Hop til indhold

Løbetidsbukser


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Bailey er kommet i løbetid igen.

Det plejer at forløbe fint - bortset fra.....

Bukserne - bare hun ser dem så er det ind under bordet. DEM kan hun ikke lide.

Hun virker MEGET trykket når hun har dem på :megaked: og vil kun være udendørs (der skal hun jo ikke have dem på)

 

Hvad gør man ???

Jeg synes jo det er synd for hende, men vil heller ikke have blodpletter alle vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Bailey er kommet i løbetid igen.

Det plejer at forløbe fint - bortset fra.....

Bukserne - bare hun ser dem så er det ind under bordet. DEM kan hun ikke lide.

Hun virker MEGET trykket når hun har dem på :megaked: og vil kun være udendørs (der skal hun jo ikke have dem på)

 

Hvad gør man ???

Jeg synes jo det er synd for hende, men vil heller ikke have blodpletter alle vegne.

Misja gjorde det samme i sin tid da hun fik bukser på, men der må man træffe et valg - bukser og en hund der ligner en som har fået tæv med en våd avis, eller pletter rundt omkring :hmm:

 

Jeg valgte bukserne vel videne at Misja lignede/ligner en der får daglige tæv, bare jeg giver hende en sok på poten :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo også det jeg har valgt, men har det lidt dårligt med.

Jeg kæmper jo i forvejen med hendes selvtillid

Jeg kan sagtens forstå dig :ae:

 

Misja var også en hund jeg skulle "putte på og putte på" for hun mente at hun helst skulle flygte fra alt ukendt og alt VAR ukendt for hende så jow, vi kæmpede bravt i de første par år.

 

Men nogle ting besluttede jeg "måtte være sådan" og løbetids bukser, (AD :badr:) -bad, sele, kam og børste og negleklipper var nogle af de ting hvor hun lignede en sørgelig gennem-tævet hund ved, lige meget hvor meget jeg først forsøgte med alt det gode...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da godt være jeg bare må sige at sådan er det.

Jeg kunne måske nok lære hende at vaske sig selv, men det hjælper jo ikke så meget.

Hun kan have vasket sig helt ren, og så sætte sig. Når hun rejser sig kan der jo sagtens være kommet blod i mellemtiden.

Ligeså når vi/hun sover.

 

Bad ja, men det er jo overstået ret hurtigt.

Sele - den bruger vi ikke af samme grund. Hun har alligevel aldrig snor på så det er ikke noget problem.

Negle - vi tager par et par stykker ad gangen, så går det. De slides rimeligt, så det er ikke så tit.

 

Men løbetiden er jo 3 uger.

Jeg har faktisk overvejet lidt om jeg skulle lade hende sterilisere.

Det er bare dyrt (jeg er pt. arbejdsløs) så det bliver ikke lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi købte de her meget smarte løbetidsbukser der blev ved med at glide af hende fordi hun logrede for meget :stupid:

 

Så de røg af - vi gad simpelthen ikke at rende efter hende konstant, og synes det var synd at hun kunne lugte det gamle blod i bindet, og ikke få lov at rengøre sig.

 

Jo, det blev da til en 100 pletter rundt omkring, men ikke værre end at gulvet kunne vaskes.

 

Vi lagde et gammelt håndklæde og et vådliggerlagen i hendes seng så vi slap for at skulle vaske dynen for ofte.

 

Hun blødte i små to uger og var meget flittig til at gøre sig ren, og ellers pegede vi bare mod hendes åbning og spurgte "hvad er det?", så skulle hun jo lige snuse og hov! SÅ måtte hun også lige gøre sig ren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er svært.

Hun er egentlig meget god til at gøre sig ren, men det drypper jo ud af hende.

Så når hun f.eks. går fra køkkenet og ind i stuen, kan der sagtens komme et dryp eller to.

Og vi har gulvtæppe, så det er ikke lige sådan at gøre rent.

 

Og så når vi sover (ja, hun sover i vores seng), der kommer også gerne et par pletter - selvom hun har bukser på.

Det synes jeg dog ikke er helt så slemt, lagnet kan jo vaskes....

 

Jeg ser faktisk kun to muligheder for at undgå blodpletter.

Bukser eller sterilisation.

 

Er der andre ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...