Hop til indhold

For helvede da også...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

  • Svar 647
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Rikke, hvordan er bevægeligheden i benet? Hvis han strækker det udmærket både fremad og bagud, så kan det jo nemt være noget andet, der er skyld i pasgang/uregelmæssighed.

 

Sadie så virkelig sjov ud i waterwalkeren, hendes forben tog ca. dobbelt så mange skridt som bagbenene - ved ikke lige hvad man kalder den gangart :mrgreen: men dyrlægen var vildt tilfreds med hende. fordi hun trådte fint igennem med det opererede ben.

 

Håber I får en afklaring mandag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke, hvordan er bevægeligheden i benet? Hvis han strækker det udmærket både fremad og bagud, så kan det jo nemt være noget andet, der er skyld i pasgang/uregelmæssighed.

 

Sadie så virkelig sjov ud i waterwalkeren, hendes forben tog ca. dobbelt så mange skridt som bagbenene - ved ikke lige hvad man kalder den gangart :mrgreen: men dyrlægen var vildt tilfreds med hende. fordi hun trådte fint igennem med det opererede ben.

 

Håber I får en afklaring mandag.

 

Han strækker fint benet bagud, forud er lidt en anden sag. Tænker dog, at han altid har været dårlig på det punkt-agtigt. Det må jeg lige snakke med dem om på mandag, for hende sidst så Møffe for første gang længe. Længere historie.

 

Anyways, så pasganger han stadig, der har ingen forbedring været, desværre... Omvendt har der vist heller ikke været forværring, tror jeg. Selvom der ikke har været voldsomt meget vægt på det opererede ben de sidste par gange jeg har forsøgt at løfte det, men det er sådan op og ned.

 

Åh, men håber virkelig, at jeg finder ud af noget i morgen :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåmen, vi var jo afsted igen i går.

 

Det går egentlig ikke bedre med Møffe, om noget så er det gået lidt nedad. Og så alligevel ikke, I really don't know. Men jeg glemte selvfølgelig fuldstændig alt om evt. kiropraktor :stupid: Så det snakker vi om på fredag i stedet. Hvis de ikke mener, at det kan gavne tilstrækkeligt (de har selv en kiropraktor derude, så jeg regner med at de kender til effekterne af det), så har jeg 'bedre' ting at bruge mine penge på, end en 500kroners tilretning, der holder et par dage... Det bliver hurtigt dyrt, jo.

 

Anyways, så snakkede vi derudover også levertal og smertestillende, for der findes åbenbart noget smertestillende, der er knap så belastende. Det skal jeg vist lige høre nærmere om, når dyrlægen er inde over her en af de næste gange...

 

 

Og apropos smerter, så er det det de holder fast i, er skyld i det hele derude, igen fordi Møffe stadig mangler muskler og derfor bliver øm. Jeg håber, de har ret...

 

Filmede forresten lige Møffes gang i dag på turen, hvis nogen har interessen. Ikke helt tilfredsstillende, han veksler mellem nærmest pasgang og næsten nærmest pasgang og nogle få skridt er nærmest som de skal være. Det er nogenlunde sådan han går hele tiden.'

 

 

Men altså - han kan ikke klandres for manglende humør og højde på halen :mrgreen:

 

Temp2.jpg

 

(kort note, så er han kun uden line i få sekunder og under kontrol - skulle bare lige have et par billeder med bevægelse på)

Temp.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv for syv søren da, stakkels dejlige møffebamse, han er godt nok også hårdt ramt. Teitur har 7-9-13 og massivt egetræsbord, aldrig haft problemer i bevægeapparatet og jeg synes i gør et kæmpe stykke arbejde med jeres dejlige Møffe, for ligesom med alt andet sygdom kræver det SÅ meget af en. Kæmpe knus til jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg kan også huske med Sille, da hun fik fjernet den ene hoftekugle. Først skulle hun jo lige lære at gå på rigtigt på benet, men samtidig skulle det lige have lov at gro ordentligt sammen. Så vi lavede alskins øvelser 3 gange om dagen + gå på luftmadras + balance bræt.

 

Vi har også fået alle mulige forskellige øvelser med hjem + gå på forskellige underlag. Lykken tilsmiler mig så også lidt da, der er gået vejarbejde igang på vores vej i dag og de har smidt alle kantstenene op på fortovet på en strækning af 100meter. Det giver mulighed for vekslen både i højde og grundtype (asfalt og jord). Så der gik vi lige i dag.

 

Ellers er parken vores eneste egentlige muligheder og den er bare lig risiko for mega disaster. De fleste hunde og hundeejer er søde, men der er ikke lige god tanke for, at alle ikke altid er interesseret i at hilse, selvom der er line på hunden + et par af hundene skal overhovedet ikke i nærheden af Møffe i hans fysiske tilstand lige nu. Så det er lidt nervepirrende, hver gang vi er dernede...

 

:ae: har ingen erfaring indenfor området, men er lidt forskrækket over filmen, pyha han ser 'slap' ud i bagenden. Håber det hurtigt bliver bedre nu!

 

Det er jo også bare endnu værre end det burde grundet infektions-forløbet. Havde det ikke været der, tør jeg slet ikke drømme om hvor langt vi var nået ift. nu...

 

Øv for syv søren da, stakkels dejlige møffebamse, han er godt nok også hårdt ramt. Teitur har 7-9-13 og massivt egetræsbord, aldrig haft problemer i bevægeapparatet og jeg synes i gør et kæmpe stykke arbejde med jeres dejlige Møffe, for ligesom med alt andet sygdom kræver det SÅ meget af en. Kæmpe knus til jer.

 

Tak for dine søde tanker :kys: Og ja, det kræver en del og lige nu synes jeg, at det er ekstra hårdt - det var jo slet ikke sådan her det skulle udvikle sig :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres tanker! :kys:

 

Jeg syntes Møffe gik bedre i morgesn end ellers. Da jeg kom hjem til eftermiddag, var han tilgengæld fuldstændig skrup skør i hopla-mode (på måder, han faktisk ikke må på nuværende tidspunkt!). Han sprang rundt i glædescirkler og jeg ved ikke hvad - og var fuldstændig ustyrlig :genert: Gik en tur med ham, så han kunne få tisset af, men han gik nærmest klistret til mit ben konstant, så særlig meget bevægelse fik jeg ikke set :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det forstår jeg godt. Der har vi også været. Da Sille blev opereret og fik fjernet den venstre hoftekugle, besluttede hun sig for at gå ud i gangen - på alle fire ben- kl. 1.30 om natten :shock: Hun skulle da bare lige ud og gå lidt... Det måtte og burde hun slet ikke kunne på det tidspunkt... Det vidste hun bare ikke :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det forstår jeg godt. Der har vi også været. Da Sille blev opereret og fik fjernet den venstre hoftekugle, besluttede hun sig for at gå ud i gangen - på alle fire ben- kl. 1.30 om natten :shock: Hun skulle da bare lige ud og gå lidt... Det måtte og burde hun slet ikke kunne på det tidspunkt... Det vidste hun bare ikke :stupid:

 

Hehe, møghund :lol:

 

Nogle gange kunne det altså være rigtig rart om de forstod hvad man sagde...!

 

Hej,

 

Har "fulgt" møffe på sidelinien i noget tid(har selv en berner) og jeg må bare tage hatten af for dig og det store arbejde du gør med ham. Håber at han snart bliver helt frisk igen:-D.

 

V.H. Sille

 

Tak, Sille (and I know ;o) .. )

 

 

Anyways, må hellere komme med en lille update!

 

Vi var jo til genoptræning i går og jeg syntes personligt selv, at det virkede til at gå fremad med Møffe - og det mente fysioterapeuten også! :banan: Vi fik endda travet frem og tilbage lige uden for lokalet og han travede flot *host* Altså, han haltede, selvfølgelig - men hans gang var den rigtige :5up:

 

I waterwalkeren fik han derfor hele 3 x 3½ minut - vores rekord endnu og et par minutter i alt mere end sidste gang :banan:

 

Vi skal stadig passe på med gåturslængden og være forsigtige. Men vurderer jeg, at han kan tåle det på turen, så må vi gerne give et ekstra nyk.

 

Madmæssigt er Møffe tilgengæld mærkelig... Tror han har lidt kvalme, forhåbentligt grundet at han efterhånden har fået for meget smertestillende for længe - og ikke grundet levertallene.

 

Han kan ligesom ikke overkomme store portioner :vedikke: Kaster jeg en foderpille til ham, spiser han den. Tilbyder jeg en lille håndfuld, spiser han den for det meste. Tilbyder jeg en større håndfuld i madskålen, spiser han den måske. Men ikke sikkert, at han gør det anden gang. Men så spiser han det tilgengæld gerne, hvis jeg tilbyder små portioner i hånden og det sidste spiser han bare af skålen :vedikke:

 

Men altså, det er ret besværligt at fodre hund på den måde - især når man er vant til at kræet kaster maden i sig :vedikke:

 

Men på mandag er dyrlægen med inde over igen og så skal vi have snakket smertestillende og evt. blodprøver...

Link til indlæg
Del på andre sites

For sørens da også...

 

Har ikke lige orket at opdatere så meget, da jeg endnu engang har stået på bar bund med Møffe.

 

I mandags gik genoptræning knap så godt og vi havde desuden dyrlæge inde over, som mærkede Møffe igennem. Hun fandt både ømheder - og en instabilitet i knæleddet.

 

Det snakkede hun så med Claus Sloth om, som jeg har været forbi i dag. Og ja... Der er instabilitet og hans konklusion er, at det skyldes, at Møffe simpelthen har haft nogle 'anderledes' knæ (hvordan forstod jeg jo selvfølgelig ikke 100%, men noget med en vinkel, der kan varieres ved operationen, men i Møffes tilfælde kunne den åbenbart ikke åbnes nok til Møffes abnormale knæled). Umiddelbart håber vi på, at muskelopbygning kan klare det, da Claus kan huske, at Møffe også gik anderledes end andre TTA-opererede hunde første gang han blev opereret - og denne gang har han jo endnu færre muskler, hvilket velsagtens er begrundelsen for den voldsomme instabilitet. Men han ved det ærlig talt ikke, jeg kunne nærmest se ham klø sig i nakken (hvis ikke han rent faktisk gjorde det), han har aldrig oplevet en hund med så instabilt et led før. TTA-opererede hunde er altid instabile, men det er minimalt.

 

Ultimativt, hvis ikke muskeltræningen hjælper, så er hans foreslag ind til videre en operation, hvor der lægges noget stabiliserende ind. Men det er noget, han aldrig har forsøgt før i forbindelse med denne operation.

 

Min konklusion er bare, at min hund er en ener... Nu har han fået to dyrlæge til at sige "det har jeg aldrig set før!" og han er ikke engang tre år endnu - han kan vist nå at give mange dyrlæger grå hår :slem: Og sin mor :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...