Hop til indhold

Loppemiddel mod flåter til loppeallergisk Vic


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Long time no see :blink:

 

Vic er en flåtmagnet!!! og han har jo loppeallergi, blandt andet. Jeg står og kæmmer ham hver aften, og hiver flåter en masse ud med flåttangen (han elsker at gå inde i det høje græs, når vi går ture på markerne og på højene) og det kan jeg jo heller ikke nægte ham ;-)

 

Det loppemiddel jeg bruger nu, er Advantage. Det virker tiptop mod lopperne/loppeallergien, og vil hæfte på den der underlige papillonhud (det ville Frontline ikke, der gik 2 -3 dage, så kløede han sig igen).

 

Men han har ingen kløe eller allergiproblemer mere, maven kører på barf stadig. Så det er bare perfekt.

 

Nogen der har et bud? Virker de der til at sætte i halsbåndet?

 

Det skal også være noget misserne kan tåle at han har på, så jeg har fravalgt Bayvantic, som ellers vist nok kunne bruges. De ligger sammen og vasker hinanden på kryds og tværs, og Bayvantic er vist ikke god når man også har kat.

 

Jeg kunne self. også bare ringe til dyrlægen :engel: Men nu er jeg nysgerrig efter hvad i andre bruger.

 

Mvh.

Victors mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første jeg lagde mærke til, da jeg kom til træning i går, var en af mine medkursisters hund.

Det er en Weimaraner og den havde et ravhalsbånd på og jeg spurgte som det første, om det virkede.

"Ja,jo", svarede hun, det syntes hun faktisk at det gjorde. Så blev vi afbrudt og jeg fik ikke spurgt mere ind til det.

 

Det var måske en ide at prøve det? Har du ikke en gammel tante, der har sådan en halskæde liggende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha et ravhalsbånd, cool :cool:

Måske min mor har noget efter min mormor, hun havde nogle gevaldige ravhalskæder :lol: Ellers er det jo lettilgængeligt heroppe i det nordjydske, der er jo masser af småbutikker ved vesterhavet, hvor han kan blive besmykket med en bette ravklump :cool:

 

Men I like it, og så kan jeg jo evt. vælge en klump med et insekt i til ham :mrgreen: Virkelig hundeagtigt, og ikke så pensionist-agtigt.

 

Glæder mig til at præsentere idéen for manden. Han får en gasblå prop, over udsigten til at skulle gå tur med en hund med perlekæde :lol: Men accepterer nok stiltiende, grundet hans tøseagtige angst for flåter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med hvidløgspulver eller Fidol ?

 

Jeg har også selv spekuleret meget over de der magnettingester man sætter i halsbåndet. De skulle jo virke i op til 2 år, og det synes jeg lyder vildt :shock::hmm:

 

Jeg er personligt ikke vild med at give Ninja Advocate/Bayventic/Front line, men grundet hendes øremider skal hun behandles igen her om 5 dage. Det stinker og selen bliver helt gennemblødt af det når hun har den på :badr:

 

Mine alarmklokker ringer når dyrlægen eftertrykkeligt fortæller at det absolut IKKE må komme i sår, og hvis man får bare det mindste på fingrene skal de vaskes MED DET SAMME!

 

Så jo .. Vi leder også med lys og lygte efter et middel der ikke er giftigt, men som fungerer.

 

Kunne godt finde på at prøve Fidol når vi er færdige med den fiskeolie vi bruger nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninge
Long time no see :blink:

 

Vic er en flåtmagnet!!! og han har jo loppeallergi, blandt andet. Jeg står og kæmmer ham hver aften, og hiver flåter en masse ud med flåttangen (han elsker at gå inde i det høje græs, når vi går ture på markerne og på højene) og det kan jeg jo heller ikke nægte ham ;-)

 

Det loppemiddel jeg bruger nu, er Advantage. Det virker tiptop mod lopperne/loppeallergien, og vil hæfte på den der underlige papillonhud (det ville Frontline ikke, der gik 2 -3 dage, så kløede han sig igen).

 

Men han har ingen kløe eller allergiproblemer mere, maven kører på barf stadig. Så det er bare perfekt.

 

Nogen der har et bud? Virker de der til at sætte i halsbåndet?

 

Det skal også være noget misserne kan tåle at han har på, så jeg har fravalgt Bayvantic, som ellers vist nok kunne bruges. De ligger sammen og vasker hinanden på kryds og tværs, og Bayvantic er vist ikke god når man også har kat.

 

Jeg kunne self. også bare ringe til dyrlægen :engel: Men nu er jeg nysgerrig efter hvad i andre bruger.

 

Mvh.

Victors mor

 

Allergien kan forstærkes af disse midler (frontline og advantage bla.a) Jeg benytter ikke disse stærke midler. Jeg foretrækker nogle olier til oralt brug.

m.v.h

Ninge

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med hvidløgspulver eller Fidol ?

 

Jeg har også selv spekuleret meget over de der magnettingester man sætter i halsbåndet. De skulle jo virke i op til 2 år, og det synes jeg lyder vildt :shock::hmm:

 

Jeg er personligt ikke vild med at give Ninja Advocate/Bayventic/Front line, men grundet hendes øremider skal hun behandles igen her om 5 dage. Det stinker og selen bliver helt gennemblødt af det når hun har den på :badr:

 

Mine alarmklokker ringer når dyrlægen eftertrykkeligt fortæller at det absolut IKKE må komme i sår, og hvis man får bare det mindste på fingrene skal de vaskes MED DET SAMME!

 

Så jo .. Vi leder også med lys og lygte efter et middel der ikke er giftigt, men som fungerer.

 

Kunne godt finde på at prøve Fidol når vi er færdige med den fiskeolie vi bruger nu.

 

Jeg ved ikke hvad Fidol er :hmm:, men hvidløgspulver er ikke nok behandling mht. lopperne til Victor (han har topscoring på loppeallergi og skal have forbyggende pipette behandling med kemi desværre, ellers lider han pga. kløe) , men jeg kunne evt. prøve at give ham hvidløgspulver det hvis det har virkning på tæger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her er fidol:

 

Fidol 1000 ml. Kosttilskud til hunde og andre pelsbærende dyr.

 

Jeg overvejer det også. Luna kan ikke længere tåle hvidløg, det har ellers virket fantastisk i de mange år hun har fået det.

 

Pt har hun frontline, men der gik knap 2 uger, så fandt jeg flåter igen..

 

Hvis der er fiskeolie i, så vil han ikke have det :vedikke: Ellers var det jo en nem løsning (og ugiftig) mht. flåterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...