Hop til indhold

Analkirtler


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hmm, Aslan er begyndt at lugte af sur røv.

 

Og så tænker jeg om det kan være hans anal kirtler som ikke er blevet tømt i et stykke tid?

 

 

Men han har aldrig haft analkirtelproblemer, så jeg kender ikke noget til det.

 

Han ser ikke specielt hævet ud bag til, men han lugter grimt omrking bagparten :vedikke:

Men han kører ikke numsen langs græsset.

 

Og det er lidt osm om at hvis vi vasker ham, så hjælper det kortvarrigt, men efter et par timer er den gal igen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske han slikker lidt mere :hmm::hmm:

 

 

Men han får pt pinicilin, men ved ikke om det er det der kan gøre han lugter ulækkert :badr:

 

 

Der er tæve i løbetid, så han spiser måske 100g hver tredje dag, så der kommer ikke så meget ud bag til.

 

Og han får kun det foder han plejer ud over lidt ekstra godbidder igår - men det har stået på en del dage nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fyldte analkirtler kommer ofte i forbindelse med dårlig mave - fordi kirtlerne ikke kan tømmes når det der kommer ud er tyndt.

 

Har han haft dårlig mave?.

 

Penecillin kan vel også godt give hunde løs mave ligesom os mennesker?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fyldte analkirtler kommer ofte i forbindelse med dårlig mave - fordi kirtlerne ikke kan tømmes når det der kommer ud er tyndt.

 

Har han haft dårlig mave?.

 

Penecillin kan vel også godt give hunde løs mave ligesom os mennesker?.

 

 

Njae, hans mave er lidt lind nogen gange (hvis han ikke har spist sin mad).

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor lang tid må en hund gå med fyldte analkirtler egentlig?

 

Min får ikke lov til det ret længe - det er noget værrer svineri på tæpperne og jeg kan tydeligt se det generer ham. Jeg ofre en af drengens t-shirts på det - giver hunden den på - så der ikke sprøjter noget ned af hans "bukser" og så tømmer jeg dem selv ude i haven - helst ovre i et hjørne :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min får ikke lov til det ret længe - det er noget værrer svineri på tæpperne og jeg kan tydeligt se det generer ham. Jeg ofre en af drengens t-shirts på det - giver hunden den på - så der ikke sprøjter noget ned af hans "bukser" og så tømmer jeg dem selv ude i haven - helst ovre i et hjørne :badr:

 

Luna har haft store problemer med hendes også. Sidste gang tømte jeg dem selv. Jeg gjorde det i bruseren så kunne hun få et bad bagefter, eller ihvertfald få vasket numsen med sæbe. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min får ikke lov til det ret længe - det er noget værrer svineri på tæpperne og jeg kan tydeligt se det generer ham. Jeg ofre en af drengens t-shirts på det - giver hunden den på - så der ikke sprøjter noget ned af hans "bukser" og så tømmer jeg dem selv ude i haven - helst ovre i et hjørne :badr:

 

 

Hvad skal du i morgen :engel::engel::engel::engel:

 

 

Erj, hvad gør man? klemmer man bare ind mod udgangen eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal du i morgen :engel::engel::engel::engel:

 

 

Erj, hvad gør man? klemmer man bare ind mod udgangen eller?

 

Det er svært at beskrive - for samtidig med man skal være enormt forsigtigt skal man også bruge ret mange fingrekræfter.

 

Det kan gøre rigtig rigtig ondt på hunden hvis man gør det forkert. Jeg er ret heldig at have en hund der "selv arbejder med" - han presser ligesom bagud når jeg får rigtig fat.

 

Jeg løfter hans hale - og tager fat med 2 fingre på hver side af hans endetarm - og så "masserer jeg fingrene dybere ind" det er ligesom nogle muskler man skal massere for at få dem til at slappe af - det virker også som nogle valnødder på en måde i størrelsen ihvertfald (de varierer jo nok i str. fra race til race :cool:). Når jeg så får rigtig fat sådan lidt bag ved de der valnøddeagtige kirtler - så trykker jeg - og der skal trykkes en del....Pludselig sprøjter det ud med MEGET MEGET ildelugtende vædske......Og det kan sprøjte i alle mulige og umulige retninger. Det er meget meget klamt!. Og lugten er ikke nem at få af tøj m.m. igen.

 

- og når de er ved at være tømte kan man mærke at kirtlerne bliver mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at beskrive - for samtidig med man skal være enormt forsigtigt skal man også bruge ret mange fingrekræfter.

 

Det kan gøre rigtig rigtig ondt på hunden hvis man gør det forkert. Jeg er ret heldig at have en hund der "selv arbejder med" - han presser ligesom bagud når jeg får rigtig fat.

 

Jeg løfter hans hale - og tager fat med 2 fingre på hver side af hans endetarm - og så "masserer jeg fingrene dybere ind" det er ligesom nogle muskler man skal massere for at få dem til at slappe af - det virker også som nogle valnødder på en måde i størrelsen ihvertfald (de varierer jo nok i str. fra race til race :cool:). Når jeg så får rigtig fat sådan lidt bag ved de der valnøddeagtige kirtler - så trykker jeg - og der skal trykkes en del....Pludselig sprøjter det ud med MEGET MEGET ildelugtende vædske......Og det kan sprøjte i alle mulige og umulige retninger. Det er meget meget klamt!. Og lugten er ikke nem at få af tøj m.m. igen.

 

- og når de er ved at være tømte kan man mærke at kirtlerne bliver mindre.

 

 

Hmm :hmm: det lyder ikke lige som noget jeg skal begive mig ud i :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm :hmm: det lyder ikke lige som noget jeg skal begive mig ud i :hmm:

 

Der sker vel ikke noget ved at forsøge?. Siger Aslan ikke fra hvis det er ubehageligt?. Mine sender dæmpende signaler hvis jeg gør det forkert eller sætter sig prompte hvis jeg ikke har rigtig fat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...