Hop til indhold

Så blev man ellers lige overmodig..


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Tænker det er på tide med en opdatering :blink:

 

I går var 5. (og næstsidste) gang. Vi startede med lidt "opvarmning" -kontaktøvelser, sit, dæk osv. Så var der lagt en msse forhindringer ud, kasser hunden skulle gå i, et rundt plastiklåg (stort) de skulle stå på, et stykke glat underlag de skulle stå på, små spring, en bue af kegler man skulle gå slalom igennem, en tunnel og et par planker de skulle gå henover. Det var ikke en bestemt bane, dvs man skulle bare gå rundt og prøve de forskellige ting i den rækkefølge man ville. Sally blev noget spændt! Hun elsker for det første den slags, og for det andet var alle de andre hunde oludselig noget mere animerede end normalt, men udover et par enkelte gø-anfald arbejdede hun flot :mrgreen:

Så skulle vi øve "leave" som ikke er noget jeg har trænet ret meget med hende, men hvem var lige sej?! Jeg kunne sige "leave", drible med en tennisbold, og hun tog den ikke før jeg gav lov! :cool: Sad bare der som en statue, på kun en enkelt kommando. Det synes jeg er ret sejt.

Derefter missede vi resten af øvelsen som gik ud på at hun skulle lade ting ligge som man gik rundt imellem, fordi babyen blev sulten og ville ammes :lol:

Næste gang er sidste gang på det hold, så opgraderer vi til næste klasse "adult improvers" :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tænker det er på tide med en opdatering :blink:

 

I går var 5. (og næstsidste) gang. Vi startede med lidt "opvarmning" -kontaktøvelser, sit, dæk osv. Så var der lagt en msse forhindringer ud, kasser hunden skulle gå i, et rundt plastiklåg (stort) de skulle stå på, et stykke glat underlag de skulle stå på, små spring, en bue af kegler man skulle gå slalom igennem, en tunnel og et par planker de skulle gå henover. Det var ikke en bestemt bane, dvs man skulle bare gå rundt og prøve de forskellige ting i den rækkefølge man ville. Sally blev noget spændt! Hun elsker for det første den slags, og for det andet var alle de andre hunde oludselig noget mere animerede end normalt, men udover et par enkelte gø-anfald arbejdede hun flot :mrgreen:

Så skulle vi øve "leave" som ikke er noget jeg har trænet ret meget med hende, men hvem var lige sej?! Jeg kunne sige "leave", drible med en tennisbold, og hun tog den ikke før jeg gav lov! :cool: Sad bare der som en statue, på kun en enkelt kommando. Det synes jeg er ret sejt.

Derefter missede vi resten af øvelsen som gik ud på at hun skulle lade ting ligge som man gik rundt imellem, fordi babyen blev sulten og ville ammes :lol:

Næste gang er sidste gang på det hold, så opgraderer vi til næste klasse "adult improvers" :cool:

 

Det lyder super godt... :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, glemte lige at nævne at jeg gik ind på banen igen efter amning, til de sidste par minutter.. og fik derefter ikke fjernet mig hurtigt nok inden hvalpe-holdet kom strømmende til.. det gjorde hende med den udfarende border collie heller ikke, så der stod vi med vores larmende bæster, godt udenfor rækkevidde, med store undskyldende smil, mens hvalpene troligt traskede fobi os :genert: floooovt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var det sidste træningstime :megaked: men vi starter igen til august :klap: på Adult Improvers :cool:

 

Hun var lidt frisk (:mrgreen:) da vi ankom, sikkert after al den leg med lille Bonnie :lol: men hun faldt hurtigt til ro og begyndte at arbejde. Vi lavede en masse forskelligt igen, hvem der kunne lave 5 sit hurtigts, 5 dæk hurtigst, og en "dæk, bliv" hvor vi blev ved hundene, Sally og border collien Rio (som også har issues) vandt begge to, da de blev liggende selvom begge instruktører gik rundt mellem os og klappede og alt muligt :banan:

Vi prøvede også at de skulle "blive" mens vi prøvede at distrahere dem.. jeg kunne kravle rundt om Sally i cirkler, hoppe op og ned og hun rejste sig ikke :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...