Sille12 Skrevet Juli 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2011 Hej, Ved godt at der er snakket om kastration så meget at det er helt uhyggeligt men.......... Har de ondt efter indgrebet(hanhund) og hvor længe går der før de er friske igen?? Jeg har valgt at få min store bamse kastreret(snarest muligt), da han er så påvirket af dufte, at det er helt uhyggeligt. Efter at have haft en træner/dygtig hundekender på(hun har trænet med ham i en uge mens jeg var på ferie), kan jeg nu få ham til at gå nogenlunde pænt når vi går midt på vejen, men han kaster sig i snoren for at snuse og glemmer alt omkring sig ikke mindst når vi møder andre hunde og jeg ser nu ingen anden udvej end at få ham kastreret og så naturligvis træne videre bagefter. Han er en meget selvsikker/selvstændig hanhund, der utrolig let "kører op". Håber bare på en lidt roligere hund, der ikke er som en tyr i en glasbutik. Håber på nogle hjælpsomme svar, da jeg er ret opgivende:vedikke:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 halfdan fik jo fjernet én kryptorchid testikel for tre uger siden. det kan nok nogenlunde sammenlignes i indgrebsstørrelse - om noget vil jeg tro, at en almindelig kastration er mindre slem. han var ok de første ca. 6 timer, men så blev han rigtig dårlig, hvilket vel varede et døgns tid. jeg tror, at det er en blanding af smerter, og så narkosen, som gør dem dårlige, og det er nok meget individuelt. første nat jamrede han hele natten, men han er også en pyllerrøv. vores dyrlæge udskriver ikke smertestillende til de næste dage som udgangspunkt, men halfdan fik en norodyl de næste to dage, da han ikke har en høj smertetærskel overhovedet. han var dog hurtigt ret normal, jeg synes ikke, at det er et slemt indgreb overhovedet. held og lykke med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Her gik der en lille uges tid inden Kalle var sig selv igen. Det allerværste hos os var den der skærm!!! Virkelig belastende!. De første 2 døgn var et helvede - og derefter tog vi den simpelthen af ham og var 100% obs. I bagklogskabens lys ville jeg istedet have givet ham nogle bukser på, eller ledt efter alternativer til skærmen. Ved der findes sådan nogle bløde nogen som bøjer af. Kalle rendte ind i alt og alle og vi havde store blå mærker og han var så ked og led af det hele. Jeg kan huske at det var så slemt at dyrlægen gav ham noget beroligende fordi han var SÅ frustreret og vi var så kede af det og kunne slet ikke håndtere det..... Men efter den der uge - så er der intet til forskel fra den Kalle vi havde før til nu. Vi valgte at kastrere pga. epelepsi. Han har aldrig før haft kramper, men da Luna gik i løb, naboens hund og en længere nede af vejen fik han det konstateret. Så her kan man vist også sige at det var duftene der gjorde vi valgte som vi gjorde.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bountystar Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Vores Bounty blev kastreret i april, og der var ingen problemer overhovedet. Han peb lidt den første aften, men det var pga det stof, de brugte til narkosen. Han var træt i et par dage og ellers herefter i fuld hopla - vi fik også smertestillende medicin til 10 dage. Vi fravalgte skærmen (syntes det ville være synd) og fulgte i stedet rådet om at give ham en lille buks på, hvilket fungerede nogenlunde, ud over at han nogle gange fik den hevet af, og så slikkede lidt i såret. Men på trods af det helede det hele fint op. En baby-sparkedragt til at have på er den bedste idé. Samtidig fik vi indgrebet lavet lige op til påsken, så vi var hjemme de første dage med ham og kunne overvåge, om han nu slikkede sig osv. Alt i alt en fin oplevelse og vi er glade for, at vi gjorde det (blev anbefalet det, fordi han bl.a. har tendens til stendannelse og det skulle hjælpe). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Jeg har jo lige passet nevøens Kolo, der var kastreret få dage før han kom hertil. Han havde ikke ondt, han havde så fået smertestillende med til mange dage, men fik dem vist kun de første 2-3 dage, og viste ellers ikke tegn på smerte overhoved. Skærmen var nok det værste også i hans tilfælde, selv om han nu tog det ret pænt. Efter nogle dage havde han lært at han skulle være lidt forsigtig og så gik det faktisk fint. Selve kastrationen har vist også givet det ønskede resultat, en lidt mindre "edgy" hanhund, og ro i flokken. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Min fik indgrebet i februar og han havde ingen smerter, jeg derimod græd de første 2 døgn, med mellemrum, fordi han havde blod og var gul og alt muligt og stingene så grimme ud og der fik jeg lige et stik af dårlig samvittighed, men nu fortryder jeg det aldrig! Jack var bange for skærmen og nægtede at drikke, gå eller spise med den på fordi den slog mod gulvet og i det den gjorde det første gang var han bange. Jeg er "heldigvis" så heldig at jeg er sygmeldt og kunne gå med ham hele tiden, men efter 10 dage så må jeg indrømme at jeg glædede mig til ikke at skulle være obs hele tiden! Han fik smertestillende og nogle andre piller, mener det var mod bakterier, i 10 dage og skulle have taget stingene ud på 11 dagen. Da stingene skulle ud, måtte vi holde ham for han nægtede at ligge på ryggen, han var lidt panisk indtil vi skiftede plads og jeg kom op og holdte hans hoved så puttede han sig ind i mit skød og under min arm og vupti vupti var han helt fin igen Han var da øm men jeg har en hund som ikke kigger på damer, jo han skal da lige man er vel han, men så har han snust også går han videre eller leger. Han er 110% mere trænbar, han har aldrig kunne gå pænt det kan han nu. Han er glad hele tiden, han markerer og skraber som han plejer men er i stand til at tømme blæren for det meste når jeg siger vi skal hjem Også er han bare HVALP igen ! Det er helt vildt! Og så skønt !:klap: Men smerter havde han ingen af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Juli 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Min border blev kastereret for 15 dage siden. Blev syet med indvendige sting. Ingen skærm, ingen smertestillende. Søvnig dagen derpå ellers fuldstændig normal dagen efter. Måtte dog holde ham lidt fra slikkeriets, men var faktisk ikke det store problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juli 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2011 Hej, Tak for alle jeres gode svar. Det lyder som om, jeg bare skal overvinde min pylren og så få det gjort;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts