Hop til indhold

Glucosamin/Chondrotin ???


martin
 Share

Recommended Posts

Hvor gammel er din hund?

 

Han bliver 8 år til sommer. Og ja, med den pris er det bestemt værd at tjekke ud - det koster jo en formue oppe på apoteket!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan har han det? Er han smertefri? Får han anden medicin?

Hvis han halter, så er det måske værd at lade ham prøve "hele pakken".. Altså både glucosaminsulfat, condroitinsulfat og MSM.

 

Hvis han ikke halter, så kan du måske nøjes med glucosaminsulfat. Et kilo rækker ganske længe... Silke (30kg) plejer at få 800mg daglig. Så et kilo rækker til flere år. Der følger måleskeer med og en tabel over hvor meget hunden skal have efter vægt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har det godt :) Han haltede meget en overgang, men det fik vi fikset ved at kiropraktoren pillede ved ham og ved at vi fulgte hendes motionsråd - han fik smertestillende førhen, men dem har vi kunne lægge på hylden efter kiropraktoren :-D

Så han har det godt - lidt stiv i bagbenene måske, men ikke besværet, og aldeles rørig som en boxer skal være.

 

Han får Forthyron mod hypothyroidisme (det hvor skjoldbruskkirtlen ikke virker).

 

Jeg vil klart købe det I taler om næste gang. Nu skal jeg bare lige til bunds i pillerne først - jeg købte 4 enorme bøtter sidst fordi det så var billigere (det var stadig skidedyrt) :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

.Men glucosamin er mest virksom som -sulfat. Og helst givet samtidig med chondroitin og MSM. Det bruger man også til heste.

Vi køber det her:

Glucosamine & MSM - vital-horse.com

 

Et helt kilo glucosaminsulfat koster kun 499 kr. Prøv at sammenligne med hvad du betaler for de piller, du køber.......

Ved forsøg med glycosamin i hhv. USA og England, faldt resultaterne meget forskelligt ud. Man opdagede så, at hvor det virkede, var der brugt sulfat-udgaven. Det var så forsøg med mennesker, men en hund er jo også et slags menneske. :cool:

 

Ved forsøg, hvori både indgik glycosamin sulfat, chondroitin og MSM, fandt man, at virkningen blev "uforståeligt" forhøjet. Guld har også en virkning.

 

Vores forrige airedale fik indopereret en masse guldspiraler omkring sine spondylose-inficerede knogler og så fik han ellers ovennævnte stoffer, men hele baduljen holdt (100% smertefri!) desværre kun i et halvt års tid. Men andre hunde, ved jeg, har været langt heldigere. Det er i hvert fald et forsøg værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har det godt :) Han haltede meget en overgang, men det fik vi fikset ved at kiropraktoren pillede ved ham og ved at vi fulgte hendes motionsråd - han fik smertestillende førhen, men dem har vi kunne lægge på hylden efter kiropraktoren :-D

Så han har det godt - lidt stiv i bagbenene måske, men ikke besværet, og aldeles rørig som en boxer skal være.

 

Han får Forthyron mod hypothyroidisme (det hvor skjoldbruskkirtlen ikke virker).

 

Jeg vil klart købe det I taler om næste gang. Nu skal jeg bare lige til bunds i pillerne først - jeg købte 4 enorme bøtter sidst fordi det så var billigere (det var stadig skidedyrt) :genert:

 

Du kunne starte med at købe MSM og/eller chondroitin. Og give det sammen med det glucosamin, du allerede har.

 

Chondroitin er det dyreste. Det koster 1224 kr for et kilo. Til gengæld koster MSM kun 395 for et kilo.

 

Indtil nu har jeg kun betalt pr. efterkrav. Der er ikke noget ekstra gebyr, og man betaler så først når man får varen. Man betaler heller ikke for forsendelse.

MEN hvis man ikke vil forudbetale, så kan man max købe for 1500 kr af gangen.

Så du kunne starte med at bestille MSM eller chondroitin. Og senere købe den anden del.

 

Jeg har aldrig haft problemer med modtagelse eller betaling.

 

Men jeg synes at du skal snakke med din dyrlæge allerførst. Man skal IKKE give kosttilskud uden lige at spørge dyrlægen. Alt, der har en virkning, kan også have en bivirkning. Jeg TROR ikke, at produkterne har nogen indvirkning på hans hypothyroidisme. Men snak lige med dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved forsøg med glycosamin i hhv. USA og England, faldt resultaterne meget forskelligt ud. Man opdagede så, at hvor det virkede, var der brugt sulfat-udgaven. Det var så forsøg med mennesker, men en hund er jo også et slags menneske. :cool:

 

Ved forsøg, hvori både indgik glycosamin sulfat, chondroitin og MSM, fandt man, at virkningen blev "uforståeligt" forhøjet. Guld har også en virkning.

 

Vores forrige airedale fik indopereret en masse guldspiraler omkring sine spondylose-inficerede knogler og så fik han ellers ovennævnte stoffer, men hele baduljen holdt (100% smertefri!) desværre kun i et halvt års tid. Men andre hunde, ved jeg, har været langt heldigere. Det er i hvert fald et forsøg værd.

 

Jeg ved bare, at Silke holder helt op med at halte når hun får kombinationen af alle tre ting. Og begynder at halte igen når vi holder pause....:vedikke:..

Hendes albuer så ikke kønne ud på billederne for et år siden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...