Hop til indhold

Den bedste negleklipper


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Jeg synes ikke vores negleklipper er så skarp mere, og eftersom Ninja har sort negle har jeg kigget på sådan en negleklipper til store hunde der lyser grønt når det er sikkert at klippe (altså så man ikke rammer blodåren).

 

Den lyser desuden rød og gul når man ikke må klippe.

 

Den koster ret meget, og jeg er lidt nervøs for at man betaler i dyre domme for teknologien, og at selve bladene på klipperen bare er noget møg.

Er der nogen der har erfaringer med sådan en ?

 

 

 

Vil også gerne høre hvilken negleklipper I er glade for at bruge (og om det er til stor eller lille hund) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en klipper med elektronik i....

 

Det er en fantastisk klipper, hvis man ser på bladene, men man MÅ IKKE stole på elektronikken i den - jeg har haft min nede hos forhandleren, da jeg ikke mente den fungerede, men den fungere efter standarden.

 

Jeg har brugt min en gang på min egen hund og 3 gange på min mosters hund - på min egen hund lyste den grønt, men alligevel klippede den meget for langt op og blodet sprøjtede.

På min mosters hund har jeg aldrig stolet på elektronikken og derfor er det ikke gået galt med den hund.

 

Det er denne klipper jeg har:

Negleklipper Quickfinder de luxe med lysindikation

 

Idag klipper jeg ikke længere klør; jeg sliber med en Aeolus Neglesliber.

Den er lavet til hunde, men minder uhyggeligt meget om en Dremel-sliber (spørg en mand og han ved hvad det er) og "reserveslibeblade" til den er også fra Dremel.

Dremelmaskinen fåes i alt fra Jem & Fix over Harald Nyborg til Bauhaus og Silvan. Det er maskinen til hobbybrug man skal gå efter.

 

Det kræver naturligvis lidt tilvænning fra hundens side at vænne sig til en sliber, men det er så meget nemmere og mere behageligt, da man ikke kan komme for langt ned hurtigt.

Jeg har ikke haft nogle problemer med vænne mig selv til den eller få taget på at slibe istedet for at klippe (jeg hader at klippe sorte klør) og det tog Jessie 1 minut at vænne sig til den, men nu er hun jo også i forvejen vant til en trimmemaskine, så om det har hjulpet hende, ved jeg ikke.

 

Jessie er forresten en Springer-spaniel.

 

Hvis jeg kan finde min Quickfinder og brugsvejledningen (klipperen ved jeg godt hvor er) og du befinder dig i nærheden af Taastrup, så må du gerne afprøve den, hvis du vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar!

 

Det er nemlig lige præcis den negleklipper vi har kigget på, og til den pris er det bare et ret dumt sats hvis så bladende ikke er noget at råbe hurra for. Så det er jeg glad for at høre.. Men .. Er den 500kr værd ?

 

Det lyder da mærkeligt at den giver grønt lys og man så stadig kan risikere at klippe i åren ? :hmm: Hvad kunne dyrehandleren sige til det ?

 

Vi har langsomt vænnet Ninja til at holde poten stille og så sætte negleklipperen mod hendes negl. Det har taget tid, og vi har ikke lyst til at ødelægge det hele igen ved at klippe for langt ind.

 

Tak for tilbuddet, men vi er stadig i træningsfasen, så kommer nok ikke til at klippe hendes negle før om en halv måneds tid :genert: Det er måske lidt lang tid at låne den i.

 

Åh ja, en dremel har vi prøvet, men Ninja er meget sart med alle apperater der "larmer". Hårtørrer, Støvsuger, Blender - you name it. Den ligger faktisk bare og samler støv nu. Hun vil gerne snuse til den når den er slukket, men ligeså snart den er tændt vil hun ikke i nærheden af den.:fornaermet:

Så tror jeg alligevel negleklipperen er at foretrække for frøkenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar!

 

Det er nemlig lige præcis den negleklipper vi har kigget på, og til den pris er det bare et ret dumt sats hvis så bladende ikke er noget at råbe hurra for. Så det er jeg glad for at høre.. Men .. Er den 500kr værd ?

 

Det lyder da mærkeligt at den giver grønt lys og man så stadig kan risikere at klippe i åren ? :hmm: Hvad kunne dyrehandleren sige til det ?

 

Vi har langsomt vænnet Ninja til at holde poten stille og så sætte negleklipperen mod hendes negl. Det har taget tid, og vi har ikke lyst til at ødelægge det hele igen ved at klippe for langt ind.

 

Tak for tilbuddet, men vi er stadig i træningsfasen, så kommer nok ikke til at klippe hendes negle før om en halv måneds tid :genert: Det er måske lidt lang tid at låne den i.

