Hop til indhold

Anbefaling


Gæst Chihuahua-lover
 Share

Recommended Posts

Gæst Chihuahua-lover

Hej

Jeg vil gerne have hund, så jeg ikke føler mig alene. Men så kommer problemet. Hvilken hund er bedst for mig?

Hvad vil I anbefale?

 

Jeg bor i lejlighed.

Familien og deres Cavalier kommer tit på besøg, og jeg besøger dem.

Jeg søger en lille hund.

Den skal være venlig.

 

Håber der kommer mange anbefalinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at du bliver nødt til at fortælle lidt mere om, hvad du ønsker i en hund, og hvad du kan tilbyde den. :-)

 

F.eks. skal den være samarbejdende eller selvstændig, hvordan har du det med pelspleje, hvor mange/lange ture og mental aktivering kan du tilbyde den, vil du bruge den til en bestemt type hundesport, hvor meget skal den være alene hjemme osv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chihuahua-lover

Den skal mest bruges til "skødehund". Regner ikke med at gå til agility, men lydighedstræning måske.

Jeg har en ferie på omkring 3 uger når jeg får den, bagefter skal den være hjemme ca. 8 timer.

Den skal helst knytte sig meget til ejeren, men stadig være åben og imøde kommende overfor fremmede.

Vil gå de ture med den, den behøver. Vil selvfølgelig træne den med de normale kommandoer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skal mest bruges til "skødehund". Regner ikke med at gå til agility, men lydighedstræning måske.

Jeg har en ferie på omkring 3 uger når jeg får den, bagefter skal den være hjemme ca. 8 timer.

Den skal helst knytte sig meget til ejeren, men stadig være åben og imøde kommende overfor fremmede.

Vil gå de ture med den, den behøver. Vil selvfølgelig træne den med de normale kommandoer.

 

En shi tzu måske? Men find gerne en nødløsning, så der er nogle, der kan passe den, hvis den ikke når at lære at være alene 8 timer på de tre uger. Mange af selskabsracerne kan godt være et stykke tid om at lære at være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chihuahua-lover
Er du gået helt væk fra en chihuahua:confused:

 

Nej. Men er nødt til at holde andre muligheder åbne.

En chihuahua gør jo meget, og det synes jeg ikke jeg kan tilbyde mine naboer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gør hvis den for lov, ja. Men ville alle hunde gøre.

 

Du er med på at gå tur 5-6 gange om dagen? den skal jo ud og tisse, og især som hvalp hvor de ikke kan holde sig ret længe.

At i dagtimerne tager man ingen steder uden sin hund hvis man har været på arbejde?

Du skal have hunden i mange år og det ikek bare er en "ide" du har fået?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...