Hop til indhold

Overhormonel/stress i sommervarmen


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

What to do? (ud over det unævnelige :fornaermet:)

 

Aktivering, anti-stress? manglende lederskab?

 

Der er dømt løbetid her i området!!!

 

Jeg bliver vækket kl.5 for så er det morgen i musehundens hoved. Han ser helst vi kommer ud og gå 17 gange om dagen, og er ved at falde over sine egne ben inden han skal ud af døren, hver gang. Men det er totalt dyreplageri pga. varmen. Han skal heller ikke noget ud over at snuse.

 

Det der er sket herhjemme den sidste uges tid, 2 uger mere 2 go, er at min kæreste har fået ferie. Han er mere soft i det. Kort sagt, Victor er chefen.. :roll:

 

Min kærestes metode, hvis han piver pga. løbetidshalløjet "nåååårh hvor er det synd for dig, du ikke kan få alle de dejlige damer bla. bla. bla. og trøst og kæleri". Effekt : piveri resten af dagen.

 

Min metode, afledning, og hvis han er rastløs enten aktivering eller også får han besked på at indfinde sig i kurven sin. Effekt: slut med piveriet.

 

Han synes jeg er for hård, og Victor er blevet smækforvirret nu han er kommet hjem for at holde ferie. Det er som om det er nemmere at "gå ind og pive ved far" end at "høre hvad mor siger", (hvis det giver nogen mening?)

 

Pt. overvejer jeg at lime snuden sammen med sekundlim på ham. (kæresten) Jeg dør en lille smule hver gang jeg hører det der nårrh hvor er det synd for dig, og så "piv piv piv" i en køre :stupid:

 

Men ellers er vi meget enige om opdragelsen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Åhgud ja, piveriet - tænk at din kæreste kan holde ud at høre på det!

 

Jeg ville sige at Victor ikke kommer ud og gå før der er ro på ham, dvs han ligger og slapper nogenlunde af, og han kommer kun ud på nogenlunde normale tidspunkter, IKKE 17 gange om dagen.

 

Og så ville jeg sige, at han skal give frivillig øjenkontakt før han får lov at snuse til en plet - men så må han tilgengæld snuse en halv time hvis det er det han vil.

 

Og så ville jeg kigge på om han helst vil gå til højre på turen, og så gå til venstre i stedet ;-) Og helst tage bil/bus/tog væk fra jeres område, så han kunne få en lang tur og blive træt, uden duften til at holde ham vågen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er sounddesigner. Så han har en stor tolerance/tålmodighed mht. at høre den samme irriterrende lyd igen og igen :rolleyes:

 

Han kommer self. ikke ud 17 gange om dagen, men han ville gerne. Jeg holder fast i vores rutiner, faste luftetider, spisetid, sengetid osv.

 

Det har regnet helt vildt idag, nærmest skybrud :shock:, så det har gjort en enorm forskel mht. duftene. Han har været meget mere kontaktbar, da vi gik en lang tur :klap: og gik bare og lallede og nød turen, uden at gå i snusecoma eller smide sig ned som en pandekage en eneste gang.

 

Lige nu sover han. Så det er dejligt :-)

 

Jeg har gjort det før, det med at lufte ham andre steder, når det er helt galt. Ellers går det helt over gevind, hvis han bliver ved med at blive udsat for det.

 

Tak for rådene :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Opper lige min tråd. Det går ikke ligefrem bedre. Nu er han begyndt at vække mig flere gange om natten. Kæresten er begyndt at sove på sofaen, for han skal op og på arbejde, så han kan jo ikke blive ved med at blive vækket af Vic. Det er så kun mig der bliver det nu...:rolleyes:

 

Det jeg gør når han vækker mig er jeg bare siger "læg dig", og så prøver at sove videre (hvilket er svært, for jeg bliver nogle gange drønirriterret og ligger og er irriterret indeni, eller også skal jeg tisse :roll:) Men han får self. ikke nogen gå-tur, kontakt eller andet ud af at vække mig. Så bliver det jo bare værre med piveriet. Han har iøvrigt lige været til dyrlæge i sidste uge, hvor han blev vaccineret og sundhedstjekket, så han fejler altså ikke andet end at han vil ud og snuse damer op.

