Hop til indhold

Smertebehandling af hund.


jukl
 Share

Recommended Posts

Ja som skrevet i en tidligere tråd, så fik Ufo jo fjernet en tumor i går, hvor jeg selv var med....

Desværre fik jeg og dyrlægen ikke snakket smertelindring inden jeg tog hjem, men jeg fik udlevert en portion piller, som hedder Metacam.....Desværre uden indlægsseddel...Jeg har googlet en sådan på nettet, men indtil nu uden held.

Jeg vil gerne vide hvad det er jeg putter i min hund og de evnt. bivirkninger:lun:

Jeg snakkede i morges med dyresygepl. fordi jeg i aftes oplevede Ufo var meget smerteplaget, så han fik en dosis, som han efter anvisningen først skulle have haft i dag....Hun mente ikke han havde haft smerter:evil: Grr. Men at det var narkose eftervirkning. Men han faldt da i søvn inden der var gået et kvarter og sov hele natten...Jeg har aldrig set Ufo sådan før, med det udtryk i øjnene og gispende og dirrende....Så hvad entetn det var smerter eller narkosen, så skal min hund have den dækning han har brug for....

Er der nogen som har et link til en indlægsseddel til Metacam i pilleform????

Og er der nogen som har oplevet den form for bivirkning på narkose som han var i mellem kl. 8-9 om morgenen....

Det er i orden at dr.dyr giver piller med hjem...Men jeg synes der naturligvis skal medfølge en indlægsseddel....

Nu har jeg så kun piller til i dag og i morgen, så jeg vil også have nogle flere...

Med mindre de ikke vil give for mange fordi der er bivirkninger på dem....

Jeg vil senere putte et par billeder ind af såret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Medens man er i narkose nedsættes legemstemperaturen, så det er ikke unormalt at hunden fryser meget i de første timer efter at den er vågnet. Det er sandsynligvis det, der har været galt med Ufo, snarere end smerter.

 

Da Vinnie blev steriliseret for 2 år siden frøs hun også meget, så hun blev lagt i min seng med tæppe på. Dagen efter havde hun det fint. Hun fik Metacam i 3 dage, så vidt jeg husker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg fandt dette på nettet, hvis du kan bruge det til noget;-).

Du kan evt. prøve at google undet det andet navn, der fandt jeg også lidt forskelligt. God bedring med ham.

V.H. Sille

 

Metacam ( meloxicam ) er et af de såkaldte : non-steroid anti-inflammatoriske stoffer som har en god smertestillende virkning. Det virker hæmmende på den såkaldte prostaglandsyntese.

 

Derudover hæmmer stoffet knogle- og brusknedbrydningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Medens man er i narkose nedsættes legemstemperaturen, så det er ikke unormalt at hunden fryser meget i de første timer efter at den er vågnet. Det er sandsynligvis det, der har været galt med Ufo, snarere end smerter.

 

Da Vinnie blev steriliseret for 2 år siden frøs hun også meget, så hun blev lagt i min seng med tæppe på. Dagen efter havde hun det fint. Hun fik Metacam i 3 dage, så vidt jeg husker.

Det kan ikke være fordi han frøs....Han var jo i narkose om morgenen mellem 8-9....Og det var først ved 10 tiden om aftenen han begyndet sådan...Hele dagen havde han haft det ok sådan da....Han var opmærksom på at han havde det store sår, når han skulle ligge og rejse sig.

Jeg vil prøve at google det andet navn...Tak for det.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser pænt ud, det ser ikke ud som om der er betændelse i det. Det er godt nok en stor talgknude der har været der. Vil han stadig gerne pille i det?

Vores dyrlæge plejer også at give os piller i en pose og så sige hvad de skal have hvornår.

Når vores har været opereret, får de som regel også lidt mere ondt om aftenen. Der har jeg ringet og snakket med dyrlægen, som så har givet os lov til at give noget mere smertestillende. De er af den opfattelse, at hunden (et hvert dyr de behandler) ikke skal have ondt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser pænt ud, det ser ikke ud som om der er betændelse i det. Det er godt nok en stor talgknude der har været der. Vil han stadig gerne pille i det?

Vores dyrlæge plejer også at give os piller i en pose og så sige hvad de skal have hvornår.

Når vores har været opereret, får de som regel også lidt mere ondt om aftenen. Der har jeg ringet og snakket med dyrlægen, som så har givet os lov til at give noget mere smertestillende. De er af den opfattelse, at hunden (et hvert dyr de behandler) ikke skal have ondt...

Jeg tror måske også, at Ufo har ondt fordi han vejer 30 kg. lige ud...Og skilningen til den højere dosis er 30.1 kg....:hmm:

Ja jeg snakker med dyrlægen når jeg skal op og betale....Dyresygepl. er en hård hund...Desværre...Og så må han kun få een dosis om dagen...Det skulle virke i 24 timer:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdat... Ufo har det godt:banan:Såret ser meget fint ud...Der er ganske vist 2 forhøjninger i hver ende af den overskydende hud...Men det tror keg udjævner sig efterhånden....Han er nu smertedækket, og så hjælper det jo altid, at han har en tæve der lige er gået i løb, som han skal holde øje med...Den lille krudtugle Uzzi, har haft snor opå et par gange inden for dagligt, for hun kan ikke lade ham være... Når hun så får snor på så ligger hun sig til at sove, og så har han fred....

Han kan lige netop IKKE :klap:nå såret med snuden, og han har endnu ikke kløet det med bagbenene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...