Hop til indhold

Vi skal have ny hund


fhk2507
 Share

Recommended Posts

Krydser fingre for at det er noget banalt!. :pray:

 

Husk at holde os opdateret.

 

P.s. det er alt for lang tid siden vi har set billeder!.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så har dyrlægen ringet med dommen, desværre ikke den jeg havde håbet på... Buddy har en svær grad HD, så går det pludselig op for mig hvor meget han er elsket, når tårene triller og man bare ikke rigtig kan fatte det. Vi har aftalt at han skal på special kost og have smerte stillende, så krydser vi fingre for at smerten forsvinder og han kan få 6-8 gode år. Heldigvis har han ikke ændret sind, selv om han har ondt, han er den kærligste hund jeg nogensinde har haft... men han skal ikke leve med stærke smerter resten af sit liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have... nej desværrer er der ingen ord som hjælper, men jeg glæder mig bare til at hente ham om lidt og se min dejlige hund igen. for der kommer ikke noget godt ud af og side her og spekulere. Han skal bare have det så godt som muligt, lige så længe det muligt.

 

Og mange hunde kan jo godt få et rigtig langt og dejligt liv trods svær HD. Og det er jeg sikker på i nok skal få givet ham :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh nej, det var bestemt ikke det, man havde håbet på at høre.

 

Men når nu det er, så er det godt at vide så tidligt som muligt, så I kan tage jeres forholdsregler. Min Sadie har også HD og er lige fyldt 10 her i sommer. Hun har det godt vha. akupunktur og kosttilskud, samt passende motion og vægt.

 

:x: for at Buddy kan få et langt og godt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai....det er jeg godt nok ked af at høre :ae:

 

Håber i får en masse gode år sammen uden alt for mange bekymringer.

 

Hvor må det bare være svært at få sådan en besked så kort tid efter i har fået ham :cry:

 

Hvad med det kuld han kommer fra - og forældrene?.

 

P.s. tak for billeder - han ser skøn ud :lun:- og aldeles børnevenlig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have, vi håber også på vi får en del gode år med ham, vi vil gøre alt hvad vi kan for at han har det godt. Jeg har skrevet til dem jeg har købt ham af, men har ikke hørt noget fra dem i nu... Ja Buddy er super glad for vores søn og andre børn, han elsker at ligge sammen med Silas på gulvet.

 

Hvad er det for kosttilskud du bruger til din hund?? jeg har fået noget hos dyrlægen som hedder Canosan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have, vi håber også på vi får en del gode år med ham, vi vil gøre alt hvad vi kan for at han har det godt.  Jeg har skrevet til dem jeg har købt ham af, men har ikke hørt noget fra dem i nu... Ja Buddy er super glad for vores søn og andre børn, han elsker at ligge sammen med Silas på gulvet. <br><br>Hvad er det for kosttilskud du bruger til din hund?? jeg har fået noget hos dyrlægen som hedder Canosan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor gør det mig altså ondt for jer :-(

 

Canosan skulle være et rigtig fint kosttilskud. Men det er jo et stort marked.

 

Har du hørt om cartrophen-indsprøjtninger? Kan se du bor i Næstved, det er vist forholdsvist tæt på Faxe, hvor dyrlægen Ken Lindeblad holder til? Han er ledekspert, så vil mene, at han kan sælge den billigt (da han højst sandsynligt sælger rigtig mange af behandingerne og derfor har et meget lille spild, en fuld behandling kan koste alt mellem 400 til jeg mener det er 1200 for en 55kg hund!).

 

Det er fire indsprøjtninger med lidt under en uge til en uges mellemrum - og så gentagelse årligt, så vidt jeg husker.

 

Vi havde rigtig god erfaring med det, på den dyreklinik hvor jeg var i praktik. Og Claus Sloth roser det også varmt (den ledekspert, der har opereret Møffe).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, ja det var ikke lige den besked vi havde håbet på med en 7½ mdr hund, men billederne var meget tydelige, hans hofter er rigtig slemme, specielt den højre som er den side han halter på.

Han kan desværre ikke rigtig lide den foder han skal have nu, det fra Hills.

Vandmotion var en god ide, mener der ligger et sted her i nærheden hvor det er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare at jeg ville fortælle dig, at min onkel ogsa have en rotte med HD (ved dog ikke graden), så den måtte ikke bruges til avl. Han blev næsten 12 år og fik det konstateret som 1,5 årig, så de kan godt få et langt og godt liv. De passede bare meget på, at han ikke blev overvægtig samt ikke skulle gå på trapper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok har ikke hørt om det med indsprøjtninger, men min dyrlæge samarbejder med Faxe, så det da noget jeg vil spørge hende om.

Hvilken foder bruger du bernerazuro?? for Buddy gider ikke det foder fra Hill som dyrlægen har givet os.

 

Jeg bruger et foder, der hedder "Orijen". Adult udgaven. Man kan også bruge deres fiskeudgave.

 

Om det er lige så godt som Hill's', skal jeg lade være usagt. Der er masser af de aktive stoffer i, som hjælper leddene og de er der naturligt gennem det høje indhold af bestemte kødtyper. Deres "Regional Red" er ikke lige så god, da det er de forkerte typer kød.

 

Skrev endda til producenten, for at sikre mig, at de aktive stoffer var i den rigtige "kode"/forbindelse - hvad kalder man det? Og det er de.

 

Jeg spurgte Claus Sloth (ledekspert) om det var godt nok til min korsbåndsopererede hund (der også har løse hofter =>> større risiko for, at de bliver smadret), da jeg ikke havde råd til flexvital og nægter at fodre med Hill's - og han sagde god for det.

 

Claus Sloth skulle forresten have ca. 400kr. for cartrophen-behandling af Møffe. Men han er så også en af de absolut billigste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare at jeg ville fortælle dig, at min onkel ogsa have en rotte med HD (ved dog ikke graden), så den måtte ikke bruges til avl. Han blev næsten 12 år og fik det konstateret som 1,5 årig, så de kan godt få et langt og godt liv. De passede bare meget på, at han ikke blev overvægtig samt ikke skulle gå på trapper.

 

 

Ja men det varmer hver gang man høre om andre, som heldigvis, har haft et langt og godt liv... vi håber selvfølgelig også det bliver tilfældet med Buddy, vi vil i hvert fald gør alt hvad vi kan for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger et foder, der hedder "Orijen". Adult udgaven. Man kan også bruge deres fiskeudgave.

 

Om det er lige så godt som Hill's', skal jeg lade være usagt. Der er masser af de aktive stoffer i, som hjælper leddene og de er der naturligt gennem det høje indhold af bestemte kødtyper. Deres "Regional Red" er ikke lige så god, da det er de forkerte typer kød.

 

Skrev endda til producenten, for at sikre mig, at de aktive stoffer var i den rigtige "kode"/forbindelse - hvad kalder man det? Og det er de.

 

Jeg spurgte Claus Sloth (ledekspert) om det var godt nok til min korsbåndsopererede hund (der også har løse hofter =>> større risiko for, at de bliver smadret), da jeg ikke havde råd til flexvital og nægter at fodre med Hill's - og han sagde god for det.

 

Claus Sloth skulle forresten have ca. 400kr. for cartrophen-behandling af Møffe. Men han er så også en af de absolut billigste.

 

 

Man må gå ud fra en ledekspert ved hvad han snakker om, jeg ved heller ikke om Hills er specielt godt, har aldrig fodret med Hills før, men kun hørt godt om Orijen, så det vil jeg da købe og se om Buddy vil spise det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må gå ud fra en ledekspert ved hvad han snakker om, jeg ved heller ikke om Hills er specielt godt, har aldrig fodret med Hills før, men kun hørt godt om Orijen, så det vil jeg da købe og se om Buddy vil spise det.

 

Det er nemlig det. Men som sagt, så er grel HD ikke årsagen til, at jeg fodrer Møffe med det - det er grundet det sprungne korsbånd.

 

Jeg ved, at flere dyrlæger smider hundene på Specifiks leddiæt, hvis hundene ikke er til Hill's - og der er langt mindre glucosamin og condroitin i Specifiks end i Orijens.

 

Hill's ved jeg ikke noget om - de holder det som en forretningshemmelighed, selv dyrlægerne ved det ikke (i hvert fald ikke dem alle sammen, ikke der hvor jeg var i praktik).

 

Du kan eventuelt supplere med noget MSM, det kan du købe her: Glucosamin & MSM-pulver til nettopriser - Vital-Horse.com

 

Hvis han ikke er til Orijen heller, kan du også fodre med alm. foder og så tilføje glucosamin, condroitin og MSM ved siden af.

 

Lakseolie er også altid godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en trist besked at få, men som de andre siger, så er HD heldigvis ikke en dødsdom.

 

Min Liva har også HD (D på højre hofte), og vi har godt styr på det. Hun startede med en cartrophen-kur med de fire indsprøjtninger og får nu en om året. Hun får ikke specialfoder, men jeg skifter mellem Olivers Fish og deres Weight Loss. Som tilskud får hun glucosamin fra Vital Horse.

 

Da jeg fik beskeden, lavede jeg en samle-tråde med alle de forskelle fodermærker og tilskud, som findes på markedet.

http://www.hunde-forum.dk/foder/19380-liste-over-foder-og-tilskud-til-hunde-med-led-hd-og-gigtproblemer.html

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en trist besked at få, men som de andre siger, så er HD heldigvis ikke en dødsdom.

 

Min Liva har også HD (D på højre hofte), og vi har godt styr på det. Hun startede med en cartrophen-kur med de fire indsprøjtninger og får nu en om året. Hun får ikke specialfoder, men jeg skifter mellem Olivers Fish og deres Weight Loss. Som tilskud får hun glucosamin fra Vital Horse.

 

Da jeg fik beskeden, lavede jeg en samle-tråde med alle de forskelle fodermærker og tilskud, som findes på markedet.

http://www.hunde-forum.dk/foder/19380-liste-over-foder-og-tilskud-til-hunde-med-led-hd-og-gigtproblemer.html

 

 

Ja jeg har lige været inde på tråden og læse den :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...