Dogue1 Skrevet Juli 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2011 Kommer gående med Lexus som jeg altid gør...Går og passer os selv.... Vi går forbi et par "damer" på stien... Højt og tydeligt siger den ene "Den der nye hundelov skulle overholdes af ALLE kamphunde ejere" Undskyld mig, men var den hentydning til mig og min hund? Ja siger hun i meget overlegen/snobbet tone.. Vil de venligst forklare mig hvilken race jeg går med? Det vil hun så gerne, det er jo så en kamphund igen i den der provokerende tone :scared: Jeg finder en kopi frem af stamtavlen på lexus og listet med de forbudte racer. Inden du provokere eller taler ned til hunde ejere en anden gang så sæt dig ind i hvilke racer er på listet og hvilke ikke er på listen. Som du kan se så er min hund ikke på listen heller ikke op observationslisten. Gå hjem og slå det op Dogue de Bordeaux altså D o g u e -d e- B o r d e a u x Hvis du kan huske det så er Dogue med stort, de med lille og Bordeaux med stort. Men det er nok for meget forlangt af en type som dig at stave til Dogue de Bordeaux!:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Du er ikke den eneste der møder den der, når min guddatter lufter familiens Boxer har hun et par gange fået stukket den i hovedet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 :5up: Sådan der - må håbe hun har lært lidt af det;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 :klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap: :mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Synes fandme du er sejest at du havde sådan et godt come-back! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 forhelved hvor er du sej..... hvad sagde K****** øh mener kvinden så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 :5up::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 OMG jeg hader sådan nogle "jeg siger lige en kommentar til min ven, men højt nok så du kan høre det - for det er faktisk til dig" Nice comeback du havde!!!! :5up: Håber VIRKELIG hun blev flov, men det er måske for meget at håbe på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Vildt - slæber du simpelthen stamtavle und alles med på tur? Imponerende...! Og meget bekvemt i sådan en situation Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Vildt - slæber du simpelthen stamtavle und alles med på tur? Imponerende...! Og meget bekvemt i sådan en situation det er jo vist påkrævet at man skal kunne påvise hvilken race det er hvis der hersker tvivl? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stefano Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Flot comeback.. Jeg plejer sku bare at grine i skægget, eller sige "du har spist" i de situationer - giiiider ikke flere sinker.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 det er jo vist påkrævet at man skal kunne påvise hvilken race det er hvis der hersker tvivl? Jaaaa... Men tror da næppe, at de kan kræve på stående, at man har beviset for race med på tur, udover i form af et Dansk Hunderegister-skilt + chip/tatoo? Hvor hans race jo er registreret, så vidt jeg er orienteret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Jaaaa... Men tror da næppe, at de kan kræve på stående, at man har beviset for race med på tur, udover i form af et Dansk Hunderegister-skilt + chip/tatoo? Hvor hans race jo er registreret, så vidt jeg er orienteret. Tror du har ret:genert: ellers bryder jeg da dagligt loven.. Nu er Lexus vel heller ikke ligefrem en hund hvor man kan være i tvivl om racen eller:vedikke: tror nærmere damen ikke helt havde styr på listen. Er det ikke også kun hvis man har en hund der kunne ligne en hund blandet med én af de forbudte hunde at man skal have en attest fra dyrlægen om hvilke racer forældrene er? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stefano Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Howlucky: Tror det bliver et problem da de 13 hunde der sagtens kan forveksles.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Howlucky: Tror det bliver et problem da de 13 hunde der sagtens kan forveksles.. Mener du attesten fra dyrlægen kan blive et problem? Jeg mener bare at have hørt, at man skal have sine hvalpe, blandinger eller ej, registreret som hvalpe af lovlige racer men hva ved jeg - har en rottweiler:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stefano Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Mener du attesten fra dyrlægen kan blive et problem? Jeg mener bare at have hørt, at man skal have sine hvalpe, blandinger eller ej, registreret som hvalpe af lovlige racer men hva ved jeg - har en rottweiler:oops: Hvorfor blush face efter rottie... Rottweilere er nogen af de dejligste bamser der findes.. Der er jo en del fusk med falske registreringer vedr. ulovlige blandinger, og er meget bange for konsekvenserne i fremtiden.. Alt alt for svært at håndtere den dumme lov, håber ikke at der bliver aflivet for mange hunde før de tager den tilbage.