Hop til indhold

Hanhund slikker sig selv til blods


adanais
 Share

Recommended Posts

Ja vores dejlige basset han har jo fundet ud af at han er en hanhund, og i forbindelse med hans mere macho adfærd, er han begyndt at slikke sit lem konstant... Så meget at han slikker sit lem til blods, og det er ret ofte.

næsten hver dag.

Der virker ikke til at være noget betændelse eller andet der kunne irritere ham og gøre at han slikker, men han er også begyndt at pive en del så snart han ikke for opmærksomhed.

Jeg har tænkt at det kunne være frustration eller kedsomhed, men vi gør hvad vi kan for at aktivere ham, med spor trænning, gåture, fodersøg, og divs. legesager...

Nogle idéer til hvordan vi for ham til at stoppe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså... Du har en ung hanhund, der slikker sig selv til blods. Ikke bare en enkelt gang, men hver dag næsten...

 

Vil du SÅ se at komme til dyrlæge med staklen:shock:.

Det er sikkert ikke alvorligt. Unge hanhunde har tit forhudsbetændelse. Men det er S**** ubehageligt for ham.

 

Så se at få gjort noget ved det. Det går IKKE over af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det har vi da også en tid til :-)

Det var mere om det kunne være andet, da der som sagt ikke er tegn på betændelse, og det ikke er hver dag (og vi checker ham jo hver dag, og har gjort siden det begyndte for 4 dage siden, det var der dan første dag, og så idag) ...

Jeg tænkte at det måske kunne være fordi en af tæverne i nabolaget er højløbsk, og går den samme tur som os, og han derved kunne blive frustreret over færten af hende?

Dr dyr checker ham imorgen eftermiddag, og så må vi se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Tror heller ikke du har noget at være bekymret over iforhold til sukkersyge - læste lige at de så ville være sultne hele tiden...og det er han jo ikke når foder ikke interesserer ham....

 

Det var fordi jeg lagde de ting sammen som du har skrevet i denne tråd + den anden om når i kommer hjem....

 

Leder efter en logisk forklaring :mrgreen: Det er vist en genfejl jeg har det der med analysering ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...