 

Åh ja, en dremel har vi prøvet, men Ninja er meget sart med alle apperater der "larmer". Hårtørrer, Støvsuger, Blender - you name it. Den ligger faktisk bare og samler støv nu. Hun vil gerne snuse til den når den er slukket, men ligeså snart den er tændt vil hun ikke i nærheden af den.:fornaermet:

Så tror jeg alligevel negleklipperen er at foretrække for frøkenen.

 

Bladene er gode, men jeg tror man kan få en lige så god negleklipper lidt billigere hos en dyrlæge - lige pt. har jeg en Trixie (billigt tysk mærke) negleklipper også, der er udformet som en saks mere end en kloklipper og den klipper lige så godt som den dyre med elektronikken på min hund.

Jeg ved ikke om en lab. har tykkere negle end en springer?

 

Jeg har købt min hos Østrand og forklaringen var, at elektronikken er en hjælp, men man skal stadig klippe et lille stykke ad gangen og kigge på neglen - det er sådan jeg har brugt den til min mosters hund (der forøvrigt er en dværggravbasse med negle på tykkelse med min hunds - jeg har aldrig set en lille hund med så kraftige negle).

Østrands medarbejder afprøvede på en af hendes hunde og fandt intet i vejen med den... Og jeg stoler nok på Østrand og deres medarbejdere til at de ikke bare ville sige det.

 

Den ligger bare og samler støv, da jeg ikke kan tage mig sammen til at sætte den salg, så du må gerne låne den - jeg kommer ikke til at bruge den igen.

 

Og det lyder som om Ninja vil foretrække en klipper frem for en sliber :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bladene er gode, men jeg tror man kan få en lige så god negleklipper lidt billigere hos en dyrlæge - lige pt. har jeg en Trixie (billigt tysk mærke) negleklipper også, der er udformet som en saks mere end en kloklipper og den klipper lige så godt som den dyre med elektronikken på min hund.

Jeg ved ikke om en lab. har tykkere negle end en springer?

 

Jeg har købt min hos Østrand og forklaringen var, at elektronikken er en hjælp, men man skal stadig klippe et lille stykke ad gangen og kigge på neglen - det er sådan jeg har brugt den til min mosters hund (der forøvrigt er en dværggravbasse med negle på tykkelse med min hunds - jeg har aldrig set en lille hund med så kraftige negle).

Østrands medarbejder afprøvede på en af hendes hunde og fandt intet i vejen med den... Og jeg stoler nok på Østrand og deres medarbejdere til at de ikke bare ville sige det.

 

Den ligger bare og samler støv, da jeg ikke kan tage mig sammen til at sætte den salg, så du må gerne låne den - jeg kommer ikke til at bruge den igen.

 

Og det lyder som om Ninja vil foretrække en klipper frem for en sliber :-)

 

Hmm .. hun har ikke meget tykke negle, men de er heller ikke samme tykkelse hele vejen endnu, så tænker at de stadig bliver kraftigere som hun bliver ældre :roll: (Hun er kun 1år)

 

Jo, har hørt at gravhunde har meget kraftige negle, har dog aldrig selv har mulighed for at nærstudere dem :lol:

 

Okay .. Det lyder stadig som en løsning der godt kunne fungere hos os - hendes blodårer sidder ret langt ude i neglene - men kun på nogle af dem! :confused: Så det er supersvært at vurdere.

 

Jeg vil meget gerne låne den! :kys:

 

Jeg bor i København men kan sagtens tage toget til Tåstrup, imorgen eller måske fredag ? Medmindre det selvfølgelig er nemmere for dig at sende den, så betaler jeg gerne porto og kuvert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm .. hun har ikke meget tykke negle, men de er heller ikke samme tykkelse hele vejen endnu, så tænker at de stadig bliver kraftigere som hun bliver ældre :roll: (Hun er kun 1år)

 

Jo, har hørt at gravhunde har meget kraftige negle, har dog aldrig selv har mulighed for at nærstudere dem :lol:

 

Okay .. Det lyder stadig som en løsning der godt kunne fungere hos os - hendes blodårer sidder ret langt ude i neglene - men kun på nogle af dem! :confused: Så det er supersvært at vurdere.

 

Jeg vil meget gerne låne den! :kys:

 

Jeg bor i København men kan sagtens tage toget til Tåstrup, imorgen eller måske fredag ? Medmindre det selvfølgelig er nemmere for dig at sende den, så betaler jeg gerne porto og kuvert.

 

Jeg bor 800 meter væk fra Tåstrup station og 1,5 km. væk fra posthuset *GG* Stationen er nemmest :-)

 

Jeg er hjemme hele dagen i morgen og fra kl. 11 på fredag, så du siger bare et tidspunkt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...