Hop til indhold

Ondt i halen - går ikke væk som watertail...

Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

Hej

Vi har desværre et problem med halen herhjemme. I godt 2 uger har der været et lille "knæk" yderst på halen. Dyrlægen mener det tager for længe til at være watertail - øv vil have en rask hund igen. Nogen erfaringer?? Der ses ingen bid og der er ikke brud på halen som sådan... Er bare så træls når de dejlige hunde fejler noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Hej jeanette. Sorry kan godt se mit indlæg er crap :-( efter fire dage var jeg ve dyrlæge for at tjekke det kun var watertail som hun har haft før. Det følte dyrlægen ingen brud med sagde syv yderligere dage med ro og smertestillende. I går da sadigt ingen bedring forbi dyrlægen og få taget røntgen - ingen brud men en hævelse i vævet ved halerodden og ømhed men ingen rifter feber eller lignende og dengang også en glad hun. Nu forsøger vi antibiotika i otte dage og hvile - med halen tapet til benet meget af tiden og nu ligner berta en lab med en depression :-( øv øv øv - og synes ikke dyrlægen lød så sikker på løsningen / årsagen var fundet. Undskyld men je er bare så frustreret ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Øv det lyder da heller ikke rart:cry: Det kunne være at hun har slået den, mens hun har logret med halen?:hmm::hmm:

Jeg håber hun snart får det bedre:ae::ae:

Det er aldrig rart At se hunden hænge med halen i den ene eller Anden forstand :-( hvordan går det i øvrigt med lunas ben? Du var så flink at komme med gode råd da vi fik gigt diagnosen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er aldrig rart At se hunden hænge med halen i den ene eller Anden forstand :-( hvordan går det i øvrigt med lunas ben? Du var så flink at komme med gode råd da vi fik gigt diagnosen

Det er sådan lidt on og off.. Vi har ikke været så god til at komme ned på stranden den sidste tid, så hun mangler stadig en del muskelmasse..

Hun går meget stift på sin bagpart, men ellers har hun det fint. Vi skal til massage på mandag, hvis jeg kan låne bilen

Link til indlæg
Del på andre sites

Får din hund mange flåter?

Jeg tænker på borreliose.......

Det kan både give gigtforandringer i benene og i halen/ryggen..

Silke har lige haft en væmmelig omgang. Hendes tidligere perfekte albueled er delvist ødelagt af borreliose. :cry: Og hun var stiv i begge bagben og i det bagerste af ryggen.

Det kan være umuligt at få konstateret sygdommen ved blodprøve eller anden test. Hvis der er meget væske i de ramte led, så kan man forsøge at undersøge ledvæsken.. Måske finder man bakterien.

Men hvis man har mistanke, så kan man behandle med et antibiotika, som virker på den bakterie. Hvis hunden bliver rask, så VAR det borreliose..

Jeg har efterfølgende givet Silke lidt mere glucosamin, og suppleret med chondroitin og MSM.

Silke halter ikke mere.:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Hej Brigitta. Tak for dit svar. Jeg er super OBs på flåter og tjekker dagligt plus hun får den omdiskuterede frontline. Har kun pillet tre flåter af hende. Berta halter heldigvis ikke mere - men man så tydelig fejludvikling i led - albuerne. Tak for fif vedr. Tilskud. Hun har fået alle tre dele. Fulgte interesser med i den seneste tråd du deltog i vedr tilskud. Bedt hAlen har det kun stået på i måske tre uger. Der er udtaget blodprøve men det var til brug for indledende allergi test og i Marts for at tjekke værdier inden en narkose. Ville boreliose mon dukke op det eller skal der testes seperat for det??? Vil helt sikker nævne det for dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv om man tester separat for borreliose, så er det ikke sikkert, at blodprøven viser noget.

For bakterien opholder sig ikke ret lang tid i blodet. Og også antistofferne kan forsvinde fra blodet efter et stykke tid. Selv om bakterien laver betændelse i nogle led.

Hvis man vil have fat i bakterien, så skal man trække en smule ledvæske ud af et af de dårlige led. Men det kan man ikke altid komme til, hvis der ikke er ret meget ledvæske.

Min dyrlæge gav antibiotika på sygehistorien alene, -at Silke har været periodevis halt i længere tid. Og at det nu var blevet en mere udbredt halthed og almindelig utilpashed.

OG selvfølgelig fordi Silke altid får mange flåter. Vi går hver dag tur i et område, hvor der er rigtig mange hjorte og ræve.

Hvor længe har Berta fået frontline?

Hvis hun hele tiden er blevet dryppet, så er der måske ikke så stor fare for at hun har fået borreliose... Men det KAN da være.

Silke er først begyndt at blive dryppet med bayvantic efter hun blev syg. Før det brugte vi bare en tang... Og hun havde MAANGE flåter.. :shock:

Hvad er det for et antibiotika, Berta har fået?

Silkes piller hed "Ronaxan vet", og de indeholder et antibiotika der hedder Doxycyklin.

Hvis det er DE piller, Berta har fået, så ville hun have reageret i løbet af få dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

:hmm: nævner det helt sikkert for dyrlægen. Berta ser godt tilpas ud nu men jeg er selvfølgelig bekymret for en yderligere negativ udvikling. Der er pt ingen problemet med bagpartiet ud over selvfølgelig halespidsen

Link til indlæg
Del på andre sites