Hop til indhold

Vores erfaringer med Orijen


Shii
 Share

Recommended Posts

Dexter startede jo ud med at få Orijen.. Og det er jo super fantastisk foder...

 

Vi havde bare mange problemer med det... Dexter havde stort set altid diarré, og dyrlægen i samarbejde med os, udelukkede jo faktisk foderet nææsten helt, fordi det jo er et godt foder og der ikke burde være noget i det han reagere dårligt på...

 

Nu har vi så skiftet til et andet foder, og Dexter har siden ikke haft diarré overhovedet... Så det har jo nok været foderet :vedikke:

 

Jeg ved ikke om i huskede at jeg skrev om en tråd hvor vi kunne få nogle alternative godbidder fordi han simpelthen fik diarré uanset hvad vi gjorde :vedikke: Efter vi er gået væk fra Orijen, kan han spise alle godbidder uden nogle problemer! Han prutter stadig meget, men ikke NÆR så meget som da han fik Orijen, og med diarréen væk, kan jeg kun sige vi har været fantastisk glade for at skifte væk fra det...

 

Jeg kan selvfølgelig ikke huske navnet på det foder vi har nu, det ligger på den anden computer :stupid:

Før vi skiftede til Orijen prøvede vi Nutro Choice, men Dexter nægtede simpelthen at spise det, ikke om han gad!

 

Jeg vil lige se om jeg kan finde navnet på hans nye foder! Det er købt på Zooplus.nl! Det er ikke et top-foder, som Orijen er...

 

Jeg ved godt det her er en mærkelig tråd, jeg er selv stor tilhænger af Orijen stadig, men jeg tror måske hunde med "sarte maver" måske ikke har det så nemt med det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hunde kan ikke tåle alle typer foder, heller ikke kvalitets foder eller råfoder, så det er ikke så mærkeligt. Nogle har brug for mere eller mindre protein, fedt, fiber og kulhydrater. Vi kan starte med hvad vi synes bedst om men i sidste ende er det som virker ikke altid hvad vi synes burde virke - desværre. Godt I fandt ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fodret med Orijen i et par måneder nu og ved fiskevarianten havde vi samme problem som du - maven var lind konstant, enten fra blød til tynd (kunne aldrig samles 100% op, da lorten "klisterede" lidt, selv på sit fasteste).

 

Men nu bruger vi Adult og den fungerer Møffe fint på :vedikke:

 

Tænkte ellers i starten at det måske var koncentrationen af protein, der kunne være problemet (ikke mængden, det svarer jo såmend bare til at man råfodre). Men er kommet frem til, at det må have været noget i fisken, der har givet problemet... Måske fiskeolien? Selvom der er mindre olie end i Adult, men det er nok en anden type.

 

Så nu kører vi "plain Adult".

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fodret med Orijen i et par måneder nu og ved fiskevarianten havde vi samme problem som du - maven var lind konstant, enten fra blød til tynd (kunne aldrig samles 100% op, da lorten "klisterede" lidt, selv på sit fasteste).

 

Men nu bruger vi Adult og den fungerer Møffe fint på :vedikke:

 

Tænkte ellers i starten at det måske var koncentrationen af protein, der kunne være problemet (ikke mængden, det svarer jo såmend bare til at man råfodre). Men er kommet frem til, at det må have været noget i fisken, der har givet problemet... Måske fiskeolien? Selvom der er mindre olie end i Adult, men det er nok en anden type.

 

Så nu kører vi "plain Adult".

 

 

Jeg har også en formodning om at han skal afprøves på voksen varianten når han er ældre... Orijen er nu altså en super god kvalitet, og jeg er vild med det, men Dexters mave kunne bare ikke med det, nu får vi se.. Han skal jo væk fra det foder han får nu på et tidspunkt, det er hvalpefoder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vic havde også problemer med Orijen (diarré). Ja han var faktisk hundesyg i den periode han fik det.

 

Jeg vil anbefale dig Golden Eagle. Der er noget i der holder sarte hundemaver ved lige. Derudover så blev det godkendt af verdens mest kræsne hund :blink:. IMO så er det noget af det bedste tørfoder på markedet. Selv Vic fungerede på det, inden han fik konstateret sin allergi. Det siger et og andet.

 

Hundefoder og kattefoder til hund og kat, holistisk og naturlig hundemad og kattemad fra Golden Eagle - hundeliner og halsbånd, Dorwest urter, Major Dog legetøj, KittyBag filtlegetøj og drikkefontæner hos FairPet - FairPet ApS

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Månerose

Det kan være vi skal prøve Golden Eagle også... Har en boxerhvalp på 6 mdr. som også mere eller mindre konstant har tynd mave. Vi har også mistanke til foderet - først fik han Acana og så har han været på Olivers som nærmest har gjort det værre og som han heller ikke brød sig meget om. Nu er vi lige ved at skifte gradvist over på Tholo (alle sammen er hvalpefoder). Men hvis det heller ikke virker må vi prøve Golden Eagle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...