Gæst malula Skrevet Juni 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2011 Min datter og jeg var i hundeskoven i dag med Buddy. Han er meget glad for vand, om det er sø eller hav eller bare en lille pyt Så spørger datteren, om der findes strande eller søer, hvor man må have hunden løs, ligesom i hundeskov. Der blev jeg hende godt nok svar skyldig! Er der nogen der ved om der findes sådanne i Danmark???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Hej, Jeg Mener kun at man må have sin hund løs på stranden mellem 1. oktober og 1. april;-). Ellers kender jeg ikke noget til det, men syntes at jeg læste om nogle dispensationer et sted, men kan ikke huske hvor:vedikke:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 I Skanderborg kommune kommer de en hundetstrand ved en sø, men kan ikke huske hvilken. Måske andre kommuner følger efter. Må nogle strande må man hunden gå løs efter kl.20 i sommerhalvåret. Du kan undersøge det på de enkelte kommuners hjemmeside. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Den generelle regel er sådan her: I perioden fra den 1. april til den 30. september skal hunde føres i snor på strandbredder og andre kyststrækninger, der ligger mellem den daglige lavvandslinie og den sammenhængende landvegetation - ifølge Naturbeskyttelseslovens § 22. I den periode er det dog stadig tilladt at have hunden løs i selve vandet. Uden for perioden må hunde gerne være løse på hele stranden, naturligvis forudsat, at det sker under førerens kontrol. Der kan så være afvigelser, ved private strande osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Fik brygget denne her tråd sammen sidste år - alt er ikke med, men noget er da, så der er nogle muligheder :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Fik brygget denne her tråd sammen sidste år - alt er ikke med, men noget er da, så der er nogle muligheder :blink: Argh, så glemte jeg at linke Her: http://www.hunde-forum.dk/debat/17148-hundestrande.html#post426656 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Fik brygget denne her tråd sammen sidste år - alt er ikke med, men noget er da, så der er nogle muligheder :blink: Mange tak for svar - har siddet og kigget lidt på det. Hvis man vil ud og køre en tur enten lidt ferie el.lign. kan man jo lige så godt gøre det til et sted, hvor man ved at ens følgesvend kan have det lidt sjovt også :5up: For selvfølgelig er der ikke noget her ovre ved midt/vestkysten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts