Hop til indhold

Erfaring med hundegitter

* Laila *
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger disse børnegitterer, men hundegitter fåes jo højere end børnegitter.Mit er fra en børneforretning , men Ikeas er vist lige så godt og en del billigerer.

Mine kan jo springe over det men med glat gulv på begge sider og så at de ikke må, afholder dem.

Men jeg havde nogle græske plejehvalpe på knap 4 mdr for nylig og den ene plankede den over så let. Hun var ellers lille, gravhundeagtig og vejede højst 6 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

For noget tid siden havde jeg et link til en dansk/tysk kollisions-test med div. hundegitre, køre hunde-seler og hunde bure i bil og der viste alle test at det gitter du linker til, "tilter" ved frontale sammenstød.

Det eneste sikre, hvis det er for at sikre hundens liv og lemmer + div. passagere mod flyvende hunde i bilen, er bure der er testet og godkendte.

Hvis det "bare" er for at sikre mod kravlende nysgerrige hunde i bilen, så kender jeg flere der har det gitter eller et tilsvarende og er tilfredse med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For noget tid siden havde jeg et link til en dansk/tysk kollisions-test med div. hundegitre, køre hunde-seler og hunde bure i bil og der viste alle test at det gitter du linker til, "tilter" ved frontale sammenstød.

Det eneste sikre, hvis det er for at sikre hundens liv og lemmer + div. passagere mod flyvende hunde i bilen, er bure der er testet og godkendte.

Hvis det "bare" er for at sikre mod kravlende nysgerrige hunde i bilen, så kender jeg flere der har det gitter eller et tilsvarende og er tilfredse med det :-)

Hmmm, okay tak :-D

Så er det nok ikke sådan en vi skal have..... Det er jo for at Chinook og vi andre er sikre, hvis det skulle ske at vi enten kørte galt eller blev påkørt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det pga. sikkerheden ville jeg aldrig gå efter et gitter, det er falsk tryghed og dur kun til at holde vuff væk fra passager...

Men mange køre glad og gerne rundt med forskl. gitre og hvem ved, man kan jo køre rundt et helt liv uden nogen sinde at bliver påkørt jo ;-)

- men de test var taget med biler der kun kørte 50 km. i timen og det var tankevækkende at der ikke skulle mere til, før hunden (man brugte en dummy på størrelse med en mellem stor hund) fløj igennem bilen og bla. brækkede føresæderne midt over både med køre sele (der havde karabinhage), forskl. bløde bure og div. gitre :cry:

Er det for sikkerheden ville jeg aldrig købe andet end et testet og godkendt bur, så hellere køre helt uden brug af noget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets
Tak for linkene. Problemet er at gitteret skal dække fra gulv til loft, da den skal bruges i en wv golf varevogn.:genert:

Jeg ville ringe til VW og spørge dem. Jeg har sådan et i min VW caddy og ved man kan få det til Transporteren også

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ringe til VW og spørge dem. Jeg har sådan et i min VW caddy og ved man kan få det til Transporteren også

Tak for tippet. Jeg hælder nok mere og mere til et bur i stedet for, men hvis jeg ikke kan få det at du som jeg vil have det, vil jeg høre VW om de har sådan noget til en Golf Varevogn :)

Link til indlæg
Del på andre sites