Hop til indhold

Så blev man ellers lige overmodig..


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

..og meldte sin tigerdyrsimpressionistiske schæfercollie til sådan noget hundetræning i morgen aften :mrgreen:

 

Vi har lavet en aftale om en prøvetime, så jeg kan sige nej tak efterfølgende hvis det er for meget for hende, og de kan sige nej tak hvis hun er for meget for dem :lol:

 

:banan::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker :mrgreen:

 

skal have baby med på slæb også... hun kan ligge i sin barnevogn lige udenfor indhegningen. Havde lige fået arrangeret det hele, da jeg kom i tanke om at jeg havde et barn :oops: :stupid: og at Martin ikke er der til at tage hende på det tidspunkt. Men de har haft babyer med på den måde før, og Agnes kan for det meste (:x:) godt lide at ligge udenfor og bare kigge op i træerne hvis hun ikke er træt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker :mrgreen:

 

skal have baby med på slæb også... hun kan ligge i sin barnevogn lige udenfor indhegningen. Havde lige fået arrangeret det hele, da jeg kom i tanke om at jeg havde et barn :oops: :stupid: og at Martin ikke er der til at tage hende på det tidspunkt. Men de har haft babyer med på den måde før, og Agnes kan for det meste (:x:) godt lide at ligge udenfor og bare kigge op i træerne hvis hun ikke er træt.

 

Kom i tanke om :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Agnes var også dygtig :mrgreen: (hun lå i barnevognen udenfor indhegningen, og kiggede på træer der svejer i vinden :lun:).

 

Sally kom ud af bilen fuldt glammende :vuf:, og træneren sagde at jeg selv måtte bestemme om jeg ville arbejde udenfor indhegningen eller inde med de andre hunde (hun havde fået hendes adfærds-/baggrundshistorie). Jeg valgte at starte ude, og så kunne vi altid komme ind hvis det gik godt.

Jeg havde snoren klipset i selen og haltien, og allerede fra starten fik jeg masser af øjenkontakt selvom hun larmede.

Der gik max 10 minutter, så var hun stille! :shock: Vi gik ind til de andre, og gi klidt frem og tilbage, arbejdede med øjenkontakt, og jeg klikkede også for at kigge på hunde uden at gø af dem :engel:

Hun kunne både sitte og dække med stor koncentration! Og hun gik fint rundt i løs snor. Hun havde dog et godt øje til en nuser lille hvis staffie dreng, han så bare sød ud.. hver gang han skulle dække lå han og vred sig rundt på ryggen :lol:

 

Efter en halv time var der pause, og så gik de allesammen pludselig rundt og skulle skiftevis over til vandet, og så blev hun stresset og larmede igen. Men fik rimelig hurtigt samlet sig sammen, og arbejdede med mig igen. På dette tidspunkt var snoren kun i selen!

 

Jeg gav hende et par snusepauser hvor hun fik lov til at snuse rundt langs hegnet, hun er meget næsefikseret, og det er et alternativ til leg eller kontakt med de andre.

 

Efter pausen arbejdede vi alle med at lære dem at komme "ind på plads". Det er et helt begynder hold vi er på, selvom hun kan en masse almindelige ting, havde jeg jo ikke regnet med at hun ville kunne det i selskab, men jeg er glad for at arbejder med absolut nul præstationspress, det er jo slet ikke det vi er der for!

 

Der blev kun arbejdet med hundene i snor, hvilket nok var meget godt :engel:

 

Hun gøede igen da vi gik, men jeg var slet ikke til at skyde igennem på det tidspunkt :mrgreen: Da vi kom hjem gav hun lige Charles en gang "bank" (afløb for alt den indestænkte energi), og nu sover hun ellers, og ser meget træt ud :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Fedt for jer!!! Det gør jo bare man har endnu mere lyst til at komme afsted igen. Du må, hvis du gider, gerne skrive lidt igen næste gang i har været afsted.

(...og så ææælsker jeg virkelig at du lige glemte du havde en baby:lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt for jer!!! Det gør jo bare man har endnu mere lyst til at komme afsted igen. Du må, hvis du gider, gerne skrive lidt igen næste gang i har været afsted.

(...og så ææælsker jeg virkelig at du lige glemte du havde en baby:lol:)

bare rolig, I slipper ikke for opdateringer :mrgreen: (nu er der jo ingen agility de næste 2 uger :fornaermet: så skønt at jeg har noget andet at glæde mig til :banan:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en god time i dag :-D Hun gøede hel vildt da vi ankom.... INDEN der var nogen andre hunde, og INDEN hun kunne se hvor vi var. Og hun gøede også lidt da hun kom ud af bilen og ind i indhegningen da de andre var ankommet, men faktisk ikke ret meget. Vi arbejdede med sit stay, down stay (begge i snor, bare gå en cirkel om hunden eller lignende). Den slags er Sally faktisk ret skrap til. Så øvede vi gå pænt på plads, og Sally og jeg havde nogle rigtig gode momenter hvor hun virkelig koncentrerede sig, og frivilligt fravalgte (!!) at forsøge at tage kontakt til de andre hunde :banan::banan:

Vi fik dog gø-monsteret at se igen da vi skulle til at gå, og det næste hold ankom :mrgreen: men jeg kunne holde hende med to fingre, det var bare en masse larm uden de voldsomme fysiske udfald der nogle gange følger med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en god time i dag :-D Hun gøede hel vildt da vi ankom.... INDEN der var nogen andre hunde, og INDEN hun kunne se hvor vi var. Og hun gøede også lidt da hun kom ud af bilen og ind i indhegningen da de andre var ankommet, men faktisk ikke ret meget. Vi arbejdede med sit stay, down stay (begge i snor, bare gå en cirkel om hunden eller lignende). Den slags er Sally faktisk ret skrap til. Så øvede vi gå pænt på plads, og Sally og jeg havde nogle rigtig gode momenter hvor hun virkelig koncentrerede sig, og frivilligt fravalgte (!!) at forsøge at tage kontakt til de andre hunde :banan::banan:

Vi fik dog gø-monsteret at se igen da vi skulle til at gå, og det næste hold ankom :mrgreen: men jeg kunne holde hende med to fingre, det var bare en masse larm uden de voldsomme fysiske udfald der nogle gange følger med.

 

:banan::banan::banan: lyder godt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...