Hop til indhold

Italiensk mynde


Gæst Marie-e
 Share

Recommended Posts

Gæst Marie-e

Hej jeg leder efter info om den italienske mynde har søgt på nettet men der er ikke meget at finde, er der nogen herinde der kender til racen og evt kan fortælle lidt om dem og eller links til diverse sider om racen :)

 

håber nogen kan hjælpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt af det jeg har samlet op om dem gennem tiderne:

 

Det er den mindste mynderace der findes. Deres aktivitetsniveau er i modsætning til de større mynder meget stort.

De er meget udsatte for benbrud, især i deres første leveår, men må derudover opfattes som en sund race.

De kan være svære at gøre stuerene.

De er meget følsomme over for kulde, det er ikke for sjov at de har tøj på om vinteren. Racen er som regel meget social over for andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Hej jeg leder efter info om den italienske mynde har søgt på nettet men der er ikke meget at finde, er der nogen herinde der kender til racen og evt kan fortælle lidt om dem og eller links til diverse sider om racen :)

 

håber nogen kan hjælpe :)

 

Her kan du læse mere om dem !

 

Myndeklubben - en specialklub under DKK

 

Og her er der et link på en af opdrætterne i DK.

Hun er flink og besvarer garanteret gerne dine spørgsmål.

 

Kennel Vindhause

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Jeg har kun mødt et par stykker men de virker enormt livlige og i et lidt højere gear end de andre myndetyper (ud fra min egen erfaring!). Man skal i hvert fald ikke lade sig narre af deres petit størrelse. Og så synes jeg de er enormt seje til lure coursing selvom de er nogle små nips så kan de dælme godt løbe efter "haren" ! :mrgreen:

 

Jeg kender nogle som tidligere har haft italiensk mynde som nu har en anden race (whippet) fordi de syntes var "for meget" sådan i gear niveau.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...