Hop til indhold

Hundelåge i tråddør eller andre muligheder

Gæst squashbuddy
 Share

Recommended Posts

Gæst squashbuddy

Hej!

Så fik vi endelig en dejlig lille hvalp :hjerte:

Nu har vi haft hende lidt over en uge og det er rigtig skønt, der er dog lige en lille ting som jeg ikke lige kan finde svaret på og derfor håber jeg I kan hjælpe mig :-)

Vi bor på landet og har en terrassedør fra stuen ud til en indhegnet have, her elsker hun at løbe rundt og lege i sandkassen, buskene osv.

Men fordi vi bor på landet er her rigtig mange fluer og derfor har vi sådan en netdør her monteret som holder fluerne ude om sommeren selvom terrassedøren er åben.

fluenet.dk/skydedoer.html

Men jeg ville rigtig gerne lave en hundelem til hende i denne netdør (nettet er lavet af glasfiber og er stift). Er der nogen som selv har erfaringer med at sætte en hundelem i sådan en dør, eller nogle andre gode alternativer/ideer til hvad jeg kunne gøre?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Redigeret af squashbuddy
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også tilhænger af hundelem her i huset - ved faktisk ikke hvad vi skulle gøre uden, nu vi har en spidshund med MEGET tæt og tyk pels :-D

Min bror har engang lavet en tråddør selv.

Han lavede en ramme i lægter med en træplade i den nederste del af rammen.

I træpladen monterede han hundelemmen og så net i den øverste del af rammen. Vupti, en billig og fin løsning.

Håber du kan bruge ideen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst squashbuddy

Tak for svaret, har overvejet det men desværre så er døren ud til terassen en dobbeltdør og derfor er det ikke en forsatsdør som sidder i hvor man har mulighed for at skifte det nederste ud med en plade.

Det der sidder der nu er en skinne i toppen og en skinne i bunden og så trækker man en aluramme med net i fra side til side alt efter hvilken dør der er åben.

men ellers en god ide! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst squashbuddy

Ja har også haft noget tyld lignende noget for på et tidspunkt, men når man gik igennem væltede det ind med fluer. (der er ret mange herude).

men har måske fundet en løsning, har fundet et sted hvor de sælger tråddøre med hundelem i så håber på jeg kan købe lemmen alene :-)

Men tak for hjælpen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem der boede her før os, havde et strimlet forhæng i meget tykt "gummi" (tungt som et ondt år) foran døren, der var ikke noget der kom ind, og hunden kunne selv skubbe strimlerne til side, det kunne jeg faktisk godt tænke mig at kopiere, tror at det var noget i stil med de forhæng, man bruger på slagterier, bare en tand tungere.

Link til indlæg
Del på andre sites