Hop til indhold

Iiikkk... Lidt glad!


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg har faktisk gået og været lidt ked af det på Dexters vejne... Det bliver for hver dag nærmest mere og mere tydeligt for os hvor stor forskellen er på en husky og en "hund", og vi kan se at mange folk synes Dexter leger for vildt...

 

Han har ekstremt meget krudt i måsen, og der bliver virkelig set på ham som en bandit, og hvis man kigger på ham som en "hund" så er han bestemt en bandit, som husky? Ufattelig velopdragen!

 

Men her sidder jeg i Holland, og aner intet om hvordan man får kontakt til noget som helst!

 

Så måtte mine google egenskaber ellers tage overhånd, og jeg måtte se hvad jeg kunne finde frem til!

 

Jeg fandt så den "hollandske version" af polarhundeklubben (Denne her er så stadig kun for huskies), og tænkte.. Nå ja det skader vel ikke at spørge om der findes noget interessant i vores område, selvom Dexter ikke har stamtavle..

 

Jeg fik et super dejligt svar... Og den første linie i mailen lød:

 

Starting to read your message I was afraid that you would try to get rid of him, as is a more usual question to us.

Det gjorde mig helt trist at de får så mange henvendelser omkring husky hvalpe der skal sælges :megaked:

 

Nå men manden, som er formand for klubben viser det sig har nu tilbudt at mødes med os :banan: Deres klub er kun henvendt til hunde med stamtavle, men som han siger er der jo intet der sætter sig i vejen for at han kan mødes med os som privat menneske!

 

Desværre bor han 120 km væk, på den anden side af Rotterdam, men vi var altid velkommende hos ham, og han har sit eget lille slædehunde team!

 

Men det bedste af det hele er!!! Til vinter træner de hver weekend 45 km fra hvor vi bor og han vil super gerne have at vi kommer og evt. træner sammen med dem og deres hunde :banan::banan::banan:

Det er ham og hans kone der privat tager derud, og træner, og nogen gange er det bare for at gå tur med deres hunde, andre gange "træner de" rigtigt..

 

Desuden har han inviteret os til et arrangerment d. 3 september (Eurodogshow2011 hvor der er special arrangement de har lavet for huskies :banan:

 

Ihh blev helt glad for at jeg skrev til ham.. Ja jeg ved godt at det her egentlig slet ikke betyder at vi SKAL træne med ham, eller at vi er kommet noget som helst tættere på at Dexter får husky venner, men bare det at vide at vi er velkommende til at komme og træne med dem til vinter :banan: Ihh hvor er det bare fedt (Selvom 40 km uden bil er langt... Men heldigvis er det i weekenden, og så kan vi låne Oliviers forældres ene bil!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da helt fantastisk :D

 

Der er næsten ikke noget bedre end at komme ud blandt andre mennesker med samme interesse som en selv.

 

Men ja det lyder da skræmmende at der er så mange der vil af med deres husky, men der er jo desværre nogen der køber dem udelukkende fordi det er en super flot hund og så glemmer de alt om energiniveau og anden adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Optur :-D

 

Mega! Glæder mig til at prøve at se dem trække "i virkeligheden"... Og hvem ved måske Dexter har lyst til at prøve! Det er i hvertfald optur at have muligheden!

 

Ihh håber bare at Dexter kan lide andre huskies og ikke er totalt udenfor :lol::lol:

 

Vi har nu besluttet hele familien vil se husky showet! :banan: Det er super at Oliviers forældre gerne vil vide mere og huskies også!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk gået og været lidt ked af det på Dexters vejne... Det bliver for hver dag nærmest mere og mere tydeligt for os hvor stor forskellen er på en husky og en "hund", og vi kan se at mange folk synes Dexter leger for vildt...

 

Han har ekstremt meget krudt i måsen, og der bliver virkelig set på ham som en bandit, og hvis man kigger på ham som en "hund" så er han bestemt en bandit, som husky? Ufattelig velopdragen!

 

Ærgeligt i sidder hele vejen nede i Holland, der er nemlig rigtig mange mennesker der kommenterer at Coda er ekstrem aktiv en retriver at være. :genert:

 

Vi mødte en bekendt der lige har fået en lille labrador pige, hun er godt nok "kun" 9 uger, så 4½ uge yngre end Coda, men hun sad bare på armen af hendes ejer i al den tid de var der og det var alligevel et par timer.

Det var Coda aldrig nogensinde gået med til, ikke engang da han var 9 uger! :fornaermet: Det skal sku' da ske noget....

Og det der med at hvalpe til at starte med følger deres ejer fordi de er lidt usikre og skal have støtte, noppe den gælder heller ikke her... Coda er da ligeglad, så går han bare den anden vej... :vedikke:

 

Men dejligt at du har fundet nogen han evt. kan lege med, håber det lykkedes. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...