Hop til indhold

Hundegård så billigt som ansvarligt muligt?

Gæst Stefano
 Share

Recommended Posts

Gæst Stefano

Vores hunde vil meget hellere være ude når de skal være alene i nogen timer, men haven er alt for let at stikke af fra.. Vil lave en hundegård som er hyggelig og 100% stikaf sikker, men økonomien er sku ikke lige til det vildeste Nesa luksus hegn osv..

Nogen der kender opskriften på en ansvarlig hundegård? Har selv kik på http://www.mobilhegn.dk/download/prisliste-mobilhegn.pdf for hegn, men tråd og pæle kunne måske være lige så solidt og sikkert? Der skal være plads til et fint hundehus hvor vores vovser kan søge hen hvis det regner eller blæser, og selfølgelig er der nogen dimensioner man skal overholde som jeg ikke kender til...

Hundene som gården skal kunne hospitere uden klager er; 1stk 24kilo bullterrier og 1stk canecorso/rottweiler 60kilo(vokser stadig meget).

På forhånd tak. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

Okay tak for svar. :)

Må ærligt indrømme at jeg er helt grøn til det der håndværker noget - hvordan hulan sætter man 1m2 rionet sammen? Regner med at lave gården lidt større end 1m2 nemlig, hvilket er den nemme løsning sådan umiddelbart.. :klap:

Findes der nogen lette guides online evt? Har googlet lidt, men det er en stor og mærkelig verden med masser af insider sprog osv... :P?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay tak for svar. :)

Må ærligt indrømme at jeg er helt grøn til det der håndværker noget - hvordan hulan sætter man 1m2 rionet sammen? Regner med at lave gården lidt større end 1m2 nemlig, hvilket er den nemme løsning sådan umiddelbart.. :klap:

Findes der nogen lette guides online evt? Har googlet lidt, men det er en stor og mærkelig verden med masser af insider sprog osv... :P?

Du kan grave stolper ned og sætte dem imellem:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

hmm kan det virkeligt passe der ikke findes en trin-for-trin bygge vejledning? :P Gad godt se en til inspiration... Er totalt blank og handicaped indenfor sådan noget gør det selv håndværker projekter.. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gennem længere tid, her for et par år siden, købt rigtige hundegårds elementer brugte, igennem diverse eks. G&G DBA og andre steder, så er det ikke så dyrt og det gode ved elementerne er, at de fleste passer sammen, ( skal kun skrues sammen, med bolte og møtrikker, så ingenting svært i det. ;)) så jeg har kunnet købe dem brugt rundt omkring, for jeg synes heller ikke, at pengepungen var til at skulle købe det nyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Vi har tidligere haft hundepension, men er nu lukket og vi har derfor solgt ud af alle vores hundegårdselementer (solgte de sidste 3 for et par dage siden). Vi solgte dem til en fornuftig pris og der var en del at spare i forhold til nyprisen. Så mit råd er også at du kan kigge efter dem brugte.

Ellers er rionet, som en anden også siger, en god og solid måde at bygge hundegård i, bare være opmærksom på at nogle hunde kan kravle op over (de klatre/kravler simpelthen op via de store huller) (vi har ikke selv brugt det, men jeg har hørt det fra andre). Tror dog det er de færreste hunde der kan finde på det, men når du nu skriver at det skal være 100 % sikkert, så vil jeg bare lige nævne det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst meinertn
Jeg har hundegården fra mobilhegn - Købte den fritstående på 12m2, men har sat den op mod huset med indgang til et rum indenfor, så den er 24m2 istedet...

Hvordan er kvaliteten - sammenlignet med f.eks. Poda og Håkon hundegårdselementer?

Jeg står foran at skulle etablere hundegård og den store prisforskel er jo lokkende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites