Besvaret Juni 23, 201114 år Forfatter comment_679653 Tænker det er på tide med en opdatering :blink: I går var 5. (og næstsidste) gang. Vi startede med lidt "opvarmning" -kontaktøvelser, sit, dæk osv. Så var der lagt en msse forhindringer ud, kasser hunden skulle gå i, et rundt plastiklåg (stort) de skulle stå på, et stykke glat underlag de skulle stå på, små spring, en bue af kegler man skulle gå slalom igennem, en tunnel og et par planker de skulle gå henover. Det var ikke en bestemt bane, dvs man skulle bare gå rundt og prøve de forskellige ting i den rækkefølge man ville. Sally blev noget spændt! Hun elsker for det første den slags, og for det andet var alle de andre hunde oludselig noget mere animerede end normalt, men udover et par enkelte gø-anfald arbejdede hun flot Så skulle vi øve "leave" som ikke er noget jeg har trænet ret meget med hende, men hvem var lige sej?! Jeg kunne sige "leave", drible med en tennisbold, og hun tog den ikke før jeg gav lov! Sad bare der som en statue, på kun en enkelt kommando. Det synes jeg er ret sejt. Derefter missede vi resten af øvelsen som gik ud på at hun skulle lade ting ligge som man gik rundt imellem, fordi babyen blev sulten og ville ammes Næste gang er sidste gang på det hold, så opgraderer vi til næste klasse "adult improvers" Rapporter
Besvaret Juni 23, 201114 år comment_679654 Tænker det er på tide med en opdatering :blink: I går var 5. (og næstsidste) gang. Vi startede med lidt "opvarmning" -kontaktøvelser, sit, dæk osv. Så var der lagt en msse forhindringer ud, kasser hunden skulle gå i, et rundt plastiklåg (stort) de skulle stå på, et stykke glat underlag de skulle stå på, små spring, en bue af kegler man skulle gå slalom igennem, en tunnel og et par planker de skulle gå henover. Det var ikke en bestemt bane, dvs man skulle bare gå rundt og prøve de forskellige ting i den rækkefølge man ville. Sally blev noget spændt! Hun elsker for det første den slags, og for det andet var alle de andre hunde oludselig noget mere animerede end normalt, men udover et par enkelte gø-anfald arbejdede hun flot Så skulle vi øve "leave" som ikke er noget jeg har trænet ret meget med hende, men hvem var lige sej?! Jeg kunne sige "leave", drible med en tennisbold, og hun tog den ikke før jeg gav lov! Sad bare der som en statue, på kun en enkelt kommando. Det synes jeg er ret sejt. Derefter missede vi resten af øvelsen som gik ud på at hun skulle lade ting ligge som man gik rundt imellem, fordi babyen blev sulten og ville ammes Næste gang er sidste gang på det hold, så opgraderer vi til næste klasse "adult improvers" Det lyder super godt... :klap: Rapporter
Besvaret Juni 23, 201114 år Forfatter comment_679663 Nå ja, glemte lige at nævne at jeg gik ind på banen igen efter amning, til de sidste par minutter.. og fik derefter ikke fjernet mig hurtigt nok inden hvalpe-holdet kom strømmende til.. det gjorde hende med den udfarende border collie heller ikke, så der stod vi med vores larmende bæster, godt udenfor rækkevidde, med store undskyldende smil, mens hvalpene troligt traskede fobi os floooovt Rapporter
Besvaret Juni 29, 201114 år Forfatter comment_684653 Så var det sidste træningstime men vi starter igen til august :klap: på Adult Improvers Hun var lidt frisk () da vi ankom, sikkert after al den leg med lille Bonnie men hun faldt hurtigt til ro og begyndte at arbejde. Vi lavede en masse forskelligt igen, hvem der kunne lave 5 sit hurtigts, 5 dæk hurtigst, og en "dæk, bliv" hvor vi blev ved hundene, Sally og border collien Rio (som også har issues) vandt begge to, da de blev liggende selvom begge instruktører gik rundt mellem os og klappede og alt muligt :banan: Vi prøvede også at de skulle "blive" mens vi prøvede at distrahere dem.. jeg kunne kravle rundt om Sally i cirkler, hoppe op og ned og hun rejste sig ikke :hjerte: Rapporter
Besvaret Juni 30, 201114 år comment_684955 Hvor er I dygtige, og tænk sig at I allerede rykker op :klap: Rapporter
Besvaret Juni 30, 201114 år Forfatter comment_685038 Jeg tror man skal være ret dårlig for ikke at rykke op, for Rio som er meget mere udfarende og har enormt svært ved at koncentrere sig når de andre hunde er i bevægelse (han vil hyrde eller lege), er også rykket op Rapporter
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.