Hop til indhold

Hundefrisør


Kalokagathia
 Share

Recommended Posts

Vi har en dejlig dværgpuddelhan på snart fem måneder, som skal til hundefrisør her om et par uger.

 

Jeg har ikke før haft en hund, hvor en hundefrisør var påkrævet, så mit spørgsmål går på, om jeg kan forberede ham på en god måde?

 

Han er selvfølgelig vant til at blive børstet etc., men forestiller mig, at en tur til hundefrisør godt kan være lidt overvældende?

 

Jeg har fri, så kan sagtens være der sammen med ham. Er det en fordel?

 

Jeg har jo ingen erfaringer med hundefrisører, men jeg har fået hende her anbefalet af min træner, så regner med at det foregår stille og roligt og hundevenligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en dejlig dværgpuddelhan på snart fem måneder, som skal til hundefrisør her om et par uger.

 

Jeg har ikke før haft en hund, hvor en hundefrisør var påkrævet, så mit spørgsmål går på, om jeg kan forberede ham på en god måde?

 

Han er selvfølgelig vant til at blive børstet etc., men forestiller mig, at en tur til hundefrisør godt kan være lidt overvældende?

 

Jeg har fri, så kan sagtens være der sammen med ham. Er det en fordel?

 

Jeg har jo ingen erfaringer med hundefrisører, men jeg har fået hende her anbefalet af min træner, så regner med at det foregår stille og roligt og hundevenligt.

 

Jeg synes du skal bede om at få lov at være med, som minimum få lov at se lokalerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Han skal vendes til at andre rorer ham over det hele, holder hans poter og aabner munden paa ham, rense orer og blive vasket regelmaessigt og fonnet haaret (din egen haartorrer er fin til formaalet).

 

Alt dette kan du starte med selv, saa han ikke faar et mega CHOK:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Ku forestille mig at du bliver bedt om at køre en tur, eller se byen... Mange frisører vil ikke have ejerne med under selve vask/fønnen - og det er vist fordi at de bedre kan skabe et tillidsbånd mellem dem og hunden uden ejers tilstedeværelse. Men selvfølgelig må du se lokalerne.

 

Carlo har været tili frisør, og han EEEELSKEDE hende fra første øjekast - hun havde bare hundetække så det ku blive til noget. Hun var MEGET sød ved ham, og han havde fået de pauser undervejs han havde brug for.

 

Han var så fin da jeg hentede ham og ville nærmest ikke med hjem. Desværre holdt den fine pels ikke så længe med sådan en vildbasse. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en dejlig dværgpuddelhan på snart fem måneder, som skal til hundefrisør her om et par uger.

 

Jeg har ikke før haft en hund, hvor en hundefrisør var påkrævet, så mit spørgsmål går på, om jeg kan forberede ham på en god måde?

 

Han er selvfølgelig vant til at blive børstet etc., men forestiller mig, at en tur til hundefrisør godt kan være lidt overvældende?

 

Jeg har fri, så kan sagtens være der sammen med ham. Er det en fordel?

 

Jeg har jo ingen erfaringer med hundefrisører, men jeg har fået hende her anbefalet af min træner, så regner med at det foregår stille og roligt og hundevenligt.

 

Tag hunden med en tur ned og besøge frisøren, så hunden allerede her får en god oplevelse, uden at skulle klippes på dette tidspunkt.

Få nogle forskellige mennesker til at ''gramse'' på hunden, så han er vandt til at fremmede ''gramser'' på ham.

De fleste frisører vil ikke have at du bliver der, for hunden er mere rolig når ejeren ikke er tilstede.

Mvh. Gitte - mor til 3 klippehunde, som jeg selv klipper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Hvis man leder længe nok, så finder man en hundefrisør der ikke har noget imod man er der. Jeg har haft mine til 3 forskellige og ringet til mange flere. Hende jeg brugte længst turde jeg til sidst overlade mine hunde til selv, men jeg efterlader ikke mine hunde ved en jeg ikke kender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man leder længe nok, så finder man en hundefrisør der ikke har noget imod man er der. Jeg har haft mine til 3 forskellige og ringet til mange flere. Hende jeg brugte længst turde jeg til sidst overlade mine hunde til selv, men jeg efterlader ikke mine hunde ved en jeg ikke kender.

:5up:

Jeg er også med når min Pudel bliver klippet. Hun har haft´en grim oplevelse et andet sted, så nu er jeg med, det gør hende tryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...