Hop til indhold

Hvad er din spidshunds....


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Ja, formålet er jo sådan set også bare, at han ikke skal lide så meget her i varmen - ikke at han skal se bedre ud :-D

Hvis man ikke ved det kan man overhoved ikke se det.

Det gjorde jeg ogdå ved Max min gamle Golden, armhuler og hele lysken og indersiden af lårene blev barberet helt ned så han kunne ånde.

 

Han kom også i vandet nærten hver dag og de steder ville simpelthen ikke tørre uden hjælp af føntørre, så var det meget lettere at fjerne ulden og sikkert også meget rare for Maxen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det gjorde jeg ogdå ved Max min gamle Golden, armhuler og hele lysken og indersiden af lårene blev barberet helt ned så han kunne ånde.

 

Han kom også i vandet nærten hver dag og de steder ville simpelthen ikke tørre uden hjælp af føntørre, så var det meget lettere at fjerne ulden og sikkert også meget rare for Maxen.

 

Jeg har godt nok ikke fjernet hårene på inderlårene helt - nærmest bare fadet langheden (findes det ord, overhoved?) ud, så der ikke er så stort spring fra kort til langt.

Næste gange bliver jeg måske modigere - var ret bange for at han ville komme til at se farlig ud :lol:.

Men vildt mærkeligt at man kan se pistolen, når man ser ham fra siden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

I dag gjorde så jeg noget jeg aldrig har gjort før:

 

Jeg barberede hele hans mave, under "armhulerne" og lidt af hans bukser med min brors skægtrimmer.

 

Det blev faktisk ret fint og han nød det i fulde drag - han lå helt stille med lukkede øjne :-D

Nu håber jeg så at det kan hjælpe ham lidt, den varme stakkel :hjerte:

 

Jeg har faktisk prøvet at klippe Motor lidt derinde/under, men hyshund vil ikke ligge på ryggen indendørs eller stille udendørs, så det gik sgu ikke så godt :lol:

 

Jeg så en samojed med "pudel"klip idag :lol:

 

Åhnej da :lol: Anders og Buju har nedlagt forbud herhjemme :mrgreen:

Jeg så forresten en chowchow igår og kunne pludselig sagtens se hvorfor nogle tror Motor er sådan en! Bare en kæmpestor en af slagsen, altså. Den var totalt fin :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk prøvet at klippe Motor lidt derinde/under, men hyshund vil ikke ligge på ryggen indendørs eller stille udendørs, så det gik sgu ikke så godt :lol:

 

 

 

Åhnej da :lol: Anders og Buju har nedlagt forbud herhjemme :mrgreen:

Jeg så forresten en chowchow igår og kunne pludselig sagtens se hvorfor nogle tror Motor er sådan en! Bare en kæmpestor en af slagsen, altså. Den var totalt fin :lun:

 

Hahah ja det var også min første tanke da jeg så den.. Eller det var faktisk kæresten der så den først også begyndte vi at grine :lol:. Men tror nu den havde det meget godt, sådan temp. mæssigt :-D. Men kunne ikke selv finde på det :oops:..

 

ChowChower er også flotte :hjerte:.

Men så må de da tro han er en meget afbleget/ren chowchow :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må vi være lidt med? :cool: Vi er ikke rene, men vores sind er ren spids:klap:

 

Yndlingsleg?

 

Yndlingsgodbid? Fiskegodbidder, ost og kylling. Alt tørt kan du pakke langt væk, jeg går min vej så:-)

 

Yndlings aktivitet? Løbe som en hest ud over markerne - gerne efter en fugl eller kat (det sidste må jeg ikke for Helle, men hun skal ikke bestemme hvad jeg må)

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) Jagthunderacerne, spidshunde og hyrdehunde - jeg kan ikke lide brune labber - dem knurrer jeg skisme af! så Helle tror jeg har en fortid med sådan en, som ikke var sød - og schæfere gør mig utryg, fordi to af dem har bidt mig, selvom jeg lå ned og tissede...

 

Yndlingsmad? Helles mad og Barf. Og hvis jeg kan snyde dem - kattenes dåsemad:banan:

 

 

Yndlingshadeting? At blive krammet eller nusset af en fremmed, der siger Neeeej se de ører! Jeg er en meget privat hund og foretrækker selv at opsøge de, der skal kramme og nusse mig. Jeg gør ikke noget. Jeg står bare og ser fornærmet ud og bagefter gider jeg ikke snakke med Helle fordi hun udsatte mig for det overgreb..

 

 

:vuf:

 

Så lidt spids er vi da - er vi ikk?

 

Eller er han bare en kat?

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia

Nå skidt, Gaby skal da også være med. :mrgreen:

 

Yndlingsleg?

Puuuh, der er meget, man er vel stadig en bette hvalp. Men at jage fingre/fødder, det står højt på listen. Og det gør hendes rotte også, den skal da have nogle tæv!

Nå ja, og så ELSKEDE hun at gynge, hun havde sådan en fin gynge hos Susanne (opdrætter), så sådan en har jeg spurgt, om hun ikke ville lave til mig. :blink:

 

Yndlingsgodbid?

Kylling!

 

Yndlings aktivitet?

At lege - det er ligemeget hvilken leg, bare hun får lov til at tygge/jage/løbe (ja, uden sele, selvfølgelig, den er jo bare træls, den der sele-ting :fornaermet:).

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?)

Nu har hun jo ikke mødt mange hunderacer, så det må være volpinoerne hjemmefra og så selvfølgelig de store spinoner hjemmefra. :mrgreen:

 

Yndlingsmad?

Kylling! Det slår da klart tørkost. :blink: Og nu har hun jo ikke rigtigt fået andet - jo, mælk fra moar, men det er slut nu. Selvom hun nok ville foretrække stadig at få en slurk en gang i mellem. :roll:

 

Yndlingshadeting?

Sit eget spejlbillede. Puuha, det skal man gø og knurre af, og så skal det angribes, men uhhh, det var farligt, så vi springer tilbage igen - og så angribe, knurre, jeg er en farlig ræv! :vuf: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yndlingsleg? Med menneskelig deltagelse er det leg med en ny bamse:banan:

 

Yndlingsgodbid? Lever eller laks tror jeg..

 

Yndlings aktivitet? Fange, eller forsøge at fange, fugle eller brombasser:stupid:

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) Yndlingshundeven er en corgi, men tror det er lidt tilfældigt, hun kan dog godt lide at de kan tåle lidt brydeleg, men samtidig ikke træder på hende..

 

Yndlingsmad? Frisklavet hjemmelavet med fisk tror jeg.

 

Yndlingshadeting? uha, der er mange... Katte, græsslåmaskiner, støvsugere, børster og at skulle i bad:genert:

 

Kan se hun er meget lidt de andre islændere i tråden:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk prøvet at klippe Motor lidt derinde/under, men hyshund vil ikke ligge på ryggen indendørs eller stille udendørs, så det gik sgu ikke så godt :lol:

 

 

 

Åhnej da :lol: Anders og Buju har nedlagt forbud herhjemme :mrgreen:

Jeg så forresten en chowchow igår og kunne pludselig sagtens se hvorfor nogle tror Motor er sådan en! Bare en kæmpestor en af slagsen, altså. Den var totalt fin :lun:

Har du brugt en trimmer ?

 

Bare sådan en som mænd har, de koster likke så meget i forhold til dem til hunde og så går det lyn-børge at få barberet ned de få steder :klap: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Chower findes i rød, fawn, sort, creme og en sjælden blå.. Kan ikke læse nogle steder de må være hvide, så er det vidst en fejlfarve.. Men den creme ligger meget op af hvis bare med lidt mere farve på bla ørerne.. Men ja, den ligner meget jeres lækre hvide bamser :lun:

 

Ok creme går så som hvid i min verden :blink: Samojeder kan (og må) godt have lidt brunlige farver (bliver kaldt bisquit)

 

chow-_chow.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Yndlingsleg? Hive mor og fars sokker af deres føder. Ligge på ryggen og gnaske sok med frolic. Eller træktorvsleg :-D

 

Yndlingsgodbid? Frolic, frikadeller og pølser. Muuums! :mums:

 

Yndlings aktivitet? Den er svær! Alt fra at jagte fugle/hare. Bade eller stikke af :lol:

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) Alt og alle! Bare de gider at lege :mrgreen:

 

Yndlingsmad? Godbidder :-D.

 

Yndlingshadeting? At blive børstet!

 

:engel: troede at det var at løbe efter Sookies numse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LauraS

Yndlingsleg? Louis er rigtig glad for en lille kost jeg har til fejebakken...

 

Yndlingsgodbid? Kyllingepølse :slem:

 

Yndlings aktivitet? Indkald, helt klart. Han bliver så glad når vi træner indkald.

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) Han er jo kun 11 uger, så han har ikke fået nogle rigtige venner endnu. Men vi bor et sted med mange hunde, og han vil rigtig gerne snakke med dem, så hundevenskaberne kommer nok snart :mrgreen:

 

Yndlingsmad? Jeg bilder mig ind at det er Acana, som vi fodrer med:engel:

 

Yndlingshadeting? At blive børstet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hersom

Yndlingsleg? pipi er ikke meget til leg men lidt trække leg kan hun godt lokkes til :)

 

Yndlingsgodbid? Alt der kan spises..:klap:

 

Yndlings aktivitet? Nusse med mor....:banan:

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) tror det er labrador hun ELSKER Bamse

 

Yndlingsmad? Alt mad....:klap:

 

Yndlingshadeting? at komme i bad, hun piver fra hun får første stråle vand på sig til hun er vasket og tørret...Og så drøner hun ud i gårdspladsen og ruller rundt og skaber sig lettere tosset... total grineren:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yndlingsleg?

så mange papkasser som muligt, grundigt lukket, med godbider --ind i hinanden- så der bliver ved med at være nye æsker at åbne.Først skal æskerne åbnes uden de går i stykker, godbiderne skal findes, æsker og kasser placeresstrategiske steder i rummet/haven- bedst er det i der hvor der lige er ryddet op. Herefter vendes der tilbage til en kasse af gangen- og hver kasse skal nu gennembankes,skilles ad, pulveriseres og spredes på størst mulige areal-

 

Yndlingsgodbid? and i enhver afskygning .

 

Yndlings aktivitet? hente grene i vandet som man kan slås med flatten om at få fat i først.

 

Yndlingshundevennerace? (is that a word?) elsker alle- men andre spidshunde taler jo bare samme sprog- så det er måske lidt sjovere.

 

Yndlingsmad? gider ikke æde det samme, varieret kost er det bedste- men ligenu er det lam- men får "jeg " det 3 aftner i træk, skal der ske noget nyt.

 

Yndlingshadeting? når "jeg" skal tøseting, som feks at blive børstet og andre ligegyldigheder eller når " jeg" ikke får lov at bestemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jahr de er super fine :lun: Men sådan som du vader rundt, kan du vist ligeså godt få en sammi :mrgreen:

Altså hvis en sammi kom i sort, så kunne jeg godt fristes :engel::lol:

 

 

Jeg troede jo faktisk at mitte ville få sådan en kæmpe pels for hendes mor lignede fuldkommen en sammi :hjerte: det var derfor jeg gav hende navnet Misja = bamse-bjørn på russisk :blink:

 

Men så blev hun bare med et ægte bamsede lab-lignene spidshunde blandings udseende :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LauraS
Det vil jeg give dig fuldstændigt ret i.

Sammien har et meget smukkere udtryk i ansigtet :lun:

Min næste hund skal helt sikkert også være en samojede:lun: Synes bare de er så fine...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...