Hop til indhold

K9 julius selen?


adanais
 Share

Recommended Posts

Hvor mange herinde har erfaring med denne sele?

Er den stor/lille i størelsen?

Hvor modstandskraftig er den?

Overvejer at købe en da hans normale sele går ned over hans skuldre, og jeg er bange for at det giver nogle uhensigtsmæssige ryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå i en butik og prøve den på ham. Du behøver jo ikke købe den i butikken, men kan gå hjem og finde den på nettet.

 

Men jeg har lært - på den dyre måde - at man ikke skal købe sele på nettet uden at vide lige præcis, hvilken størrelse, der passer ens hund.

 

2 hunde er ikke ens:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange herinde har erfaring med denne sele?

Er den stor/lille i størelsen?

Hvor modstandskraftig er den?

Overvejer at købe en da hans normale sele går ned over hans skuldre, og jeg er bange for at det giver nogle uhensigtsmæssige ryk.

 

en sele skal gå over skuldren/brystet og ikke halsen som sidder længere op.

 

Som på det billed her (model billed fundet på google)

palomak9.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente nu, at den går ned med stropper fra nakken, ned over brystet (og sidder derved liiige over toppen af skuldrene) tror at det hedder en Y-sele:hmm:

Jeg er bange for at de stropper trykker ned i "mellemrummet" mellem skuldre og hals, og giver ham nogle dårlige tryk på de muskler der sidder der hvis han pludselig løber frem og laver et ryk i selen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den i str mini-mini til vores cavalier. (Næste gang burde hun nok have den der heddder mini). Kvaliteten er fin nok, men jeg synes ikke den sidder så godt som hurrtas brystsele. K9 kan godt rutche en lille smule på ryggen. Til gengæld er der velcro foran på k9's sådan at man kan forlænge bryststykket, så ''gjorden'' ikke går for tæt på forbenet. Hvilket min hurrtas godt kan have tendens til. :hmm:

 

Hurrtas y-sele synes jeg sidder bedst - og er vist også den mange bruger herinde.

 

Tag i maxizoo eller bestil et bredt udvalg hjem I kan prøve og kun skal returnere én gang. (Mål ham rundt om brystet, jeg synes godt kan kan gå ud fra vejledningen).

 

 

k9 Størrelser:

 

Baby1: 30-40 cm (1-3 kg hund)

Baby2: 35-45 cm (3-5 kg hund)

MiniMini: 40-52 cm

Mini: 48-60 cm

0: 60-75 cm

1: 65-80 cm

2: 70-90 cm

3: 80-100 cm (Maks 80 kg)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente nu, at den går ned med stropper fra nakken, ned over brystet (og sidder derved liiige over toppen af skuldrene) tror at det hedder en Y-sele:hmm:

Jeg er bange for at de stropper trykker ned i "mellemrummet" mellem skuldre og hals, og giver ham nogle dårlige tryk på de muskler der sidder der hvis han pludselig løber frem og laver et ryk i selen.

 

Jeg kalder den brystselen. Y-selen er sådan en her

 

Y sele Hurtta Pro

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettemus83

Hejsa

 

Vi er vildt glade for vores politisele(K9 Julius).

Det er den eneste Charlie accepterer at have på.

Vi har dog ikke prøvet Hurrta y-selen.

Kan dog godt anbefale K9 selen.

 

Det er dog rigtigt at den godt kan rutjse lidt rundt, især hvis du har en hund som vores der godt kan lide at vælte rundt på jorden:blink:Men den er heldigivs nem at "stramme" hvis den bliver lidt for løs.

 

Mvh

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores k9 rutcher også lidt, når snoren trækker skråt i selen fra en af siderne.. Men måske har Smilla ikke et så godt sadelleje.. :engel: Bryder mig ikke om, at den skal sidde så stramt på hende. Hurttas brystsele rutcher til gengæld overhovedet ikke. :vedikke:

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

k9, hurrta brystselen og hurrta selen er alle 3 rigtig gode seler. :5up:Vi har dem alle 3, men er som sagt aller-mest begejstret for y-selen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...