Hop til indhold

Hike Hundefoder


Gæst lene77
 Share

Recommended Posts

Gæst lene77

Hey alle :-D

 

Har i nogen erfaringer med Hike hundefoder??

 

Overvejer lidt at kører Sif over på det, da jeg har fået af vide at det skulle være kanon....

 

Hvad siger i andre? Har i prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

det var fordi at jeg pludselig fik et godt tilbud :blink:

Men hvis det er noget møg foder, så kan tilbud være tilbud, for så skal min lille vovse ikke over på det, men hvis det er kvalitetsfoder, som andre har gode erfaringer med, så vil jeg overveje det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

det var fordi at jeg pludselig fik et godt tilbud :blink:

Men hvis det er noget møg foder, så kan tilbud være tilbud, for så skal min lille vovse ikke over på det, men hvis det er kvalitetsfoder, som andre har gode erfaringer med, så vil jeg overveje det:blink:

 

Okay, det er bare fordi, jeg i sin tid skiftede foder.. alt for meget.. fordi jeg fik gode tilbud og "folk sagde...."

 

Luna kan nu ikke tåle noget som helst tørfoder:???: Derfor er jeg sårn lidt på tæerne med foderskift, hvis det ikke er nødvendigt:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

Aii det er altså ok :-D

 

Det er jo også en erfaring og så vil jeg da klart tænke mig om en ekstra gang inden jeg overvejer at skifte..... planen er ik, at jeg vil skifte mellem foder hele tiden. Håber da at jeg enten bliver på RC eller bliver på Hike.

 

Men har ikke skiftet endnu og er kun lige i overvejelsesstadiet, da jeg netop ikke vil skifte i tide og utide:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Der er ret meget korn i, skal du lige vide, vi har den der hedder Aktiv, der var mest kød i. Synes det er ok - altså jeg er ikke så vild med korn i foderet, men det er kun en periode vi fodrer med det, indtil vovserne kan få kød og ben igen, men Motor er bare vild med det usunde, så synes det gik han fik det i en periode. Han kan rigtig, rigtig godt lide det.

 

Syntes dog han blev lidt tør i pelsen, så vi hælder lidt ekstra olie på, og så bliver hans tænder ikke brugt så meget som da han fik kød, så han får stadig noget ben og lignende ved siden af.

 

Oh ja, og så - i forhold til råt kød - totalt meget bummelum der kommer ud af den anden ende :shock: Men sådan er det måske med det meste tørkost, det skal jeg ikke kunne sige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77
Der er ret meget korn i, skal du lige vide, vi har den der hedder Aktiv, der var mest kød i. Synes det er ok - altså jeg er ikke så vild med korn i foderet, men det er kun en periode vi fodrer med det, indtil vovserne kan få kød og ben igen, men Motor er bare vild med det usunde, så synes det gik han fik det i en periode. Han kan rigtig, rigtig godt lide det.

 

Syntes dog han blev lidt tør i pelsen, så vi hælder lidt ekstra olie på, og så bliver hans tænder ikke brugt så meget som da han fik kød, så han får stadig noget ben og lignende ved siden af.

 

Oh ja, og så - i forhold til råt kød - totalt meget bummelum der kommer ud af den anden ende :shock: Men sådan er det måske med det meste tørkost, det skal jeg ikke kunne sige?

 

Sif får ikke råt kød, der er ikke lige plads i fryseren lige pt;-)

 

Men det der med korn?? hvad gør det godt for eller skidt for? jeg har ikke en hylende forstand på sammensætningen af tørfoder...andet ind at det skal være god kvalitet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch

Lige et rigtig, rigtig godt råd herfra en bulldogejer der lærte af en kæmpe-fejltagelse:

 

Nu kender jeg ikke Hike, men jeg ville også fodre min bulldog med endnu bedre foder end Royal Canins bulldogfoder. Dog kun som supplement.

 

Nu står jeg 2500 kr fattigere (dyrlægeregninger), med en hund på specialfoder, en masse ubrugeligt foder og et skab fuld af godter som han ikke må spise :cry:

 

Jeg fortryder bitterligt at jeg ikke bare holdt mig til RC.

 

Der er rigtig mange herinde der sværger til BARF og proteinrigt tørfoder - det er altså bare ikke lykken for en (engelsk) bulldog. Min hund kan ikke tåle ret mange proteiner, men RC har han fungeret rigtig godt på og jeg håber vi om et halvt år kan vænne tilbage til det.

 

Så mit råd er - hold dig til det foder der fungerer for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

Jeg har valgt ikke at skifte foder...Hun trives så godt på RC til bulldogs, så det ville næsten være synd at slå hendes mave i stykker for at prøve noget nyt.

 

Og efter at have læst tråde bl.a min egen her, om hvordan det kan fører til allergi og meget andet, ja så tør jeg slet ik skifte. Hun elsker sit foder, og så bliver vi ved det :-D

 

men mange tak for svar og tak for at give mig nogle erfaringer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Jeg har valgt ikke at skifte foder...Hun trives så godt på RC til bulldogs, så det ville næsten være synd at slå hendes mave i stykker for at prøve noget nyt.

 

Og efter at have læst tråde bl.a min egen her, om hvordan det kan fører til allergi og meget andet, ja så tør jeg slet ik skifte. Hun elsker sit foder, og så bliver vi ved det :-D

 

men mange tak for svar og tak for at give mig nogle erfaringer :blink:

Det lyder rigtig godt - hvor køber du dit foder henne? Jeg køber nemlig Macks Royal Canin på nettet til en noget bedre pris end dyrebutikker herhjemme - sig til hvis du vil have et link :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Sorry, havde åbenbart glemt at svare - altså, korn kan hunden bare ikke bruge til særlig meget så det er bare lidt et fyldstof i foderet.

 

Men synes da bestemt du skal fortsætte med dit foder når hun både er glad for det og trives! Det er jo det vigtigste når alt kommer til alt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i foråret brugt en palle med Hike foder...Købte den med den højeste procent af kød...og så hvalpefoder...

Til prisen er det et helt ok foder...

Jeg har opdrætterordn. hos RC og får der for foderet til en anden pris...Jeg skifter med jævne mellemrum foder...Men vender altid tilbage til RC

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...