Hop til indhold

Miekos hvalpe - 6 uger


Bankov
 Share

Recommended Posts

Så er der igen kommet nye billeder og video på www.fuma-ki.dk.

Jeg har været lidt bagud, da sidste uge var meget hård med 5-6 døgn uden søvn! De små skulle jo ud hver 2. time døgnet rundt, fordi de bare ikke vil tisse inde :-) Men i weekenden er der sket store fremskridt, og nu kan de klare 3-4 timer om natten, så jeg får da sovet et par timer ad gangen ;-)

Hvalpenes ører er nu (næsten) oprejst, og de har masser af krudt i måsen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg er vild med hvor sikre de nu er på poterne og at de har tunnel og lign i haven som de kan udforske på egne betingelser. Og så fik jeg lige et flash back da jeg så en af hvalpene tage en dappe tur i vand/mad skålen - det gjorde vinter også - det er da bare for nuttet :mrgreen:

 

Flot, og bare så tålmodigt, at i hopper ud af sengen flere gange nat efter nat for at de små kan komme ud og besørge - puha, sikke en nattevagt - men hvor er det godt gjort!! :5up:

 

...er vild med jeres vapser :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vild med hvor sikre de nu er på poterne og at de har tunnel og lign i haven som de kan udforske på egne betingelser. Og så fik jeg lige et flash back da jeg så en af hvalpene tage en dappe tur i vand/mad skålen - det gjorde vinter også - det er da bare for nuttet :mrgreen:

 

Ja, tunnelen er et hit :-D

 

Og vandskålen kan jo bruges til mange ting, synes hvalpene: Som hovedpude, til fodbad, som træklegetøj osv. :mrgreen:

 

Vi stiller en gang imellem forskellige ting frem til hvalpene, som de kan undersøge - det er utroligt så interessant en vandkande og en løv-rive kan være for små hvalpe :lol:

 

Flot, og bare så tålmodigt, at i hopper ud af sengen flere gange nat efter nat for at de små kan komme ud og besørge - puha, sikke en nattevagt - men hvor er det godt gjort!! :5up:

 

Tak :-)

Det er typisk for racen at være "små-hys" med tisseriet allerede i en meget tidlig alder. Jeg ved ikke rigtig hvorfor det er sådan og om andre racer også har det sådan? Måske er det en spidshunde-ting?

 

...er vild med jeres vapser :lun:

 

:lun: De er altså også bare så dejlige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du virker som en fantastisk opdrætter! - Er der stor efterspørgsel på racen?

 

Tak, hvor er du sød :-D Jeg prøver at gøre det så godt jeg kan...

 

Det kommer vist lidt i "byger" det med efterspørgslen... Når Camilla Miehe-Renard havde været i ugebladene med sin shiba, var der mange som gerne ville ha' sådan en...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, hvor er du sød :-D Jeg prøver at gøre det så godt jeg kan...

 

Det kommer vist lidt i "byger" det med efterspørgslen... Når Camilla Miehe-Renard havde været i ugebladene med sin shiba, var der mange som gerne ville ha' sådan en...

 

Ja okay. Eiii, jeg er godt nok også vild med dem! HVIS nu, når vi skal have en hund til, valgte en shiba tæve, ville den så mon ku gå i spænd med labben? Eller er de mere til deres egne kun? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay. Eiii, jeg er godt nok også vild med dem! HVIS nu, når vi skal have en hund til, valgte en shiba tæve, ville den så mon ku gå i spænd med labben? Eller er de mere til deres egne kun? :-D

 

Det tror jeg ikke vil være noget problem - med mindre labben er meget voldsom i sin leg - det er der mange shibaer som ikke gider :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

De er nogle rigtig lækkermåse.

Er de solgt?

 

Jeg havde en lille shipapige i træning (indkald) for et par år siden. Det var sjovt og hun ville bare så gerne.

 

Ejeren forstod ikke vovse.

 

Jeg gik vel med vovse ialt 4 timer og allerede efter første ½ time fulgte hun mig hvor jeg stod og gik

 

Lidt pudsigt at nogle af de hundeejere som vil have selvstændige hunde ikke kan klare mosten når det kommer til stykket.

 

"Min" shibapige var svensker, men vi kunne godt snakke sammen alligevel :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

De er nogle rigtig lækkermåse.

Er de solgt?

 

Jeg havde en lille shipapige i træning (indkald) for et par år siden. Det var sjovt og hun ville bare så gerne.

 

Ejeren forstod ikke vovse.

 

Jeg gik vel med vovse ialt 4 timer og allerede efter første ½ time fulgte hun mig hvor jeg stod og gik

 

Lidt pudsigt at nogle af de hundeejere som vil have selvstændige hunde ikke kan klare mosten når det kommer til stykket.

 

"Min" shibapige var svensker, men vi kunne godt snakke sammen alligevel :-P

 

 

Jo, de er alle solgt.

 

Næ, nogle vælger desværre shibaen bare pga. det smukke udseende men glemmer hvad der er mellem ørerne :-).

De er meget lærenemme og superkvikke, hvis bare man gør tingene rigtigt - hård og kedelig træning er slet ikke noget for shibaer.

 

Du får vist en lille shiba-dreng på dit fof-hold i Haslev :-D :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Øj øj øj, jeg synes da at det bliver "værre" og "værre" at se de små guldklumper. Jeg får mere og mere lyst til at hive dem ud af min skærm, hvis det altså var muligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...