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Hvorfor blush face efter rottie... Rottweilere er nogen af de dejligste bamser der findes.. Der er jo en del fusk med falske registreringer vedr. ulovlige blandinger, og er meget bange for konsekvenserne i fremtiden.. Alt alt for svært at håndtere den dumme lov, håber ikke at der bliver aflivet for mange hunde før de tager den tilbage.. Synes bestemt en rotte er en dejlig hund - var bare fordi det jo ikke er en race jeg skal bevise hvad er, det kan vel selv den langsomste betjent se:genert: Ved godt at der efterhånden er rigtig mange "bokserblandinger":hmm: og ja mange af dem er sikkert fusk og falske registreringer, og forstår udemærket folk vil kæmpe for at beholde deres kære hunde i live. Falsk eller ej, så må hr. betjent tage dyrlægens registrering for gode varer - m. mindre de kan forlange at se forældredyrene:shock: men det er sq da for langt ude hvis de må det:fornaermet: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dogue1 Besvaret Juli 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Du er ikke den eneste der møder den der, når min guddatter lufter familiens Boxer har hun et par gange fået stukket den i hovedet Jeg tror der er mange der lige får en lille stikpille med på vejen. Vildt - slæber du simpelthen stamtavle und alles med på tur? Imponerende...! Og meget bekvemt i sådan en situation Jeg har taget en kopi af stamtavlen og på bagsiden har jeg lavet en kopi af listen med listehunde, for jeg havde en idé om at jeg nok skulle til at bevise at jeg ikke har listehund, så jeg har altid min lille kopi med i min pung:slem::blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dogue1 Besvaret Juli 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Tror du har ret:genert: ellers bryder jeg da dagligt loven.. Nu er Lexus vel heller ikke ligefrem en hund hvor man kan være i tvivl om racen eller:vedikke: tror nærmere damen ikke helt havde styr på listen. Er det ikke også kun hvis man har en hund der kunne ligne en hund blandet med én af de forbudte hunde at man skal have en attest fra dyrlægen om hvilke racer forældrene er? Ork jo Han er blevet kaldt boerboel, Tosa, Fejlfarvet dogo argentino og små fed Fila:lol: Jeg kan til nød se en lille lighed mellem DdB og Boerboel. Men ellers tror jeg bare folk keder sig og tror de ved en del om hunde, i virkeligheden aner de ikke hvad de snakker om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dogue1 Besvaret Juli 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 forhelved hvor er du sej..... hvad sagde K****** øh mener kvinden så? Ingenting Jeg tror hun følte sig lidt som en skibsrotte på vej til bunds:banan: ....hun satte næsen i himmelen og gik med "veninden" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Ork jo Han er blevet kaldt boerboel, Tosa, Fejlfarvet dogo argentino og små fed Fila:lol:Jeg kan til nød se en lille lighed mellem DdB og Boerboel. Men ellers tror jeg bare folk keder sig og tror de ved en del om hunde, i virkeligheden aner de ikke hvad de snakker om. Er ret imponeret over at folk som kender så forholdsvis sjældne racer (i dk) ikke kender din:roll: (-som jeg ikke gider prøve at stave til, så tidligt på dagen:mrgreen:) Forstår godt du har valgt at gå med papirene på dig, det kan da stoppe misforståelser inden folk når at hidse sig alt for meget op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Hej, Sejt at du er så forudseende at du har papirerne med, men det kan jo tydeligvis være nødvendigt;-). Fik selv at vide tre gange på en time i går hvilken sød border collie jeg havde(en belærte mig endda om racen).........jeg har en aussie(ved godt at det er nemt at tage fejl;-)). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Ingenting Jeg tror hun følte sig lidt som en skibsrotte på vej til bunds:banan: ....hun satte næsen i himmelen og gik med "veninden" sikke en sinke... hehe men undre mig ikke at hun bare gik videre , hvad bilder du dig også ind at fornærme hende såden :slem: nu havde hun jo lige helt styr på alle de "FARLIGE" racer :blink: god sommer til jer, og godt du kunne modbevise hendes påstand :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dogue1 Besvaret Juli 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 sikke en sinke... hehe men undre mig ikke at hun bare gik videre , hvad bilder du dig også ind at fornærme hende såden :slem: nu havde hun jo lige helt styr på alle de "FARLIGE" racer :blink: god sommer til jer, og godt du kunne modbevise hendes påstand :banan: Ja jeg er en flabet hunde ejere som fornærmer det bedre og rige borgerskab. Selv dem med måsen støbt i guld må forvente svar i sammen tone som de tiltaler mig:fornaermet: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 En af mine venner sagde for sjovt til en bekendt, der spurgte hvad Hugo er for en race, at det var en langhåret pitbull - så røg han helt op i det røde om, at de var forbudt! osv Jeg må nok sige, at den joke faldt til jorden... Nu joker vi ikke om det mere, for tænk hvis et fjols klagede - så skulle JEG bevise, hvad der er i min hund, som jeg har forstået det? Og det kan jeg jo ikke. Vi havde ikke troet nogle kunne se det som andet end en joke... Men jeg skal love for vi blev klogere. Så jer med hunde, der ligner nogle, der er forbudte og jer med forbudte - jeg oplevede lige kort at føle, som I nok gør 100 gange værre dagligt... Puha.. en grim lov! Og se lige min hund! Helt ærlig! Han ligner en krammebamse! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts