Hop til indhold

Vred i knæet/forskrukket ledbånd

Gæst lene77
 Share

Recommended Posts

Gæst lene77

Min lille hvalp begyndte pludselige at halte i går aftes efter hun havde sovet. Hun havde brugt dagen sammen med to andre hunde og havde virkelig givet den gas så hun var en træt hvalp. Da hun senere vågnede for at skulle tisse, haltede hun. Min første tanke var, at hun havde ligget forkert på benet og at det ville gå væk til i dag....

Det gjorde det ik..... så efter at havde set hende humpe rundt et par timer, ringede jeg til dyrelægen. Han ville gerne lige se hende, så afsted med os.

Han vurdering var at hun nok havde overanstrengt benet(knæet) eller havde fået et lille vred i det. Så nu står den på afslapning i en uges tid, hvor hun skal tage det heeeelt roligt.

Det gør helt ondt på mig at hun humper rundt på den måde:cry:

Andre der har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille hvalp begyndte pludselige at halte i går aftes efter hun havde sovet. Hun havde brugt dagen sammen med to andre hunde og havde virkelig givet den gas så hun var en træt hvalp. Da hun senere vågnede for at skulle tisse, haltede hun. Min første tanke var, at hun havde ligget forkert på benet og at det ville gå væk til i dag....

Det gjorde det ik..... så efter at havde set hende humpe rundt et par timer, ringede jeg til dyrelægen. Han ville gerne lige se hende, så afsted med os.

Han vurdering var at hun nok havde overanstrengt benet(knæet) eller havde fået et lille vred i det. Så nu står den på afslapning i en uges tid, hvor hun skal tage det heeeelt roligt.

Det gør helt ondt på mig at hun humper rundt på den måde:cry:

Andre der har prøvet det?

Ja, sådan havde Lupus det også et par dage da han var hvalp. Det gik heldigvis over igen, men mens det stod på var der ekstra forkælelse til det lille pus.

Nu når hun skal holdes i ro, kan jeg stærkt anbefale aktiverings legetøj, kong for eksempel. Du kan også give hendes mad som fodersøg på en begrænset areal, så hun ikke skal gå for meget rundt.

I det hele taget bare ting der holder hjernen igang uden at hun bliver alt for fysisk aktiveret.

God bedring med hende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

Jeg har lige købt en kong...så det vil jeg gøre...

Og fodersøg på lille arial...tjek :-D

Håber at det går hurtigt over..... for syntes det er så synd for hende, men masser af forkælelse får hun, det lille pus:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt almindeligt at de små hvalpe kommer til skade , især ved leg med ældre eller større hunde.

Og nogle skader kan være alvorlige på længerer sigt.

Så hvis din hvalp leger med f.eks andre store tungerer klodsede (undskyld udtrykket)hvalpe, så stop det lige , hvis det går for vildt til. En lille 5 kg´s har ikke godt af at trumles ned af en 20 kg fjollet hvalp, der ikke endnu har magt og styr på sine bevægelser.,

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøvede noget lignende da Ninja også bare var en bette hvalp.

Dyrlægen mente at hun havde overanstrengt en muskel og gav hende smertestillende, og sendte os så ellers hjem med besked på at holde hende i RO! (altså intet hoppen op og ned af ting, ingen fysiske lege og ingen længere ture).

Der gik ca. 3-4 dage, så kunne vi ikke se det på hende mere.

Held og lykke med det - det er aldrig sjovt når ens lille energibundt pludselig humper rundt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

Hun har allerede her til aften støttet bedre på benet end resten af dagen, hvilket jeg nærmest overkyssede hende for:mrgreen:

De hunde hun har leget med er en voksen fransk bulldog som faktisk er rimelig rolig, men hun gearede helt op på et tidspunkt og der stoppede jeg det....men desværre for sent :cry:

Nu bliver der passet ekstra godt på når hun leger med andre og legen vil blive stoppet før det ender galt...

Nu får hun en masse ro og mine drenge tager til deres far i morgen, så en hel weekend kun med mig, håber jeg gør, at benet har det meget bedre mandag.

Hun er jo min lille baby, så når hun har ondt og humper, så gør det sgu også ondt på mig

Link til indlæg
Del på andre sites