 

Men nu er jeg så nået til det punkt hvor jeg er fristet til at ty til kemisk kastration eller nogle naturpiller, for jeg er trææææt, mm. nogen kan komme med en gylden løsning, så er jeg self. villig til at afprøve det.

 

Nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre? :vedikke:

 

Edit : hvis det ikke er sammenhængende, så er det pga. 3 nattevækninger af den lille terrorist. Jeg er så træt jeg ikke kan se klart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Homeo exil hed det homeøpatiske medicin jeg prøvede på Motor dengang, synes ikke det rigtigt virkede, men det er jo forskelligt fra hund til hund. Ved ikke hvor man kan få fat i sådan noget i nordjylland, men dem her sender også med post hvis det er: Homeotek

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt iøvrigt lige videon "Tudefrans" med Motor, da jeg søgte på Homeo Exil. Den gav stor genkendelse :lol: Her imens jeg sad og troede det var meget kritisk med Victor :genert:

 

Det er iøvrigt også kun indenfor vi har problemer (rastløshenden, piven og trippen rundt). Når vi går tur eller er ude, så er der intet.

 

Håber de dråber hjælper:x: . Jeg sidder og søger efter et sted jeg kan købe dem her i byen, jeg vil i gang nu. Kan ikke finde et sted på nettet, hvor jeg kan købe dem med andet end bankindbetaling. Vil gerne betale med kort, hvis de skal købes på nettet, så de kan komme snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Buddha :5up:

 

Jeg kan ikke finde det inde på Homeotek, men jeg har lige googlet det. "Brunstnedsættende" lyder som englesang i mine ører :genert: Så det skal han da helt klart prøve.

 

Undskyld, havde ikke set du havde svaret - du kan maile til homeoteket hvis det er, så kan han sikkert sige hvordan du kan betale hurtigt, de sender med post.

 

Ja Motor var godt nok pænt ulidelig :lol:, men der har ikke været noget siden, men har altså også givet den gas med løbetids-tis-træning, måske har det hjulpet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør ikke noget :-), vi har ferie, så vi har haft ham med rundt og se andre vulkaner :blink:

Det vidste jeg ikke man kunne. Hm. Jeg har sendt en bestilling her til :

 

.:: HUNDEADFÆRDSCETRET ::. Naturmedicin

 

Men jeg har ikke hørt noget, så hvis ikke jeg hører noget fra dem imorgen, så mailer jeg til Homeoteket.

 

Igår gav vi ham Zylkene og så sov han i hans stofbur inde i stuen sammen med kæresten (ja han sov self. ikke i bur :engel:), men der skulle på en eller anden måde sættes en stopper for det der løben rundt om natten. Vi var trætte. Imorges kl. 8 sov han. Så han har da fået sovet. Men træls facon på det, og ikke yndlingsmetoden.

 

Hele dagen har han været ca. som motor i små perioder, dog afbrudt af nogle lure, og vi har været ude og træne kontakt-øvelser, og bare alm. gå pænt osv. for at trætte ham. Det har været sådan middelsucces. Der er ikke meget kontakt til moderskibet, når vi er ude. Men jeg får da lidt succes. Bedre end igår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vulkaner? Hvor har du set vulkaner henne?

 

Det vi øvede med løbetidstis, det handlede om frivillig øjenkontakt, jeg hverken lokkede, krævede, kontaktede, ingenting, Motor skulle selv give kontakten for så til gengæld at få lov at snuse til pletten så længe han ville. Jeg sagde ingen ord eller lyde, jeg ventede bare, lidt væk fra pletten så han ikke kunne nå den.

 

Tror faktisk også, at det er federe at lade dem snuse færdigt, for så går de ikke videre og er frustrerede, men er ja, færdige med den plet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vulkaner? Hvor har du set vulkaner henne?

 

Det vi øvede med løbetidstis, det handlede om frivillig øjenkontakt, jeg hverken lokkede, krævede, kontaktede, ingenting, Motor skulle selv give kontakten for så til gengæld at få lov at snuse til pletten så længe han ville. Jeg sagde ingen ord eller lyde, jeg ventede bare, lidt væk fra pletten så han ikke kunne nå den.

 

Tror faktisk også, at det er federe at lade dem snuse færdigt, for så går de ikke videre og er frustrerede, men er ja, færdige med den plet.

 

Hehe, vi har bare haft ham væk fra området såmænd...

 

De har svaret fra hundeadfærdscenteret, og vi har indbetalt, så der skulle være homo exil på vej til os nu. Håber det hjælper :x2:

 

Har givet ham Serene Um idag, for at prøve at sætte hans stress-niveau ned. (Ja jeg cranker ham bare up lige nu, I know) :genert:

 

Når nu du gjorde det, havde Motor så snor på? for hvis jeg øver det med langline på, og holder i den, så opgiver han bare, og vil videre til den næste plet. Men jeg får ingen øjenkontakt fra ham. Han giver bare op og prøver med den næste. Jeg får kun øjenkontakt hvis jeg snakker til ham, når vi snakker på turene, og så især når han markerer ved at skrabe, så kigger han altid direkte på mig og ser kisteglad og stolt ud :lol:. Ellers er han i duftenes univers :???:

 

Jeg legede sådan en leg med ham på et tidspunkt hvor han skulle finde løbetidstis, og så roste jeg med "det var godt" hver gang han fandt det. Det afkortede snuseriet, så han kun snuste kort, så han blev mere ivrig efter at finde den næste, sådan a'la orienteringsløb. Men jeg ved ikke hvor god en idé det var, om det i længden gør ham mere fikseret?

 

Han kan desværre ikke være fri, for så kan man godt spænde løbeskoene :shock:, så er han pist væk, der er meget jagthund i ham, han sætter efter alt, hvis han har fært af noget,eller et flyvende blad, insekter og fugle (fanger også fugle i vores have). Han reagerer ikke på sit indkald helt fri, kun i indhegnede områder, og vi bor for trafikereret til det er sikkeret at tage chancen (der kører bøller *mimre mimre* på tunede scootere, hvor de ikke må på hundestierne) Så jeg vil jo gerne holde ham i live fortsat :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Brugte alm kort line, du skal jo gerne være lidt i nærheden til at få øjenkontakten. Prøv at lad vær med at gå videre selvom han vil, man kan også bruge at gå fremad som belønning for kontakten.

 

I starten er det kun at han skæver i mod dig, og så byg op til øjenkontakt, og derefter kontakt i x antal sekunder, ligeså stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba

En hund skal have faste rutiner - ligesom børn ;p

en ide udenfor hvis det er meget varmt

hæld vand og godbidder sammen i en pose og så i fryseren

Når så det er frossen kan man kaste den ud i have eller på græsplanden

aftomatisk vil hunden havde godbiderne og på den bliver hunden kølet lidt ned

man kan også gør det med marvben.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har faste rutiner :)

 

Sådan noget frosset noget med godbidder dur ikke rigtigt, fordi han har allergi (så må han kun få et vist antal allergivenlige godbidder, som regel tørret lever eller tørret lam, og dem bruger vi til ros og til træning).

 

Men jeg giver ham i stedet et rigtigt kødben hver dag til middag, han hygger sig med i haven. Det er et af dagens højdepunkter :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke kommet endnu, Homeo Exil'en. Jeg satser på at modtage det mandag. Det er afsendt igår.

 

Han er lidt nemmere. Pt. passificerer jeg ham med kødben :-D, og trætter ham med lange gåture, hvor jeg kører efter den der taktik med at gå modsat hvad ham vil. Han er stadig svær at få øjenkontakt med, når vi er ude, men går pænere.

Giver ham pt. 1 tsk. Serene Um drops om aftenen. Så er der natte-ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, jeg har en monolog gående her :mrgreen:

 

Kære dagbog, igår kom Victors homeo exil dråber, og så også de der hedder Calm (jeg tænkte det ikke kunne skade at have liggende, f.eks til nytår). De var dog uden pipette (ikke lissom Bach's remedier), men i en komplet uhåndterlig lille flaske, med skruelåg. Så kæresten måtte lige på apoteket efter arbejde, efter en pipette. Han begyndte så igår aftes på dråberne. Får dem direkte i munden, nu hvor han er så lille, så synes jeg ikke det nytter at komme dem i drikkevandet, som der stod, som foreslag på den medfølgende seddel. Så meget drikker han jo heller ikke, at han får hele sin dosis, og kattene har jo nok ingen gavn af det, de er ca. ligeså brunstige som sofapuder :mrgreen:

