Hop til indhold

Hyrde camp i uge 26.


Recommended Posts

Anne fra Team Egemose i Jægerspris ( Nordsjælland), prøver at stable en hyrde camp på benene i ugen 26.

 

Jeg har modtaget denne mail og lovet at sende den videre.

 

SOMMER-TRÆNINGS-CAMP I UGE 26, 2011 HOS TEAM EGEMOSEN.

 

Igen i år er vi blevet hjemme fra Andelslandsbyen Nyvang. Arbejdet med at fragte alle de mange får, grinder og campingvogne m.m. overstiger værdien af at være til stede på deres forårsudstilling.

 

I stedet for tilbyder jeg at holde åbent herhjemme i ca. 1 uge af sommeren, hvor I alle er velkomne til at komme for kortere eller længere tid og deltage i vores trænings-camp. Der kan tages eget telt eller campingvogn med.

Man kan begynde at slå lejr fra lørdag den 25. juni og vi slutter lørdag den 2. juli.

 

Alle vil få mulighed for at træne på får 2 gange hver dag. Nogle skal have undervisning i roundpen, andre undervisning på mark og andre kan måske træne selv.

 

Jeg regner med at alle, der kunne tænke sig at komme, vil deltage på lige fod med hensyn til den daglige forplejning af os alle!

Når jeg ved, hvor stor tilslutning der er – kan vi begynde at lave planer for hvem, der står for hvad den enkelte dag.

Vi spiser ude på terrassen, hvor der kan grilles, ryges fisk på rygeovn, steges fiskefileter i friture, steges indpakkede kartofler på bål o.m.m… - kun fantasien sætter grænser.

 

Jeg vil forsøge at få div. spændende personer til at møde op og underholde os bl.a. med foredrag –

jeg har p.t. spurgt en dyrlæge om hun kan komme.

 

Et kursus i hundemassage til husbehov er arrangeret – det er over 3 gange 3 timer og starter tirsdag den 21. juni – igen mandag den 28. juni og sidst fredag den 1. juli. Prisen vil være kr. 1000,- pr. næse for alle 3 gange. Der er sendt mail ud om dette! (Har du fået den?)

 

Da vi ikke kan hyrde hele tiden – fårene skal have ro til at æde og passe deres lam og hundene skal også slappe af – vil vi forsøge at lave andre ting ind imellem, hvis vi da ikke bare synes det er ok at dase i solen!! (Det er jo også sommerferie, ik’?)

 

Dette er bare en foreløbig plan og hvis I har ideér til andre aktiviteter, så kom endelig med dem nu!

Er der nogen der vil lære lidt om at gå spor, dogdancing, rally, feltsøg eller ??

Vi lader os ikke begrænse her i planlægningsfasen. Prisen må jeg lige regne noget mere på – også alt efter deltagerantal ;0)

 

Nå, hvad mon I siger til det?

Mange hilsener

Anne Egede

mobil 23451873

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Ja den har jeg også fået den mail :-)

 

Skal du afsted nogen af dagene?:mrgreen:

 

Jeg gad godt, men det kan ikke lade sig gøre da kæresten er på Roskilde festival hele den uge :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh det lyder bare hyggeligt!! Det kunne vi bestemt godt overveje!

 

Hvor er det henne i landet og hvilke hunde træner de normalt med?

 

 

Ej, helt ærligt, Siri - nu gjorde jeg mig umage med at skrive at det er i JÆGERSPRIS I NORDSJÆLLAND :drille: .

 

Jeg er nemlig selv irriteret over at hundetrænere ikke skriver på SIDE 1, hvor i landet der trænes :blink:

 

Anne har selv Aussier og en enkelt border, så det er fortrinsvis de to racer, der normalt trænes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den har jeg også fået den mail :-)

 

Skal du afsted nogen af dagene?:mrgreen:

 

Jeg gad godt, men det kan ikke lade sig gøre da kæresten er på Roskilde festival hele den uge :-(

 

 

Nu har hun selvfølgelig lige lagt det en uge FØR jeg har 3 ugers sommerferie :evil:.

 

Da jeg bor så tæt på (for en gangs skyld :mrgreen:), så vil jeg nok melde mig til at komme lørdag og søndag i starten og så måske tage fri om mandagen.

Og så kan jeg komme igen fredag eftermiddag og lørdag.

Efter som jeg kun har 15 min kørsel, vil jeg sove hjemme - så lader Nana bedre op til næste dag, vil jeg mene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nu har hun selvfølgelig lige lagt det en uge FØR jeg har 3 ugers sommerferie :evil:.

 

Da jeg bor så tæt på (for en gangs skyld :mrgreen:), så vil jeg nok melde mig til at komme lørdag og søndag i starten og så måske tage fri om mandagen.

Og så kan jeg komme igen fredag eftermiddag og lørdag.

Efter som jeg kun har 15 min kørsel, vil jeg sove hjemme - så lader Nana bedre op til næste dag, vil jeg mene.

 

Misundelse er en grim ting:-) snyd snyd snyd..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, helt ærligt, Siri - nu gjorde jeg mig umage med at skrive at det er i JÆGERSPRIS I NORDSJÆLLAND :drille: .

 

Jeg er nemlig selv irriteret over at hundetrænere ikke skriver på SIDE 1, hvor i landet der trænes :blink:

 

Anne har selv Aussier og en enkelt border, så det er fortrinsvis de to racer, der normalt trænes.

 

Jaja.. okay så:mrgreen::mrgreen:

 

Det lyder virkelig hyggeligt - jeg vil helt sikkert overveje det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Aiiii, pis :cry:

 

Havde ellers regnet med at Møffe blev klar, for jeg ved at du er det :-D

 

Han er overhovedet ikke klar til den tid, desværre. Han må gå 30 minutter ad gangen - i kort snor - på det tidspunkt.

 

Først d. 18. juli må han begynde at være løs igen - forudsagt, at alt ser ud som det skal... Og så må han nok heller ikke lægge ud med det store hyrde-show eller hundeleg, men bare begynde rent faktisk at løbe lidt. Så vi har lange udsigter til hyrdning :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...