Hop til indhold

For helvede da også...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Møffe, Møffe, Møffe...

 

Jeg synes, at han har gået lidt forkert gennem en længere periode (tilbage til omkring Næstved-udstillingen). Derudover har der også været et par andre ting, som modvillighed til at løbe til udstillinger. Bl.a. derfor var han til dyrlæge tirsdag i sidste uge, sammen med en omgang dårlig mave.

 

Louise mistænkte, at hans hofter var blevet ødelagt (de er jo løse, DKK bedømmelse højre D og venstre E). Men først og fremmest syntes hun, at vi skulle prøve med noget smertestillende, for at se om det gjorde en forskel.

 

Og det gjorde det sørme... :???: Pludselig ville han gerne løbe, selvom det var varmt og han gik hurtigere og lettere op af trapperne end han plejer.

 

Det var ikke de helt store forskelle ellers.

 

Men men men... Dagen efter er vi på stranden, hvor Møffe løber op og ned ad sandbanker (vi har ikke fået smertestillende endnu) og springer rundt i vandet nu og da. Om aftenen, da vi skal ud og løbe, halter han på venstre bagben (benet, med den rigtig løse hofte).

 

Næste dag er det dog væk og jeg snakker med Louise om det. Vi får noget smertestillende, som vi så kører med og aftaler, at han skal røntgenfotograferes, så vi kan udelukke eller konkluderer, om det er knoglerne den er gal med. Datoen sættes til fredag d. 13.

 

Han må gerne gå ture, han må bare ikke lege vildt og voldsomt.

 

Men, Møffe ville åbenbart gerne fotograferes NOGET hurtigere, så i går, da vi er ude og gå morgentur, når vi lige ned i parken og ser en af vennerne. En tæve, som han sjældent leger med, men bare tuller rundt sammen med. Så jeg lader Møffe løs og de hilser. Han løber lidt rundt, det må han jo gerne og da Bella - som tæven hedder - tager en pind fra jorden, begynder Møffe at løbe efter og småkage - så skriger han og halter ad helvedes til :cry: Vi går direkte hjem, hvor jeg får Møffe til at lægge sig ned. Min far og jeg får skovlet noget morgenmad indenbords, hvorefter bilen starter og vi kører ned til klinikken, som jo først åbnede kl. 8.

 

Ingen tvivl og Louise lod ham komme ind, hvormed der blev kaldt en dyrlæge ekstraordinært på arbejde, da dagen var blevet ret så fyldt op. Jeg sidder i frokoststuen med Møffe, orker slet ikke at gå igang med at arbejde (går i praktik på klinikken og skulle jo møde ind kl. 8), kan intet overskue...

Møffe får noget beroligende og inden længe, bliver han flyttet ind i røntgenrummet, hvor vi skal være tre til at bære hans 60kg op :mrgreen:

 

Han bliver "lagt ned" og jeg får lov til at være med til det hele (undtagen at tage billederne, da der ikke var dragter nok). Vi tager billeder af snart sagt det hele, når han nu alligevel er "lagt ned". Ryg, albuer, knæ, skuldre og hofter.

 

Ryg, albuer, knæ og skuldre er super, tip top flotte, lige bortset fra den lille bruskplet på den ene skulder - men den er stadig for lille, til at tage notits af, så den bliver heldigvis næppe nogensinde et problem.

 

Hofterne er stadig løse. Hvor løse i forhold til for et år siden, ved jeg ikke (har heller ikke sendt billederne ind til DKK, så ingen grund dertil, selvom jeg ærger mig lidt nu :genert: ). Måske er de blevet lidt fastere, dunno? :vedikke: Så vidt jeg forstod på Louise, er der dog heldigvis stadig ingen knogleforandringer.

 

Men Louise mener, at det er de løse hofter, der er problemet. Fordi de er så løse, så klikker lårhovedet nogle gange ud og slår op i muskulaturen - og når den slår tilpas hårdt, så gør det rigtig nas...

 

Sammenlagt med, at Møffe måske nok havde en forstuvning fra sidste onsdag, kan det også meget vel være problemet!

 

Skrev dog på FB i går og da min opdrætter så det, havde hun kun ét ord: Korsbånd :???:

 

Så jeg har snakket med Louise i dag, hun mener IKKE at det er det, hun har mærket på Møffe - men hun vil ikke udelukke det. Og jeg glemte selvfølgelig at spørge, om det var mens han var bedøvet eller ej... Det siger bernerfolket nemlig, kan være nødvendigt, for at kunne mærke det på en berner. Men er der ikke en væsentlig bedring på mandag, så ringer jeg til Claus Sloth (knogle og ledekspert), er planen umiddelbart - og Louise mener også, at han skal tjekkes igennem i det tilfælde og evt. henvises til kirurg. Røntgenbillederne er sendt til Claus Sloth og han skulle gerne have dem til den tid - og forhåbentligt nogle kloge ord, han har jo også billederne, der blev taget for et år siden.

 

Men altså, stakkels Møffe, han har simpelthen så ondt :cry: Optog en video af ham i går og av av av av, han som ellers aldrig lader sig mærke med smerte...

 

[media]

[/media]

 

Og hans hofter:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 647
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg ved sq næsten ikke, hvad jeg håber... Jo, vel at det er noget med hofterne, som Claus Sloth har en nogenlunde billig løsning til (tro selv på det)? Ved det ikke...

 

Er det korsbåndet, så er der meget stor risiko for, at det andet også ryger, mens han er i genoptræning... Det sker temmelig ofte for bernere, fordi de er så store og tunge :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ

Hvor er det synd for både ham og dig, kunne heller ikke holde ud at se hele videoen :(

Håber at i kan finde en holdbar løsning og det ikke bliver alt for dyrt:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula

åh, hvor er jeg ked af det på jeres vegne. Han er sådan en skøn hund!

Det er noget skidt, når man ikke rigtig ved hvad der er i vejen.

Gid man kunne sætte et plaster på :ae:

God bedring til ham - håber alt går i orden! :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme jeg kun så et glimt så slukkede jeg for videoen - kunne ikke holde ud at se mere.

 

Hvis det er korsbåndet, skal han så ikke også være fremføringshalt? Ja, jeg ved det ikke, så som sagt kun et øjeblik, men tænker bare. Han er tydeligvis meget støttehalt, men jeg er i tvivl om det andet.

 

Jeg håber det bedste for ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme jeg kun så et glimt så slukkede jeg for videoen - kunne ikke holde ud at se mere.

 

Hvis det er korsbåndet, skal han så ikke også være fremføringshalt? Ja, jeg ved det ikke, så som sagt kun et øjeblik, men tænker bare. Han er tydeligvis meget støttehalt, men jeg er i tvivl om det andet.

 

Jeg håber det bedste for ham :ae:

 

Øhm, æh, fremføringshalt? :genert: Han er meget anspændt i venstre front også, når han går - agtigt - synes jeg. Men er det det samme som fremføringshalt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ved sq næsten ikke, hvad jeg håber... Jo, vel at det er noget med hofterne, som Claus Sloth har en nogenlunde billig løsning til (tro selv på det)? Ved det ikke...

 

Er det korsbåndet, så er der meget stor risiko for, at det andet også ryger, mens han er i genoptræning... Det sker temmelig ofte for bernere, fordi de er så store og tunge :???:

 

 

Stakkels Møffe:cry:

 

Jeg vil lige sige, at da jeg var i praktik hos Lea, havde vi en berner (tæve) inde, der havde korsbåndsskade og hun fik ikke en på det andet ben, netop fordi der blev genoptrænet i vand..

 

Så alt er ikke tabt.. Men for dævlan hvor er det da øv:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Møffe:cry:

 

Jeg vil lige sige, at da jeg var i praktik hos Lea, havde vi en berner (tæve) inde, der havde korsbåndsskade og hun fik ikke en på det andet ben, netop fordi der blev genoptrænet i vand..

 

Så alt er ikke tabt.. Men for dævlan hvor er det da øv:cry:

 

Tak, Jeanette, det er super rart at høre!

 

Har også tænkt en del på, hvordan med genoptræning, hvis nu og sådan - og heldigvis går vi da mod varmere tider, så jeg kan bruge havet, så meget jeg lyster nærmest til genoptræning (én gang ugentligt er jo ikke ligefrem nok og mere kan jeg ikke nå hos Lea).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, Jeanette, det er super rart at høre!

 

Har også tænkt en del på, hvordan med genoptræning, hvis nu og sådan - og heldigvis går vi da mod varmere tider, så jeg kan bruge havet, så meget jeg lyster nærmest til genoptræning (én gang ugentligt er jo ikke ligefrem nok og mere kan jeg ikke nå hos Lea).

 

Nej Kiki gik 2 gange om ugen. Men ja, du kan bruge havet. Og du ved jo nogenlunde hvor langt vandet skal op. OG Lea kan jo lige holde øje med jer, når I kommer hos hende.. Det skal nok blive godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...