Hop til indhold

Hyrde camp.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Hyrde camp er måske så meget sagt - vi var kun 3 :mrgreen:

Anne var for sent ude med datoerne, så der var desværre ikke så mange der kunne. Det var så den spæde start til, forhåbentlig, en tradition

 

Nana og jeg ankom kl.9 i morges, hvor vi startede med at spise morgenmad.

 

Vi skulle så hjælpe med at hente får til roundpen'en og lade en lille gruppe får være tilbage på en af foldene til de øvede hyrder.

Nana blev straks bedt om at "presse" fårene den rigtige vej, mens Anne og en anden kursist skulle lukke dem ind i en lille indhegning.

Nana var tændt på et split sekund og var bare KLAR :klap:

Det gik meget fint, selvom jeg nær havde fået revet mine arme af, så ivrig var hun - godt at hun havde sele på på det tidspunkt :-D

 

Jeg var meget spændt på om hun ville være mærket af AG kurset fra i går, men det kunne der absolut ikke være tale om - der var bare fuld skrue på.

 

Den anden kursist skulle så starte i roundpen'en, hvilket jeg var glad for - det er trods alt et stykke tid siden vi var der sidst.

Jeg fulgte godt med og sugede til mig.

Da vi kom i roundpen'en startede vi med at Nana var i snor, hun havde godt fat i det, så snoren blev længere og så slap jeg den.

Weeee hvor det gik, man skal godt nok reagere hurtigt, men jeg var stadig med ( hunden kan det jo godt, det er jo mere mig der skal lære at gebærde mig :blink:)

Til sidst fik hun snoren af og så skulle man være vågen.

Jeg kom hele tiden til at gå for stærkt, så Nana stoppede op og det er ikke meningen.

Det er meningen at jeg skal gå inde i midten sammen med fårene og så skal Nana løbe rundt helt ude ved hegnet - hun må ikke komme for tæt på fårene, for så bliver de bange.

Jeg klokkede i det et par gange ved at gå for stærkt :stupid: - så stopper hun op, bliver forvirret og løber den anden vej rundt.

Ellers gik det udemærket og Nana synes bare det er en fest :-D

 

Lidt senere tog vi en tur til og da var jeg blevet lidt bedre - Nana var så også blevet lidt langsommere og det gjorde at jeg havde mere tid til at tænke mig om. Puha, man skal fa'me' være vågen.

 

Vi spiste så en lækker frokost og så var det tid til runde 3.

 

Denne gang udfordrede Anne mig noget mere og vi skulle nu gå i 8 taller.

Kæft det er svært - jeg anede slet ikke hvor jeg var og var ved at falde over de stakkels får hele tiden og samtidig skulle jeg jo holde øje med Nana, så hun ikke kom for tæt på :stupid:

Til sidst var jeg ved at dø af grin, men det kan man altså ikke tillade sig, for man kan ikke flække af grin samtidig med at man skal bede sin hund om at "stay" eller "lay down", så jeg fik hurtigt Nana ud af roundpen'en :lol:

Det var så ikke gået så dårligt, som jeg havde fornemmet. Både Anne og medkursisterne gav mig ros, samtidig med at de fortalte at de godt kunne huske hvor svært det var, dengang de startede :mrgreen:

 

Vi holdte kaffepause og jeg fornemmede at Nana ikke skulle hyrde mere i dag - hun var træt, det lille pus :lun:

Jeg tullede ned på marken for at kigge på de mere øvede og nussede lidt med Annes skønne Aussie og mega lækre Border.

 

Klokken var så efterhånden blevet 17.30 og jeg havde taget Nanas aftensmad med, som jeg gav hende og hun blev puttet i hendes bur, hvor hun faldt i søvn.

Anne havde lavet lammekølle (af egen avl), fløde kartofler og en lækker salat og vi fik is og jordbær til dessert :mums:.

Øj, hvor smager sådan en go' dansk hjemmeavlet lammekølle altså godt :-D

Vi sad ude og spiste og hyggede os med masser af hundesnak til kl. 21.00 og så kunne jeg altså ikke mere - jeg var godt brugt, så jeg kørte hjem.

 

Vi skal på den igen i morgen kl.9.00, men vi slutter allerede ved 12-13 tiden og det er jeg glad for. Tror sgu' der er dømt udsolgt ved den tid alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det fedt at læse om Sanne :-D

 

Du og Nana har da fundet jeres "vi-er-sammen" kald i det der hyrde, for du lyder som en der i dén grad hygger igennem og lære en masse på den sjove og morsomme måde - og så er Anne jo også bare et skønt menneske at være i nærheden af :5up:

 

Tark :-D

 

Sådan føler jeg det også, for vi er virkelig sammen - et team.

Og det er fantastisk at se ens hund være så meget på. Hun synes bare at de får er mega spændende.

 

Og ja, Anne er super skøn og hendes mand er lige sådan - en rigtig vittig og lun fætter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra sidste del af hyrde camp'en :-D

 

Puha, det var varmt i dag, men det lod ikke til at genere Nana, før sidst på dagen - jeg vidste ikke at hun havde sååå lang tunge :lol:

 

Hun fik prøvet at hente fårene ind til roundpen'en og det gik ganske udemærket.

