Hop til indhold

Stolt af vores Dexter!


Shii
 Share

Recommended Posts

Dexter er simpelthen saa dejlig!

 

Han er nu 4½ maaned, og udover hans bjaeffen saa er alt som det skal vaere... Bjaeffen har vi en adfaerdsbehandler inde over for det er simpelthen blevet for meget for os, jeg broed helt sammen da vi snakkede med hende. Nu haaber jeg vi kan arbejde med det og faa det problem loest! Nok om det!

 

Vi er paa "ferie" i Oliviers foraeldres hus, de er nemlig i England og deres hus er super laekkert, og vi flytter jo snart til deres by saa vi ville tjekke mulighederne ud.

 

Der er en KAEMPE graesplaene hvor hunde maa rende loes... Saa det fik Dexter jo ogsaa lov til.

 

Vi har aldrig traenet den slags loes med ham, vi har haft rendveld som er en land sti daekket af vand paa begge sider, og vi kan hele tiden se om der kommer andre hunde og cykler...

Denne her graesplaene er HELT aaben, og omkredset af en cykelsti (Vil tro plaenen er 3/400 meter lang OG bred)... Det vil sige at Dexter kunne se alle de andre hunde, cyklerne osv...

Men han blev ved os... Nogengange var det lidt fristende at loebe over mod en anden hund men saa snart vi kaldte kom han! Og SAA fik han lov at gaa med over og hilse paa den anden hund.. Og han fik leget med SAA mange andre hunde i dag, og klarede bare saa flot ikke at rende rundt til de andr ehunde.. Der var ogsaa boern som rendte og legede og han kune fint lade dem vaere i fred...

 

Ja, jeg ved godt det maaske bare er mig der synes han er super dygtig, men jeg var bare saa stolt over at han bare lystrede 100% jeg havde aerligt forventet at vi skulle raabe lidt efter ham, men der var intet... :banan:

 

Og hvor er jeg bare glad for denne bys skiltring af hvor man maa lufte og hvor man ikke maa! Det er saa tydeligt! Det eneste som er oev er at paa den graesplaene behoeves man ikke samle op, saa der ligger altsaa en prut engang imellem.. Men det maa man jo tage med i det mindste kan hundene rende frit og lege!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok flot ! :5up:

 

Og hvor er det fedt at I lærer ham at han gerne må hilse på hunden hvis han følges med jer :blink:

 

Jeg er saadan lidt meh paa det punkt... Jeg ved ikke om man kan laere en hund det? Jeg vil bare ikke have at han droener afsted mod en hund...

 

Som det foregaar nu hvis han viser interesse for at ville hilse kalde vi ham bare hen til os, og saa gaar vi samlet hen til den anden hund, og naar den anden ejer og hund ligesom har sagt "okay de maa hilse" saa faar han lov at loebe de sidste 3 meter for at hilsen... Det fungere super godt lige nu, men jeg ved ikke om det gaar helt i ged naar han bliver aeldre...

 

Vi har moedt rigtig mange der bliver noget forbavset over vi har ham uden snor og siger at jamen saa kan han ikke vaere husky for de kan ikke rende frit... Men nu er han saa lille og jeg haaber at naar vi har ham fri nu, og forsoeger at goere det til en normal og sund ting, og han faar lov at loebe saa bliver det forhaebentligt ikke et kaempe problem at han stikker af hele tiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...