Hop til indhold

gode råd mod at springe op, modtages


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Ja det er så dejligt med denne her tråd, når man får et nyt "problem"

får vi mange GODE råd, og de fleste virker. før eller senere, men der opstår også nemt noget nyt,

Hvad gør jeg når hunden er så glad, for mennesker i nærheden at hun bliver ved med at springe op af folk:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kaster mig ud i et råd som jeg hverken aner om er korrekt eller virker for andre end os men du får det alligevel.

Tacco gjorde det meget som hvalp og vi begyndte at ignorere ham fuldstændig når han hoppede op. I starten blev han mere insisterende og en overgang prøvede han også at skrabe på vores krop for at vi skulle kigge på ham. Men vi "frøs" ligesom fast og stirrede bare ud i luften indtil han havde alle fire ben på jorden. Så hilste vi stille og roligt på ham uden at overdrive for hvis vi roste for meget blev han glad og hoppede op igen.

 

Det skal så lige siges at da vi startede kunne der godt gå flere minuter inden han holdt op hver gang så det krævede lidt tålmodighed :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

vender ryggen til og lader den hoppe sin egen sø.

 

Eller fortsæt dagens rutiner og ignorer den til den er rolig igen.

 

Det man ikke skal, er at give den opmærksomhed. Uagtet om det er negativt eller positiv opmærksomhed den får, vil den have fået noget ud af al den hoppen.

 

Når hunden så er rolig igen, kan man hilse, rose, hvadend man nu gør.

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg ville også ignorere, når hun gør det. Når hun så bliver rolig, vil jeg anbefale, at man sætter sig ned og hilser stille og roligt evt lige kaste lidt guffer på gulvet/jorden, så der er mindre chance for, at hun hopper op, når man er på vej ned. Grunden til at jeg synes man skal sætte sig ned, er fordi så kommer man ned i hendes højde, for det hun prøver er højst sandsynligt at komme op til ansigtet for at hilse pænt (på hundsk)

 

Hvis I får gæster eller kommer ud til andre som gæster, så forsyn de andre med godbidder, som de kan give hende, når hun er rolig og giv dem en instruktion i, at det er meget vigtigt, at de IKKE hilser eller snakker med hende, når hun hopper op. De skal fuldstændig ignorere hende.

Jeg ved selv hvor svært det er, at "træne" folk op til det, "for hun er jo så lille og så sød, så det sker der jo ikke noget ved" :roll:

Tro mig jeg har været ved at rive håret af mig selv flere gange, når folk ikke rigtig forstod at samarbejde, for det er alfa og omega, men når først de gør, så sker der altså også mirakler :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Loke var lille hoppede han også op, men jeg gjorde det at jeg altid kom ham i møde i hans højde, altså bukkede mig ned til ham - og han holdt hurtigt op.

Ellers er den med at ignorere og vende ryggen til også godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil, som flere andre foreslår, ignorer hende ved at vende mig omkring. I det sekundt hun hopper ned igen vil jeg give hende en ny adfærd nemlig 'sit', og straks belønne hende for at 'sitte'. Altså, belønne det du gerne vil ha' og ignorer det du ikke vil ha'. 'Sitteadfærden' skulle nu gerne blive stærkere end det at hoppe op. Du får sikkert en hund der tilbyder 'sit' ganske meget, men hvad gør det hvis 'hoppe op' forsvinder. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, ignorer og få folk til at bukke sig ned når de skal snakke med hende :-D

 

Det er godt at udstyre dem med godbidder og de skal være rolige, ikke med høje lyse stemmer!

 

 

Jg har oplevet med Mika som jeg fik da hun var voksen at mange belønner hende når hun hopper op, de snakker med hende og nogle giver hende også godbidder, det er et problem og jeg vil ikke stå og sige ned, ned .... for hun belønnes på den måde!

 

Så hvis du kan opdrage dine 'besøgende' så er det den bedste måde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...