Hop til indhold

Hunde lyver aldrig om kærlighed


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Gæst crazywolf
En rørende sød bog ikk? Selvom man ikke behøver være enig i det hele:-)

 

Jeg har købt bogen for en del år siden og vil helt sikkert læse den igen. tog den faktisk frem i sidste uge :-)

Jeg husker den også som sød og rørende.

jeg elsker bøger og en god bog behøver man nødvendigvis ikke at være helt enig i alt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Det er en del år siden jeg har læst den sidst. men tog den frem i sidste uge :-)

Bagsiden af bog :

Kan hunde vise følelser som fx taknemmelighed, medfølelse eller skuffelse ?

Hvad drømmer hunde om ?

Hvordan opfatter hunde andre arter ( berunder mennesket )?

Påvirker hundes lugtesans deres omverdensopfattelse ?

man kalder hunden menneskets bedste ven. Alligevel ved vi næsten ingenting om dens følelsesliv og er tilbøjelige til at lægge vores egne følelser over på hunden. Siden Darwin er der ingen, som har forsket videnskabeligt i hundens følelsliv.

Jeffrey Masson, amerikansk psykoanlytiker og forfatter, sætter her fokus på hundens,,menneskelige" følelser. Ved hjælp af sine egne hunde, beretninger fra hundefolk over hele verden, litterære myter og ud fra videnskabelige studier giver Masson sin opfattelse af hunde og deres psyke. Masson afviser gamle fordomme om dyreadfærd og fører os rundt i hundenes følelsesmæssige univers og ind til den inderste kerne: kærlighed.

Håber det er iorden at jeg bringer bagside skriftet her :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst The dogfather
Øv de har den ikke på vores lokale bibliotek og på alle de sider jeg kan finde står der at den er udsolgt fra forlaget...

 

kan ikke huske hvad hjemmesiden hedder, men man plejer at kunne købe de fleste bøger brugt på en eller anden bogside...:-D...så det er lige om at google...:-D...tænker det måske er amazon eller sådan noget? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg læst denne bog i min ferie og jeg kunne ikke slippe den før jeg var færdig, den er meget interrasant, og en tankevækkende bog til nogen hundeejere, som bruger magt eller vold for at få hunden til at lystre, en sød bog, hvor man får lyst til at give sin hund en ekstra krammer og takke for alle de gode oplevelser vi har sammen:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...