 

Men jeg er spændt på virkningen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det ser ud til at virke,i hvert fald i forhold til natte og morgen tam-tam'et, der er heller ikke så meget "go" på, når vi er ude og gå. Men han har haft et par dage, efter min kæreste startede på arbejdet igen efter ferien, hvor han reagerede på den forandring, så det var svært at vurdere, før han igen var inde i vores normale rutine :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til næste gang, så skal du nok prøve at starte så tidligt som muligt med dråber, så han slet ikke når at blive så stresset. Sover han meget? Det gjorde Motor da han så endelig stoppede med at være psyko, sov nærmest en hel dag, så træt var han.

 

Og så virkelig, få trænet løbetids tispletter og frivillig øjenkontakt selvom yndlingstæven i jeres område ikke er i løbetid. Man skal nok bumbe ind i en plet hist og her, man kan også bruge andre ting Victor rigtig gerne vil snuse til. Jeg er helt, totalt overbevist om, at det har gjort at Motor ikke reagerer en skid mere. Husk også, at når han så har givet kontakt, så er der også fri snus, om det så tager 20 min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til næste gang, så skal du nok prøve at starte så tidligt som muligt med dråber, så han slet ikke når at blive så stresset. Sover han meget? Det gjorde Motor da han så endelig stoppede med at være psyko, sov nærmest en hel dag, så træt var han.

 

Og så virkelig, få trænet løbetids tispletter og frivillig øjenkontakt selvom yndlingstæven i jeres område ikke er i løbetid. Man skal nok bumbe ind i en plet hist og her, man kan også bruge andre ting Victor rigtig gerne vil snuse til. Jeg er helt, totalt overbevist om, at det har gjort at Motor ikke reagerer en skid mere. Husk også, at når han så har givet kontakt, så er der også fri snus, om det så tager 20 min.

 

Tak det har du ret i, jeg anede jo bare ikke de fandtes (kendte kun til Zylkene, Serene Um og kemisk stads som jeg ikke vil bruge fra dyrlægen), men ja det vil jeg helt sikkert, så snart jeg mærker de første tegn, næste gang. Ja han sover helt vildt meget pt. (lige som jeg skriver nu, snorkbobler han), har bare smidt sig på gulvet, efter vi kom ind fra morgenturen.

 

Men det der med næste gang. Jeg er helt :vedikke: Der er 2 af dem han leger med af og til, der er ved af komme i løbetid, ifølge deres ejere (hvad det så betyder, tidsrammemæssigt?) nu. Betyder det så at det starter forefra? og skal vi så starte op med træning nu, tror du? Han er jo helt flad den lille, jeg mærker han har brug for ro, så jeg tror jeg skal fortsætte med dråberne.

 

Tak for alle rådene, jeg labber dem i mig :5up:Vil gøre alt for at opnå det samme med Vic :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidsramme aner jeg intet om, totalt hanhundeejer her :mrgreen: Men er det ikke noget ala 1-2 uger, så bliver de højløbske? Er jo også forskelligt hvornår hanhunden reagerer, dengang med Motor var det 14 dage, dvs fra hundene nærmest startede løbetid går jeg ud fra. Senere har jeg kunnet se, at Motor ligeså langsomt blev mere og mere interesseret som dagene gik, i pletterne, og når tæven så var højløbsk, så kunne han stå laaaang tid og snuse og vippe med ørerne (så sødt :lol:)

 

Jeg ville ikke lade Victor lege med dem det næste stykke tid så, eller, i hvert fald være mega obs på Victor og så snart han begynder at reagere og snuse mere interesseret til dem, så ville jeg holde mig væk fra dem og de steder jeg ved de kommer. Lige nu især, for synes det er for tæt på at i lige har været møllen igennem og er enig med dig i, at han har brug for ro og få sovet igennem.

 

Det er ligesom det halve år mellem de hunde han reagerer så kraftigt på, at du kan øve de her ting. Til trods for at ham her er sådan ok langsom til at lære ting som indebærer noget frivilligt, så gik det alligevel ret hurtigt, og så er det bare om at huske det og holde det ved lige (altså huske at træk mod noget = stop og afvent).

 

Kigger Motor ikke på mig, så går vi en stor bue udenom det han vil hen til. Så er der ingen belønning overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...