Hop til indhold

Sjove hundetricks.


Manse
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne prøve at lave noget sjovt med Manse, men mangler lidt inspiration.

 

Indtil videre kan han:

Sit

Dæk

Stå

Plads

Dut

Gi pote

High five

Rulle (ikk hele vejen rundt, kun fra side til side)

Zig zag

otte tal

Vinke (det er vi først begyndt på for nogen dage siden, men går rigtig godt)

 

Han er også ret go til at kravle på græs og gulvtæpper, men det er noget han bare gør, kunne godt tænke mig at lærer ham at gøre det på komando, hvordan gør jeg det?

Hvad laver I med jeres hunde??

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for tiden øver jeg at Nana skal hoppe over min ryg - det er lektier til på lørdag ( går på et trick kursus).

 

 

Et andet trick, som Nana kan er hest, hvor hun har forpoterne på mine fødder og så går vi frem sammen - det er et sjovt trick at lære og det ser sødt ud.

 

Jeg trænede det sådan:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til at kravle så bruger jeg mig selv, bukker benene (hvis din hun er stor) kan du ligge dem op på en stol, så fører du hunden under ved at lokke med godbid og kommando.

Held og lykke med det og hvor kan den meget :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lært Izzie at rydde op :mrsgreen: klikker og godbidder og så belønne når hun tog et stykke legetøj i munden, og så pegede jeg på spanden og sagde Rydde op! og når legetøjet så røg ned i spanden så klikkede jeg igen og roste.

 

Idag er hun så god at jeg kan bede hende hente, bestemt stykker legetøj og rydde det op :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne prøve at lave noget sjovt med Manse, men mangler lidt inspiration.

 

Indtil videre kan han:

Sit

Dæk

Stå

Plads

Dut

Gi pote

High five

Rulle (ikk hele vejen rundt, kun fra side til side)

Zig zag

otte tal

Vinke (det er vi først begyndt på for nogen dage siden, men går rigtig godt)

 

Han er også ret go til at kravle på græs og gulvtæpper, men det er noget han bare gør, kunne godt tænke mig at lærer ham at gøre det på komando, hvordan gør jeg det?

Hvad laver I med jeres hunde??

 

Prøv at føre kiksen langs gulvet - sådan gjorde jeg.

Ellers sæt navn på når han gør det - nååå, du kan kravle :klap:

 

Ellers er der måske lidt at tage af her :vedikke:

 

Rynke næse

Slikke munden

viske

Glad hund (logre hale)

Bukke

 

Det er vel nogle af de sidste hun har lært.

Hun er også ved at lære at "sige nej" - endelig er hun ved at fatte det (jeg har forsøgt længe, da jeg er træt af altid at skulle hjælpe hende når hannerne kommer og snuser hende bagi)

Når man spørger hende om hvad hun kan vise er hun også begyndt på at give et ryk med hovedet og puste med næsen :roll::-D

 

Ellers kan hun "tricks" som

Spille død, stå på bagben, trille (bold), garage (stå mellem ben), tænd lyset, twist (snurre højre om sig selv).

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu er det "lette ben" der køre her hjemme russjkat er så glad for at løfte hans bagben op at ting , så han prøver på alt lige pt:lol: også på mensker:genert:

 

Arj, gad godt have en hund, der gad sådan noget, har prøvet intensivt med den ene og lidt med den anden, fuldstændigt uden resultat - lokkede i eller foreslog han det bare selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kiacaroe

Er der nogle a jer der ved om man kan købe en bog med hunde triks,eller om der er en go side på nette??????? syntes jeg har svært ved og finde på trils og hvordan man for vuffi til og lave den =)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været med i en sjov konkurrence på facebook:

 

Hulahopringetricks :klap:

 

Vi skulle lære hundene:

Gå pole om ringen (dvs gå rundt om ringen, når den ligger ned)

Lave 8-talsslalom, når hulahopringen står op

Frivilligt trick inde i ringen, når den ligger

Hoppe igennem ringen

Kravle under ringen (dvs når ringen ligger ned på græsset, så skal hunden være inde i og løfte den med snuden og så gå ud under)

 

- og så kan man jo lave mange flere og udvide

 

Du kan evt se folks videoer i konkurrencen her - de er SUPER gode!! :klap:

 

Aanmelden | Facebook

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...