Hop til indhold

Pænt goddag til jer alle!


Gæst Musel
 Share

Recommended Posts

Gæst Musel

Pænt goddag til jer allesammen!

 

Jeg har oprettet mig herinde for at samle viden, møde erfarne hundeejere og følge med i andres hundehold. Jeg har ingen hund, men har et brændende ønske om en dag at få hund - det er dog ikke en beslutning jeg sådan lige kan/vil tage overnight, da jeg bliver nødt til at være 100% sikker på hvad det er jeg går ind til, om jeg magter ansvaret, alle de opgaver der følger med, og om jeg er sikker på at et liv som hundeejer virkelig er mig. Også om 3 år, om 10 år og måske om 15 år.

 

Hvis det bliver er der dog ingen tvivl om racen: Det skal være en puddel! (toy eller dværg). Mine forældre har en 3 år gammel dværgpuddel, og selvom de først fik hende efter jeg var flyttet hjemmefra, så har jeg tabt mit hjerte fuldstændig til pudlen. Temperament, personlighed, intelligens, udseende, ALT! Derudover har jeg desværre også allergi overfor enkelte racer, men pudlen har jeg aldrig reageret på.

 

Jeg har altid elsket dyr, og altid haft mange af dem. De sidste mange år har jeg haft tamrotter - et fantastisk intelligent lille dyr. Jeg valgte i sin tid at få rotter, fordi deres levetid er så kort (ca. 2 år), og man derfor ikke havde bundet sig i mange år ad gangen, og de ikke kræver mange timers opmærksomhed hver dag, 365 dage om året - noget der passede perfekt med et flyvsk teenage og ungdomsliv.

 

Jeg er nu, på trods af min unge alder dog faldet meget til ro, og det er derfor drømmen om en hund nu for alvor er blevet stor, og den virker ikke længere helt urealistisk.

 

Jeg kan dog se når jeg læser lidt herinde, at der er mange ting jeg stadig ikke er helt så godt inde i.

 

Jeg bor i min egen andelslejlighed (hvor man selvfølgelig godt må have hund) sammen med min kæreste på 26. Han er selv opvokset med hund, og har ligesom mig et stort ønske om at have hund. Jeg vil dog sige, at skal vi have hund, så vil jeg gerne have at den tilhøre én af os (mig, host) - så hvis der mod forventning sker det, at vi går fra hinanden, så er vi afklarede med hvad der sker med hunden. Jeg håber ikke jeg lyder for egoistisk nu :hmm::genert: jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg har tænkt alle scenarier igennem.

Skal jeg have en hund, så skal jeg have en hund i så lang tid den måtte leve.

 

Jeg håber I vil tage godt i mod mig - jeg er helt sikker på at jeg kan lære en masse gode ting herinde. Og så er det simpelthen så hyggeligt at kigge på billeder af jeres fantastiske og dejlige hunde :lun:

 

Det skal da også lige siges at jeg stadig har 4 skønne rotter, et afrikansk pygmæ pindsvin der hedder Else, og en kampfisk og 3 rejer :genert::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til! :vinke:

 

Jeg har jo et meget blødt punkt for pudler... :lun: Så den håber jeg du holder fast ved! En dejlig, kvik og intelligent race - og jeg skal ha' én selv en dag...

 

Du kan helt sikkert finde en hel masse gode råd herinde, hold dig endelig ikke tilbage med at spørge. Ellers ligger der med garanti en hel masse gamle tråde omkring det at få sin første hund, bare gå i gang med at søge i arkivet! :5up:

 

Jeg synes ikke det du skriver lyder egoistisk - tværtimod meget velovervejet og gennemtænkt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil dog sige, at skal vi have hund, så vil jeg gerne have at den tilhøre én af os (mig, host) - så hvis der mod forventning sker det, at vi går fra hinanden, så er vi afklarede med hvad der sker med hunden. Jeg håber ikke jeg lyder for egoistisk nu :hmm::genert: jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg har tænkt alle scenarier igennem.

Skal jeg have en hund, så skal jeg have en hund i så lang tid den måtte leve.

 

 

:5up::5up::5up:

 

Og velkommen til ! Jeg er personligt også helt skudt i pudlen .. Skulle jeg være heldig en dag bliver det dog den store af dem :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Musel

Hvor er det skønt at der er så mange pudel-fans herinde!

 

Jeg må indrømme at jeg aldrig havde drømt om at det var pudlen jeg ville tabe mit hjerte til.... Men det ligger vist til min familie... Mine forældre har pudel, mine bedsteforældre havde pudel, flere af min mors mostre havde pudler. Det ligger i generne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Musel

Det kan du tro :-D Billederne er ikke de bedste i kvaliteten, da de er taget med min tlf. På billede nr.2 ser hun meget sur ud - det er fordi jeg vækkede hende i hendes skønhedssøvn :fornaermet:Men hun skulle altså have skiftet sit bur, så jeg blev nødt til at tage hende ud, og hendes fornærmede ansigt kunne jeg altså ikke stå for :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...