Lenschow Skrevet August 18, 2011 Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 Jeg skal have et bedre bur til Hugo til min bil... mest til min bil, men det ville være en fordel at jeg også kan løfte det ud.... og bruge det andre steder... Samt slå det sammen. Jeg tænker derfor stofbur, selvom jeg godt ved, at sikkerheden er lavere kører vi galt.. Er der nogle herinde, der kan anbefale et bur? Måske også et der ikke er stof? Jeg ved ikke om denne tråd ligger det rigtige sted - var ved at lægge den i træning, så i Råd og tips, men endte her, da jeg var i tvivl. Admin er velkommen til at flytte den hvis det er helt forkert... MVH Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret August 18, 2011 Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Transportbure til hunde - vi har også sammenklappelige Transportbure Hundebur i stof - praktisk hundebur fra Dogman - køb online hos Kenjan Hunde- og Katteartikler Bure I min egen bil har jeg et alu-bur fra Vordinborg Hundesport, men i min mands bil har vi sådan et metal-udstillingsbur, samt et stående i kælderen som reserve Udstyrsfreak Og så har jeg et stofbur til udstilling. Maxizoo har også et bredt udvalg af metalbure. Vær dog opmærksom på, at samlingerne kan rasle/larme lidt når man kører (hvilket jeg selv, slet ikke kan have) men lidt tape omkring samlingerne, så er det løst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 18, 2011 Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Thansen har også lidt forskelligt Hund i bilen - Indvendigt udstyr - Autoudstyr - thansen.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 18, 2011 Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Hvis det er stofbur, så er det absolut bedste på markedet det der hedder Maesons. Det er af en helt anden kvalitet end de andre stofbure på markedet. Jeg drømmer selv om et Det fså hos www.dalum-dyrehandel.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 18, 2011 Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Jeg skal have et bedre bur til Hugo til min bil... mest til min bil, men det ville være en fordel at jeg også kan løfte det ud.... og bruge det andre steder... Samt slå det sammen. Jeg tænker derfor stofbur, selvom jeg godt ved, at sikkerheden er lavere kører vi galt.. Er der nogle herinde, der kan anbefale et bur? Måske også et der ikke er stof? Jeg ved ikke om denne tråd ligger det rigtige sted - var ved at lægge den i træning, så i Råd og tips, men endte her, da jeg var i tvivl. Admin er velkommen til at flytte den hvis det er helt forkert... MVH Hvis du kører galt, så er der nok ikke den store forskel på sikkerheden i et stofbur og et alm. sammenklappeligt metalbur. Omvendt kan metalburet faktisk krølle sammen, så hunden bli'r klemt, eller buret ikke kan åbnes. Der vil et stofbur jo bare bøje og gi' efter. Så hvis du tænker trafiksikkerhed er det vist kun variocage der er crashtestet. Men det kan jo ikke ta's ud og bruges andre steder. Jeg bruger selv sammenklappelige metalbure, da jeg også bruger dem til stævner. Iso tør jeg sgutte ha' i stofbur til stævner, hun ville kratte sig ud af det i løbet af nul komma fem... Jeg brugte stofbur til hende i bilen dengang jeg havde to hunde, da der ikke var plads til to metalbure ved siden af hinanden, og det fik hun krattet mindre huller i ret hurtigt. Til min coton brugte jeg til gengæld altid stofbur, da hun aldrig ville finde på at kratte sig ud af det. Stofburet er helt klart lettere, og mere handy at ha' med at gøre. Til gengælder de sværere at gøre rent, hvis hunden f.eks. kommer til at kaste op i det, eller andet klamt. Jeg synes også at de med tiden kommer til at lugte, selv uden "uheld"... Mine har også haft lidt bøvl med lynlåsene efter et stykke tid, da der har sat sig hundehår fast i dem. Et andet aspekt er at de er ret lukkede, hvilket jeg ikke synes er en fordel. De fleste har sider der kan rulles op/ned, men er det rigtigt varmt synes jeg ikke det er nok. I min lille bil er det også lidt et problem at de lukker for udsynet bagud. Metalburene er tunge, men til gengæld mere stabile. Hunden er mere beskyttet (tænker ikke trafiksikkerhed her, men alm. sikkerhed), og er mere sikkert lukket inde. De er også nemme at gøre rent, og på den måde mere hygiejniske. Da de er meget åbne lufter det godt i varmt vejr, og i bilen kan jeg se igennem det. Jeg har/har haft flere metalbure, og det jeg har været mest glad for er dette. Vil ikke anbefale noget specielt stofbur, da de ikke rigtig har fungeret til mine hunde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 18, 2011 Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Jeg har et stofbur og det er rigtig smart :5up: hun bruger det som hule herhjemme og når vi kører bil sætter vi det bare på sædet og så ligger hun sig stille ned. Selv da det bare var hende og min mormor i bilen, og toppen af burret stod åben så hun kunne kigge op og blive nusset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret August 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 18, 2011 Hm... tænke tænke... taget i betragtning HVILKEN hund jeg har så er spørgsmålet om han vil kratte ud af det også... Tak for gode svar - så må jeg ind og kigge:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts