Hop til indhold

HJÆLP til "Lyd-optager" !!!


Gæst Kisbye
 Share

Recommended Posts

Gæst Kisbye

Vi har fået et rigtig kedeligt problem.... Vi "tror" vores dejlige hund hyler når han er alene hjemme om aftenen...Ja det vil sige, at det siger vores nabo han gør. Vi har spurgt vores andre naboer om de hører ham, men det siger de at de ikke gør.

Af flere forskellige årsager er vi lidt i tvivl om hvad der er sandt eller ikke sandt.

 

Vi har derfor fået den ide at sætte en form for lydoptager op, når vi går fra ham om aftenen for at få en afklaring på om han virkelig hyler, og hvis han gør om det er 10 min eller i flere timer.

 

Er der nogen herinde der har kendskab til en form for lydoptager vi kunne bruge ???

 

Den skulle gerne kunne optage i 6-8 timer, for når han er alene hjemme om aftenen, hvilket dog ikke er så tit er det som regel fordi vi er til en fest hvor han ikke kan komme med. Den skal helst heller ikke være MEGET teknisk at bruge, er ikke noget teknisk geni :oops:

 

Håber meget der skulle være en venlig sjæl herinde der har lidt viden om dette og kan anbefale os en lydoptager og evt. ved hvor den kan købes...

 

på forhånd, tusind tak for hjælpen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kisbye

Den har vi selv overvejet :lol: men vil gerne have en optagelse, da vi desværre kan få brug for at dokumenter det, hvis vi er så heldige at det ikke er helt rigtigt at han hyler i flere timer..... Har heller ikke helt mulighed for at være hos en nabo en hel aften...:genert:

 

Men mange tak for indlægget alligevel :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kisbye

Havde det været en af vores andre naboer, ville jeg være 110 % på at det var rigtigt, undre mig bare over at ingen andre hører ham, og når vi kommer hjem ser han fuldstændig forsovet ud, og ligner bestemt ikke en der har været vågen og hylet i flere timer.

Tænker selv at han måske hyler forholdsvis kort...har meget svært ved at forstille mig at det er flere timer og der slet ikke er nogen andre der hører ham.

 

Normalvis ville jeg også bare godtage at det var sandt, men lige med denne nabo er jeg ikke 100 % sikker på det er helt rigtigt, i hvert fald ikke omfanget, derfor er det vigtigt for mig, selv at høre det....mest med tanke på at han jo så ikke har det godt, og endnu mere at vi i yderste tilfældet risikere at skulle af med ham :cry:

 

Hvis det er sandt vil jeg også gerne vide hvornår han begynder at hyle og hvor længe. om der er et mønster osv. Det ville være ret brugbart for os til at løse problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sindssygt nemt :blink:

 

Man skal bare vælge transport-record. Og så stoppe når man vil stoppe. Derefter kan man trække musen henover optagelsen og se eventuelle udsving. Du skal dog være opmærksom på der godt kan være lyd fra hunden uden det viser udsving, når Molly laver sån en lav pibelyd viser programmet det ikke, der er jeg nødt til at høre det igennem for at finde ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ja det har vi fået afsløret....;-) Vi har sammenlagt 28 timers optagelse ind til videre, hvor han er alene hjemme...ud af de 28 timer er der 1 dag, hvor han piver lidt i præcis 18 sekunder.

 

Så ud fra det vi har optaget og selvfølgelig gemt, syntes jeg bestemt ikke der er noget at komme efter. Syntes ikke 18 sekunders piv ud af 28 timer bør være noget problem for nogen mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...