 

Vi var i roundpen'en igen og hun var næsten mere tændt i dag end i går :shock:. Jeg er så uøvet at jeg har svært ved at følge med og laver masser af fejl. Nana forstår godt hvad hun skal, det er mere mig der er et kvaj :stupid:

 

En af turene gik særdeles godt og der var endda en ekstra forstyrrelse. Dag, Annes border, løbe nemlig med på ydersiden af roundpen'en. Nana registrerede lige at han var der, men så koncentrerede hun sig ellers om sit job - fårene :5up:

 

Vi nåede 3 ture, så besluttede jeg at det måtte være nok - hun søgte da også selv ind i hendes bur for at slappe af bagefter.

 

I dag fattede jeg noget mere at det de 8 tals halløj og det lykkedes til sidst at lave noget fornuftigt arbejde, men det var nok fordi Nana var noget mere langsom sidst på dagen - så kunne jeg bedre følge med :blink:

 

Hendes nye ven, border collien Dag, hyggede hun sig gevaldigt med i dag.

Det er sjawt at løbe derhen hvor fårene er og så stå og glo på dem sammen med Dag :lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så er vi hjemme fra sidste del af hyrde camp'en :-D

 

Puha, det var varmt i dag, men det lod ikke til at genere Nana, før sidst på dagen - jeg vidste ikke at hun havde sååå lang tunge :lol:

 

Hun fik prøvet at hente fårene ind til roundpen'en og det gik ganske udemærket.

 

Vi var i roundpen'en igen og hun var næsten mere tændt i dag end i går :shock:. Jeg er så uøvet at jeg har svært ved at følge med og laver masser af fejl. Nana forstår godt hvad hun skal, det er mere mig der er et kvaj :stupid:

 

En af turene gik særdeles godt og der var endda en ekstra forstyrrelse. Dag, Annes border, løbe nemlig med på ydersiden af roundpen'en. Nana registrerede lige at han var der, men så koncentrerede hun sig ellers om sit job - fårene :5up:

 

Vi nåede 3 ture, så besluttede jeg at det måtte være nok - hun søgte da også selv ind i hendes bur for at slappe af bagefter.

 

I dag fattede jeg noget mere at det de 8 tals halløj og det lykkedes til sidst at lave noget fornuftigt arbejde, men det var nok fordi Nana var noget mere langsom sidst på dagen - så kunne jeg bedre følge med :blink:

 

Hendes nye ven, border collien Dag, hyggede hun sig gevaldigt med i dag.

Det er sjawt at løbe derhen hvor fårene er og så stå og glo på dem sammen med Dag :lol:.

 

Ihhh, hvor lyder det bare til at I har haft et par fantastiske dage oppe hos Anne;-) Det er svært at hyrde synes jeg, du være mindst ligeså træt som Nana hun er..

 

Er der slet slet ingen billeder?

 

Heder hendes Bc'er dag? Sjovt navn:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh, hvor lyder det bare til at I har haft et par fantastiske dage oppe hos Anne;-) Det er svært at hyrde synes jeg, du være mindst ligeså træt som Nana hun er..

 

Er der slet slet ingen billeder?

 

Heder hendes Bc'er dag? Sjovt navn:lol:

 

Ja, jeg er meget træt - man skal jo være på hele tiden :-D

 

Nej, der er desværre ingen billeder - jeg er selv mega dårlig til at huske det, så vi kunne godt have brugt dygtige Jeanette :blink:

 

I starten troede jeg at BC'eren hed Dark, fordi de udtale det på svensk (ligesom Dag Hammerskjold).

Men Dark er nu et fedt navn og er med på listen over favorit han hunde navne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, jeg er meget træt - man skal jo være på hele tiden :-D

 

Nej, der er desværre ingen billeder - jeg er selv mega dårlig til at huske det, så vi kunne godt have brugt dygtige Jeanette :blink:

 

I starten troede jeg at BC'eren hed Dark, fordi de udtale det på svensk (ligesom Dag Hammerskjold).

Men Dark er nu et fedt navn og er med på listen over favorit han hunde navne :5up:

 

Dark er et super fedt navn. Er det hendes nye Bc'er? sidst vi var der oppe havde hun lige fået en ny aussie hvalp kan jeg huske.. Men kan faktisk ikke huske hvor mange hunde hun egentlig har..

 

Ja I kunne godt ha brugt dygtige J:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

@ Carina:

 

Du kan ellers tro at jeg også har fået gramset Aussier på hyrde camp'en.

 

Jeg var i total undertal med Nana :-D. Ægteparret fra i går, havde to og den anden kursist, som også var der i dag havde også to + Annes skønne blå Mason :lun:.

Uhh, det er altså også en dejlig race, især ham Mason - han er bare sådan en dejlig hund - en rigtig kælegris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
@ Carina:

 

Du kan ellers tro at jeg også har fået gramset Aussier på hyrde camp'en.

 

Jeg var i total undertal med Nana :-D. Ægteparret fra i går, havde to og den anden kursist, som også var der i dag havde også to + Annes skønne blå Mason :lun:.

Uhh, det er altså også en dejlig race, især ham Mason - han er bare sådan en dejlig hund - en rigtig kælegris.

 

Snyyyyyyyd:fornaermet:

 

Snyyyyyyyd:fornaermet:

 

Hvad hed de andre Aussies?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Øhhh.............:oops:

 

En af dem hed i hvert fald Kitty, men..........:vedikke:

 

Ih, sådan noget skal man da spørge om... Ku være at man vidste hvem de var... tsk tsk. Sanne:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...