Hop til indhold

Slikker fucidinen af


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hvor kan hunde dog være trælse!

 

Aslan har noget hud betændelse på sit ene ben (2x2cm), og selvfølgelig skal han da slikke den skide fucidin (tuben ligner) af.

 

Så var vi snu, mens han var helt langt væk i drømmeland (tror vi) tog vi lidt på tommeltotten og lige "nussede" hans ben.

 

Der gik et par minutter, og så begyndte næsen af gå, aslan gabte og begyndte at slikke!

 

Her til morgen lagde jeg min arm "i vejen" hvilket resulterede i at han begyndte at overslikke mit hoved, og så snart jeg var uopmærksom (Sådan føles det) slikkede han lige lidt mere!

 

Og "nej" hjælper...lige indtil man kigger væk.

 

Hvordan kan man lige fohindre en hvalp i at slikke det af? (hvis dette er muligt uden krave)

 

Nogen der ved hvor lang tid det tager for at fucidin virker?

5 min er vel bedre end ingen ting....men er det nok til at fucidinen gavner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at smøre inden en gå tur ? Hvis det altså ikke er på poten ;-)

 

God ide :-)

 

Da Funky blev opereret på sit forben, sagde min dyrlæge at det var bedre at give ham en t-shirt eller en skjorte på end krave.

 

Det handler vel mest om at få såret tørt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvor kan hunde dog være trælse!

 

Aslan har noget hud betændelse på sit ene ben (2x2cm), og selvfølgelig skal han da slikke den skide fucidin (tuben ligner) af.

 

Så var vi snu, mens han var helt langt væk i drømmeland (tror vi) tog vi lidt på tommeltotten og lige "nussede" hans ben.

 

Der gik et par minutter, og så begyndte næsen af gå, aslan gabte og begyndte at slikke!

 

Her til morgen lagde jeg min arm "i vejen" hvilket resulterede i at han begyndte at overslikke mit hoved, og så snart jeg var uopmærksom (Sådan føles det) slikkede han lige lidt mere!

 

Og "nej" hjælper...lige indtil man kigger væk.

 

Hvordan kan man lige fohindre en hvalp i at slikke det af? (hvis dette er muligt uden krave)

 

Nogen der ved hvor lang tid det tager for at fucidin virker?

5 min er vel bedre end ingen ting....men er det nok til at fucidinen gavner?

 

Nej 5 minutter er ikke bedre end ingenting - snarere omvendt i det lange løb, desværre :neutral:

 

Det svarer lidt til, at du kun spiser fx 5% af dit antibiotika, når du har fået konstateret fx. lungebetændelse :-)

Det er på den måde resistens opstår.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...