Hop til indhold

Rally undervisning i Aalborg

Gæst Idéfix
 Share

Recommended Posts

Gæst Idéfix

Er der nogle der ude der kan hjælpe? -Og måske hjælp til selvhjælp.

Da jeg tilflytter Aalborg om ca. et par sekunder og er Rally-instruktør uden et hold, har jeg brug for lidt hjælp:-).

Jeg søger en 'tot' græs inden for Aalborg kommune, til at undervise på. Jeg kan se ud fra nettet at der er mangel på undervisere oppe i Nordjylland og jeg mangler bare pladsen. ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Baloka

Hej idefix.

Vi er en træningsplads som godt kunne tænke os at få kørt rally ind. Vi ligger i Aalborg og træner kun berner sennen hunde.

Tænker lidt på hvad du skal have for at komme ud og vise det frem og evt. "uddanne" os trænere til at kunne håndtere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Idéfix

Hej igen Baloca.:-)

Jeg vil gerne hører lidt om hvor meget I kender til rally, hvad det er I forventer og om hvor mange I tror der vil deltage, før jeg prissætter.

Jeg kommer gerne og holder en kursusdag, underviser Jeres kursister og/eller underviser Jer instruktører. Fortæl også gerne lidt mere om hvad I ellers har i klubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Baloka

Vi er som sagt en klub der kun består af Berner Sennen hunde. Godt en 38 stykker. Vi kører almindelig lydighed og har engang i mellem lidt agility, vognkørsel og ringtræning på programmet. Der er en del der har nævnt Rally og at de synes det kunne være en fed møde at træne hunden på. Men præcis hvormange det kan jeg desværre ikke sige.

Om det skal være en introdag til at starte med eller en gang undervisning af os som instruktører det ved jeg ikke - har du nogle forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Idéfix

Lyder fint.

Jeg vil foreslå at jeg kommer og introduceret Rally, for alle, en dag.

Hvis der er interesse vil jeg foreslå, efterfølgende undervisning 10 gange (á 1,5 time) på beg. nivo, af instruktører og evt. kursister. Der ud over lidt teori for kommende instruktører. Hold på max. 10 hunde.

Det er nødvendigt for hundene at kunne sit, dæk og også gerne bliv.

Jeg ved at det ikke er alle der er intereseret i at gå til konkurrence, men jeg vil anbefale, at skal man undervise i Rally, er det en rigtig god idé, selv at have prøvet at blive bedømt, mindst een gang. Dette gør det nemmere at videregive erfarringer til de kursister der er intereseret i konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...
Gæst Idéfix

Hej igen Baloka.

Du skriver "inden for den nærmeste fremtid".... Hvad siger I til intro-dag den 3. september?

Hvad angår hold undervisning, så er mine tirsdage og onsdage blevet taget i mellemtiden. Hvad med mandage, torsdage eller fredage, med opstart i uge 37 eller weekends?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde tænkt os at det skulle være lørdag. det er den eneste dag vi har pladsen.

Først havde vi tænkt hvis du kunne komme og give sådan en intro og folk fik smag for hvad det var og derefter kunne dem der havde lyst tilmelde sig en træningsgang på 10 gange til 550kr eller hvad var det du sagde prisen var.

Vi træner alm lydighed fra kl. 9-10 og havde forestillet os et evt. Rallyhold fra kl. 10.30-11.30. Ved ikke hvordan dette passer dig?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Idéfix

Lyder rigtig fint. Jeg kan dog først starte lørdags holdene, hvis tilslutning, fra uge 38. -Og så vil det, hvis der er flere end 7 hunde, være bedst med 1,5times undervisning af gangen, så evt. 10.30-12.00. Der skal være lidt tid, ca. 30 min. (som ikke indgår i undervisningen) til at jeg kan stille baneremedier op, inden undervisning.

Passer lørdag den 3. sep. Jer med hensyn til intro?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Idéfix

Det lyde da helt fint.

Jeg er uddannet i Hundeklubben Lyngby, der er under DGI-regi. Prøv at se deres hjemmeside ( hundeklubben-lyngby.dk ) for deres poltik.

Jeg går ind for ros og positiv forstærkning af både hund og fører. Det er vigtigt at både hund og fører føler glæde. Hunde er forskellige lige som os mennesker og derfor er det vigtigt at vi atger tingene som de kommer. Nogle er konkurrence mindet og andre ikke. Undervisningen foregår både individuelt og kollektivt, man lærer også af at se på andre.

Se hvor mange du kan samle :-)

Hold med undervisning á 1,5time, 10 gange, max.10 hunde (minimum 5 hunde) pr. hold, af en pris på 550,- pr. hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 weeks later...

Hej

Ja så er vi ved at nærme os dagen hvor vi skal have besøg af dig. Håber stadig vi har en aftale.

Ved ikke om du evt. kan lave et lille opslag om, hvordan du havde forstillet dig dagen forløbge - så kan jeg komme det på vores hjemmeside.

Hvad med betaling og er der et max antal folk?

Link til indlæg
Del på andre sites

• 10 months later...
Gæst Idéfix
Hej, har du fundet en tot græs :slem: og hvis ??

hvor træner du, og starter du hold i år, ??

vi kunne godt tænke os at prøve Rally og leder efter stedet at træne i Aalborg/Nørresundby

Jeg har ikke undervisningstilbud længere da jeg pr.1/10-2012 bor i Norge. Kan oplyse at DKK underviser et sted i Aalborg, men ved ikke hvor. Hørte det i Berner Sennen klubben sidste år. Ked af ikke at kunne hjælpe bedre. Håber det lykkedes for dig for Kavallier elsker rally, min gør i alt fald :-) Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites