Hop til indhold

Flåt-spørgsmål


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Jeg friserede Elvis v/11-tiden i formiddags, og kl. 14 fandt jeg en flåt på ham, der var blevet stor og grå :badr:

 

Hvor lang tid tager det for en flåt at blive så stor, efter at den har bidt sig fast? Jeg troede nemlig der gik et par dage. Jeg kan selvfølgelig have overset den, da jeg børstede ham, men synes jeg var rimelig grundig.

 

Åhh, hvor jeg synes de er ulækre. Nu er det 3. gang på en uge, vi finder en på Elvis :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

De er SÅ klamme :badr:

 

Her står lidt om før og efter måltid: netdyredoktor - Flåter og flåtbid

 

Tak for linket.

 

Hunnen øger sin kropsvægt flere hundrede gange i løbet af de 8-12 dage hvor hun suger blod.

 

Flåterne er i starten mørkebrune næsten sorte, derefter bliver de brunlige og tilsidst når de har suget tilstrækkeligt blod er de grå. En voksen blodfyldt flåt kan være op til 15 mm stor.

 

Så må det jo være en jeg har overset - og den kan så have siddet der i 8-12 dage, eftersom den var blevet grå :badr: Jeg kan bare ikke forstå, at jeg altid kun finder grå flåter - det undrer mig, at jeg ikke opdager dem noget før, specielt hvis der går så mange dage inden de bliver grå :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må det jo være en jeg har overset - og den kan så have siddet der i 8-12 dage, eftersom den var blevet grå :badr: Jeg kan bare ikke forstå, at jeg altid kun finder grå flåter - det undrer mig, at jeg ikke opdager dem noget før, specielt hvis der går så mange dage inden de bliver grå :vedikke:

Hvis du smider hunden op på et bord, evt. i haven, og bevæbner dig med en kam, en pincet og en lighter, så er du klar til at gennemgå hunden fra top til bund. Flåterne har en tendens til at kravle rundt i op til flere timer, før de finder et godt hug-sted.

 

Når du så får fat i den leeeeede flåt med pincetten, så holder du godt fast og er klar med lighteren til at brænde udyret godt og grundigt ihjel.

 

Du kan også tage flåten med fingrene (det er faktisk ikke spor ulækkert, for den er hammersvær at trykke sammen) og så lægge den på en sten, mens du med en negl eller en anden sten kører livet ud af den.

 

Man kommer naturligvis aldrig i himlen, når man er så ond ved de små dyr, men det er vi en kreds af pæne darmer, der vil sk*de på. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du smider hunden op på et bord, evt. i haven, og bevæbner dig med en kam, en pincet og en lighter, så er du klar til at gennemgå hunden fra top til bund. Flåterne har en tendens til at kravle rundt i op til flere timer, før de finder et godt hug-sted.

 

Når du så får fat i den leeeeede flåt med pincetten, så holder du godt fast og er klar med lighteren til at brænde udyret godt og grundigt ihjel.

 

Du kan også tage flåten med fingrene (det er faktisk ikke spor ulækkert, for den er hammersvær at trykke sammen) og så lægge den på en sten, mens du med en negl eller en anden sten kører livet ud af den.

 

Man kommer naturligvis aldrig i himlen, når man er så ond ved de små dyr, men det er vi en kreds af pæne darmer, der vil sk*de på. :slem:

 

Tak, men at fjerne flåten er (næsten ;-)) ikke noget problem - det er åbenbart mere det at få øje på dem ... Og så at de findes - det er nok det største problem :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må det jo være en jeg har overset - og den kan så have siddet der i 8-12 dage, eftersom den var blevet grå :badr: Jeg kan bare ikke forstå, at jeg altid kun finder grå flåter - det undrer mig, at jeg ikke opdager dem noget før, specielt hvis der går så mange dage inden de bliver grå :vedikke:

 

De kan sagtens vokse sig store på kort tid, ca et døgn, hvis de finder et "godt" sted.

Hvis de finder et dårligt sted kan det tage lang tid, for de giver ikke slip igen før de er "færdige".

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan sagtens vokse sig store på kort tid, ca et døgn, hvis de finder et "godt" sted.

Hvis de finder et dårligt sted kan det tage lang tid, for de giver ikke slip igen før de er "færdige".

 

Pyyha, så satser jeg på, de er gode til at finde et "godt" sted på Elvis hurtigt, så de ikke sidder så længe :shock: ... Hvis de absolut skal sidde der ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...