skal supplere med noget mere fiskeolie eller hvad har I af forslag? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
køkkensaks :cool:

 

Ha, det vidste jeg du ville sige, men det hjælper vel næppe på skæl? ;-)

 

I et svagt øjeblik overvejede jeg at invitere dig forbi med saksen, men håber håber bare at det er en lille periode og ellers må hun jo få sig en sommer-klipning... Men vil hun stadig ikke filtre selvom pelsen klippes kortere? Tænker bare at Duffys filtrer altid er helt ned ved hårbunden og altså hun skal i hvert fald ikke klippes helt skaldet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha, det vidste jeg du ville sige, men det hjælper vel næppe på skæl? ;-)

 

I et svagt øjeblik overvejede jeg at invitere dig forbi med saksen, men håber håber bare at det er en lille periode og ellers må hun jo få sig en sommer-klipning... Men vil hun stadig ikke filtre selvom pelsen klippes kortere? Tænker bare at Duffys filtrer altid er helt ned ved hårbunden og altså hun skal i hvert fald ikke klippes helt skaldet :blink:

 

jeg ved det ikke :vedikke: men man kunne måske forestille sig, at hvis pelsen bliver klippet kort, og der ikke er filter i, kommer der mere luft-agtigt ned til huden?

 

første gang jeg klippede halfdan kort (5cm eller sådan) filtrede det faktisk stadig noget, men ikke nær så slemt. det blev først rigtigt godt, da jeg skalperede, og nu hvor han har omkring 4-5cm og er ved at blive rigtig pæn, er der stadig ikke noget filt af betydning.

 

jeg lover dig, at i begge kommer til at elske beslutningen, når det først er gjort - og det vokser jo ud igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og tænker, om det kan være fordi hun engang i mellem går våd for længe... Det ville jo både forklare skæl og filtren i bunden...?

 

Synes det kan være svært nogle gange (også nu hvor Ottos pels er kort), at få tørret bunden fuldstændigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Nåhr ja, må hellere lige komme med en opdatering.. Senere samme dag som jeg oprettede tråden valgte Duffy at ignorere mit nej og i stedet hoppe i en mudderpøl, hvilket resulterede i et bad...

 

Denne gang brugte jeg bare min shampoo og hårkur fra Matas, hun fik den fineste pels -uden skæl :blink:

 

Måske har jeg ikke fået skyllet B&B shampoo'en ordentligt ud, eller også har hun bare ikke kunne tåle den så godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...