Hop til indhold

Gaby og Potteplanterne

Gæst Kahlia
 Share

Recommended Posts

Gæst Kahlia

Tidligere i dag fandt Gaby ud af, at det er super sjovt at stjæle ting fra planterne. Og her hjalp et nej ikke, hun lærte lynhurtigt, at når man stjæler fra planterne, så skal man stikke af. Ellers mister hun det, hun lige har stjålet. :roll:

Så det har været rigtig hyggeligt, jeg har brugt den halve dag på at kravle rundt om bordet, under bordet, over bordet osv. efter hende. Den stride bandit. :stupid:

Jeg må ærligt indrømme, at jeg var ved at miste tålmodigheden til sidst. Hun kunne stå og forsøge at stjæle noget, og selvom jeg stod lige ved siden af, så stoppede hun ikke. Heller ikke da jeg fjernede det sjove på planten fra hende (der er sådan nogle kunstige blomster på orkideerne, helt nede ved rødderne).

Nå, efter et par timers jagt fik hun endelig en lærestreg. :blink:

KNADEBANG, sagde det, og så kunne jeg høre en plaske lyd, som vand der bare væltede ud i stride strømme. Og to sekunder efter kom en forskrækket Gaby løbende, helt våd og lugtende af jord.

Nå, jeg besluttede mig for at skynde mig at redde planten, og i al min hast fik jeg væltet tørrestativet, så Gaby igen måtte flygte for livet. Ja, jeg er et ondt menneske, sådan at vælte tørrestativer over min hund. :roll:

Nå, hun kom altså ikke i klemme, men nåede i sikkerhed, dog temmelig rystet.

Ja, og jeg fik reddet min orkide, heldigvis var vasen ikke væltet helt ned og den var stadig intakt, så Gaby havde kun fået vand ud over sig og der var ingen keramik-splinter. Og måske var det lidt nytteløst at redde planten, for den er jo nok død om en uge alligevel. :blink: Jeg fandt jo ud af, at jeg næsten havde druknet den. :stupid:

Og nu tror jeg, at hun i fremtiden holder sig langt væk fra mine (dødsdømte) potteplanter. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
Haha, stakkels Gaby! Og stakkels orkidé!

Du er en dyre- og plantemishandler, ja du er! :evil::mrgreen:

Hov hov! Plantemishandler vil jeg ikke benægte (:mrgreen:), men det var altså planten der mishandlede Gaby!

Så faktisk straffer jeg bare planten for at være dyremishandler. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
hvorfor står dine planter på gulvet når du har hvalp? :engel::mrsgreen:

Det gør de ikke. De står på radiatorbænken/vindueskarmen. Men der har hun lige lært at titte op, for der kan man jo også se ud af vinduet. :klap:

Og vi hopper tit ud af vinduet når hun skal ud og tisse. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være, at man skulle gøre jer kunsten efter herhjemme. Synes ikke altid, at mine store planter har ret meget held med at undgå hvalpetænder... :hmm:

Ps: Hvor lille er Gaby, når hun er våd? Kan huske, at vores king charles spaniel krøb til halv størrelse, når han havde været i bad. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
Det kunne være, at man skulle gøre jer kunsten efter herhjemme. Synes ikke altid, at mine store planter har ret meget held med at undgå hvalpetænder... :hmm:

Ps: Hvor lille er Gaby, når hun er våd? Kan huske, at vores king charles spaniel krøb til halv størrelse, når han havde været i bad. :lol:

Det er ikke engang planterne hun går efter, det er pynten i planterne. :stupid:

Arh, så meget vand fik hun ikke på sig, hun var våd på bagdelen, men ikke mere end at pelsen stadig strittede. :blink: Jeg har endnu ikke set hende helt våd, ser ingen grund til at bade hende. :-D Hun holder sig fint uden hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia

Den straffede hende ikke hårdt nok. Så sent som i dag gik hun i planten igen. :stupid:

Og nu er hun begyndt at stikke af, hun vil hellere med fremmede hunde end mig. :fornaermet:

Hun har fundet en klynge svampe i haven, dem elsker hun at plukke og rende rundt med. Og så kan jeg rende efter hende så tosset jeg vil.

Hvordan slår jeg dem ihjel? Eddike, rodalon?

Hun bider i ALT. Jeg kan ikke tage strømper på i fred.

Og jeg ville ellers betegne hende som en nem hvalp. :stupid:

Og hun får tisset i dynen en gang i mellem.

Alle hunde og mennesker skal elskes! :hjerte: om de vil det eller ej.

Nu er hun begyndt at gø af ingenting, og spejlet angriber hun.

Nå ja, og så fik hun et insektbid på næsen i morges. Jeg opdagede, at hendes snudeskaft havde en underlig form, den var ret grim, og hendes snude er normalt pæn. :fornaermet:

Og resten hævede hurtigt efter. Da hun begyndte at nyse voldsomt måtte jeg ringe til dyrlægen, hun foreslog at jeg tog Gaby derned. Hun fik en sprøjte og nu er næsen ved at være normal. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites