Hop til indhold

Piveri...

Gæst Coda
 Share

Recommended Posts

Nu har vi haft vores vaps i fire dage, vi er stadig ved at vende os til ham og ham til os. Jeg syntes faktisk det er gået rigtig godt, han har ikke ødelagt noget endnu, vi har kun haft to uheld indenfor og det var min egen skyld fordi jeg ikke lyttede til hans signal om at nu var det nu. :genert:

Han sover også om natten, natten til igår gik vi i seng kl elleve, stod op en gang for at tisse og sov ellers til kl halv otte. Igår gik vi i seng kl ti, stod op kl seks men var slet ikke op og tisse i løbet af natten. :klap:

Jeg vil dog gerne spørge til hans piveri, han piver meget og jeg undre mig om det stadig er fordi han er "flyttet hjemmefra" eller om der er en anden grun. Hvor længe går der ca. før han "glemmer" hans mor og søskende?

Det er nemlig tit han går ind i et andet rum end hvor vi er, ligger eller sætter sig, og så piver.

Indtil videre har jeg afledt hans opmærksomhed når han har pivet, og ignoreret ham når han gøer af mig, men er det den rigtige måde at gøre det på?

Mit hjerte brister hver gang jeg hører ham pive, jeg er så bange for han er dybt ulykkelig hos os. Jeg gætter på jeg bare skal væbne mig med tålmodighed, men gør jeg noget forkert? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når din hvalp piver, er det fordi han føler sig forladt. Det er meget skræmmende for små nye hvalpe at føle sig forladt og alene.Han har jo altid sovet i bunke med sine søskende.

I naturen ville det kun ske ved uheld, at en hvalp under 6 mdr.var henvist til at skulle være alene.Instinkttivt er det jo døden for dem, da de slet ikke kan noget selv mht overlevelse.

Altså hvis det er om natten bør du lave et sted helt nær dig, så han kan hører, lugte , mærke dig i nærheden.

Hvis du fodre 4 gange dagligt, vil kan være godt mæt ved sengetid, sult vækker dem også.

Piveriet går over, men det er forskelligt hvor afhængig de har været af mor og søskende. Men det er følelsen af at være alene der gør det.

Hvis man f.eks har en hund i forvejen, de kan sove med, er det lettere for dem.Du kan give ham en bamse , et lammeskind eller lignende, så han kan putte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når din hvalp piver, er det fordi han føler sig forladt. Det er meget skræmmende for små nye hvalpe at føle sig forladt og alene.Han har jo altid sovet i bunke med sine søskende.

I naturen ville det kun ske ved uheld, at en hvalp under 6 mdr.var henvist til at skulle være alene.Instinkttivt er det jo døden for dem, da de slet ikke kan noget selv mht overlevelse.

Altså hvis det er om natten bør du lave et sted helt nær dig, så han kan hører, lugte , mærke dig i nærheden.

Hvis du fodre 4 gange dagligt, vil kan være godt mæt ved sengetid, sult vækker dem også.

Piveriet går over, men det er forskelligt hvor afhængig de har været af mor og søskende. Men det er følelsen af at være alene der gør det.

Hvis man f.eks har en hund i forvejen, de kan sove med, er det lettere for dem.Du kan give ham en bamse , et lammeskind eller lignende, så han kan putte.

Om natten sover han fint, han sover lige ved siden af mit hoved så jeg netop bare kan ae ham hvis han bliver trist i løbet af natten, men det gør han stort set ikke. På det punkt er han rigtig dygtig, ligger sig under min seng eller ved siden af og så sover han.

Det er i løbet af dagen han piver, hvis vi sidder inde i stuen kan han finde på at rejse sig fra sit tæppe ved siden af mig og lunte ud på gange hvor han så begynder at pive. Det jeg syntes der er underligt er at han jo netop ikke er afskåret fra os, han kan gå tre skridt tilbage og så kan han se os.

Han brummer ofte når han leger eller tygger i ben, hvilket er helt okay, og så kan han finde på at pive når han får øje på sit eget spejlbillede i glasdøren, så afleder vi ham og alt er fint. Men det er de gange hvor han ligger sig for sig selv og begynder på det, så tænker jeg om jeg skal gå efter ham og aflede ham eller om jeg bare skal lade ham være? :confused: Det er jo så hjerteskærende med sådan en lille størrelse der er ked af det, på den anden side ønsker jeg heller ikke at forstærke ham i at det er synd for ham så han bare per automatik bliver trist hvis du forstår hvad jeg mener? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites