Hop til indhold

Dexter løber ved siden af cyklen


Shii
 Share

Recommended Posts

Hvor er han dygtig. Men er han gammel nok til det? Mener de skal være udvokset før man anbefaler det...

 

Nej, han er ikke... De må først løbe ved siden af en cykel når de er 1 år..

 

Vi prøvede det fordi han virkelig skal "løbe" selv som ung, og vi tænkte at man kan normalt starte når de er 8 måneder, og vi tænkte at så kunne vi prøve at trække cyklen ved siden af ham og vænne ham til det... Det viste sig at det tog 10 minutter og ja.. så gik han sådan der.. for sjov prøvede Olivier (min kæreste) at hoppe på cyklen og se om Dexter stadig forstod.. og det gjorde han...

 

Og Dexter ELSKER det... Så nu får han lov at løbe ved cyklen 5-10 minutter om ugen (max!)... Det er ikke specielt sundt for så unge hunde, og det kan absolut ikke anbefales at gøre; Men for os er det udelukkende noget vi gør fordi det er den bedste mulighed han har for at "løbe"...

 

Normalt bruger vi at Olivier løber med ham, men efter noget tid blev vi enige om at om det er ham der løber ved siden af, eller en cykel må jo i bund og grund give det samme... Dexter løber langt "sundere" når der er en cykel ved siden af... Det som også kan være "farligt" er den ensformige løben; Altså hvis du tager en 5 mdr hvalp og cykler 5 km, og den har løbet i trav hele turen... Dexter vil sagtens kunne dette men det er ufatteligt hårdt og opslidende for hans knogler..

 

kan se det er den ikke viser at jeg redigerede en advarsel en :(

Hvordan er det når man opdatere teksten til en video, går der så et stykke tid før de retter det?

 

Har nemlig netop skrevet ved videoen at man ikke må cykle med sin hund før den er minimum et år gammel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Så forstår jeg. :-D

 

Ved ikke mht. tekst på videoen, håber en anden kan hjælpe med det. Har lige åbnet den igen, og kan ikke se en tilføjelse.

 

Nej jeg lavede nemlig tilføjelsen bagefter, da jeg tænkte der garanteret er en masse som tænker "ah så kan vi cykle med vores hvalp"... Og det er altså bare ikke noget jeg ville anbefale på nogen måde! (Jeg kan anbefale at vænne dem til cyklen)..

 

Dexter elsker det bare så meget, og han skal løbe.. så han får sine 5-10 minutter om ugen... Tror ikke engang det er så meget.. du kan se hvor lang vejen er, og det er så langt han får lov, nogengange lidt længere hvis der er børn osv. eller andre hunde, så stopper vi ikke... Det gjorde vi i starten fordi han jo ikke skulle løbe for langt, men folk begyndte at lade deres hunde hilse på ham og det holder bare ikke når han står med en cykel og er ved at lærer ham han ikke skal snakke med hunde når han er "hos cyklen"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...