Gæst Lumen Skrevet Juli 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2011 Min hund har lært mig at leve i nuet. Hunde er så dejlig umiddelbare og lever i øjeblikket. Det kunne vi alle lære noget af hvad har DIN hund lært dig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 Altså nu har jeg jo ingen hund endnu Så ved ikke om det er inden for trådens emne, men de forberedelser jeg har gjort mig i forbindelse med anskaffelse af hund, har allerede lært mig en del.. Så sent som i dag, sad jeg og tænkte over noget jeg har læst med at bruge principperne for klikkertræning på sig selv, når man skal lære nye ting. Det var så i forbindelse med agility træning, men jeg tror det kan bruges i mange situationer. Sådan noget med at dele opgaverne op i små bidder og kun fokusere på det positive og rose sig selv for alle små fremskridt... Glæder mig rigtig meget til at finde ud af hvad jeg ellers kommer til at lære, er slet ikke i tvivl om det er vildt sundt at have hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 At flugt ikke er et svagheds tegn og at bøje af for andre der vil slås, heller ikke er et svagheds tegn... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 Den fedeste tråd ever :klap: Jeg vil nøjes med at fortælle hvad min gamle nu afdøde Bianca lærte mig - og som jeg stadig har brug for at blive husket på indimellem - derfor er denne tråd rigtig fed for mig Bianca har lært mig at: - vurdere om der er en grund eller årsag til at stresse op - om jeg skal deltage aktiv eller om det bedre kan betale sig af afvente roligt og undrende iagttage hvad der sker. - At være vedholdende og stædig. Ikke give op sådan lige med det samme. - Selvom man skiller sig ud er man stadig elskelig!. - Bianca viste os hvor meget vi begrænsede os selv - og hvor mange begrænsninger vi i virkeligheden tillod kom i vejen for hvad vi ville. - hun hvilede SÅ meget i sig selv - var SÅ rolig og ja....hun var bare sådan en sej stærk tøs som jeg håber jeg med tiden kan komme op på siden af i alle hendes gode stærke kvaliteter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 Min hund har lært mig virkelig meget. Størst af alt at grine og trække på skulderen. Førhen var jeg nok lidt mere opfarende og blev hurtigere opgivende. Efter jeg har haft hund i 3 år skal der virkelig meget til før jeg fare op og ligegyldige ting, som jeg før anså for vigtige ting. Jorden går ikke under pga savl på tøjet, plettet på gulvet, ridser i vinduskarmen, væltede potterplanter og konstant halv beskidt tøj :slem: det kan jeg i dag umuligt hidse mig op over længere, nej nu kan jeg ligefrem grine hvis min hund kommer løbende og ligner en stor mudderpøl og hopper op af mig i glæde. Utroligt men sandt. Jeg er blevet meget mere glad, tager lettere på tingene og tager mere en dag af gangen. Bevæger mig meget mere, for nu er der en grund til at gå en tur, før var der ikke nogen god grund andet end at frisk luft er sundt, men det er der sikkert også så meget andet der er ! Jeg har fået nye venner takket været min hund. Jeg er blevet et gladere menneske takker været min hund og jeg er blevet langt mere afslappet og lever mere i nuet. Min hund fortjener den største tak, det er ufattelig hvad sådan en hund kan gøre ved en. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 Han har lært mig .. Hvordan jeg lukker mine øre, så jeg ikke høre ham så tydeligt når han har gøflip Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chica94 Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 Den første hund vi havde lærte mig at jeg ikke skulle være bange for at være alene hjemme for hun skulle nok beskytte mig til det sidste og at så længe jeg ville havde det ville hun være ved min side og trøste mig nå min familie ikke havde tid:hjerte: Også lærte hun mig at styrke kommer inde fra og ligemeget hvor lille og splejset man er så skal man bare rejse sig og komme videre<3 Den hund vi har nu har lært mig at for mange godbider betyder luft i maven:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 -Tålmodighed -At hunde er meget klogere end man lige regner med...(f.eks. ved Pablo at skruelåget skal af, for at man kan komme til godbidder i en flaske, og at "den rigtige vej" betyder at snoren er kommet den forkerte vej om f.eks. et træ) -At hvis man ønsker sig ubetinget kærlighed, så er en hund det pureste guld -At sætte tempoet lidt ned, ellers havde jeg nok arbejdet mig ihjel nu -At opføre mig pænt, for nu er der ligesom nogen der er afhængige af at jeg kommer hjem... -At stå tidligt op om morgenen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 og 1000000 andre ting...:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2011 Mine hunde har lært mig at hunden virkelig ER menneskets bedste ven! En hund giver ubetinget kærlighed og viser altid sine sande følelser. Og min nye lille prinsesse har lært mig, at man sagtens kan drive mennesker til vanvid blot med et enkelt pivedyr:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lumen Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Dejligt med så mange indlæg fuld af indsigt! Hunde er virkelig ubetinget kærlighed. Alle væsner på denne jord bærer jo denne fantastiske egenskab men som menneske kan vi tit glemme denne enestående følelse det er at leve i nuet pga vi tit bliver fanget af fortidens og fremtidens tankers magt. Min hund trækker mig tilbage til nuet hvis jeg skulle blive fanget af tankerne! I :hjerte: my Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 At give og modtage ren kærlighed uden betingelser Og at jeg fejler men kan rette det op Mod Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Min hund har lært mig virkelig meget. Størst af alt at grine og trække på skulderen. Førhen var jeg nok lidt mere opfarende og blev hurtigere opgivende. Efter jeg har haft hund i 3 år skal der virkelig meget til før jeg fare op og ligegyldige ting, som jeg før anså for vigtige ting. Jorden går ikke under pga savl på tøjet, plettet på gulvet, ridser i vinduskarmen, væltede potterplanter og konstant halv beskidt tøj :slem: det kan jeg i dag umuligt hidse mig op over længere, nej nu kan jeg ligefrem grine hvis min hund kommer løbende og ligner en stor mudderpøl og hopper op af mig i glæde. Utroligt men sandt. Jeg er blevet meget mere glad, tager lettere på tingene og tager mere en dag af gangen. Bevæger mig meget mere, for nu er der en grund til at gå en tur, før var der ikke nogen god grund andet end at frisk luft er sundt, men det er der sikkert også så meget andet der er ! Jeg har fået nye venner takket været min hund. Jeg er blevet et gladere menneske takker været min hund og jeg er blevet langt mere afslappet og lever mere i nuet. Min hund fortjener den største tak, det er ufattelig hvad sådan en hund kan gøre ved en. Alt det jeg håber på at lære af min... Det og så uendelig meget tålmodighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Coda- bare rolig, man får uendeligt meget tålmodighed. For med kærlighed til det lille væsen, følger der tålmodighed lige i kølevandet. Moderinstinket kapper over, ligesom forældre der elsker deres små " møgunger " uanset hvor ulidelig de er. Overbærenhed og tålmodighed og kærlighed, så går det aldrig helt galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 SUK.... Jeg har hele mit liv haft at goere med "alm" hunde, indtil jeg fik de vildt uforudsigelige og dybt intelligente afghanske mynder i huset (hvilket jeg var lidt uforbedt paa - de skulle jo vaere "dummere":genert:), og derfor har jeg nu laert, at der skal vaere laas paa have laagen og dorene skal laases, for de nye typer hunde, kan aabne dem selv, og tage ting og sager ud af skuffer m.m i huset, ogsaa selvom jeg er i samme rum:shock:. Saa jeg er blevet temmelig obs paa at have super intelligente hunde, som malplaceret skulle vaere " dumme" i folge bogen om hunde racers (arbejds) intelligens.:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 (rettet) Jeg har lært at mit humør i den grad påvirker min hund. Og jeg har lært at i stedet for at blive ved og ved og ved, så skal jeg stoppe i tide, før det ender i surhed og irritation. Chinook er meget obs på mit humør og kan mærke den mindste ænding og hvis jeg bliver sur og irriteret, så går han bare - han gider mig ikke og det er altså ikke sjovt, når ens hund ikke gider en, men fair nok. Så jeg forsøger altid at starte alt med et smil, for det plejer at smitte :klap: Redigeret Juli 12, 2011 af * Laila * Stavefejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Jeg har lært: At hundehår i maden giver ekstra smag At hundehår på gulvet, i sengen og sofaen pynter At tøj uden poteaftryk er kedeligt At min hund er klogere end mange mennesker jeg kender At kærlighed virkelig kan købes for penge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Min har lært mig at læse racebeskrivelser med et gran salt - han falder helt ved siden af og kræver på ingen måde de uendelig lange gåture som bøgerne skriver om.. Han har lært mig at sætte pris på impulsivitet og ikke være bange for at lyde/se åndsvag ud - snakker utrolig meget med ham på gåturene, til stor morskab for dem der bor på ruten.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts