Hop til indhold

Samojede tråden


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Holly med pletten

Hej!

Håber, at jeg må kigge lidt med i tråden, selv om min hund kun er halv samojede (mentalt er hun vist mere samojede end labrador - haha! :mrgreen:).

Det er en fantastisk klog og opmærksom hund!

 

Jeg vil høre om nogle har et godt råd til, hvordan man kan starte op med træk? :)

 

Og så får I også lige et lille billede!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst maian889
Hej!

Håber, at jeg må kigge lidt med i tråden, selv om min hund kun er halv samojede (mentalt er hun vist mere samojede end labrador - haha! :mrgreen:).

Det er en fantastisk klog og opmærksom hund!

 

Jeg vil høre om nogle har et godt råd til, hvordan man kan starte op med træk? :)

 

Og så får I også lige et lille billede!

 

Hvor gammel er hun?

 

Jeg startede stille og roligt op med at løbetræne med min først, så han var fit til at der kom noget vægt på.

 

Så spændte jeg ham for cyklen - i en træksele og en snor beregnet til træk, der er gummi i for at tage "stødene".

Jeg trak cyklen mens han gik foran - stolt som en pave, han fik masser ros og guf.

Så begyndte jeg at løbe med - dvs ha den ene fod på pedalen (Ligesom et løbehjul)

Så satte jeg mig op og begyndte på meget korte ture og udvidede derfra.

 

Men husk at tjekke temperaturen inden du kaster dig ud i projektet, og gå langsomt frem.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har snakket med Gitte idag og hun har heldigvis sagt go' for Malou's vægt, de andre hvalpe fra kuldet som endnu ikke er flyttet hjemmefra er omkring samme størrelse- heldigvis :slem:

Malou har heldigvis ikke reageret efter mødet med hunden, eller jo, den første hund hun mødte efter var en Papillon på 6 mdr. var hun panisk angst, men efter at have hilst på den var hun på toppen igen :klap:

 

Det var godt, man kan altid regne med hende :) Har hun ikke kunnet komme af med de sidste eller nogle som hun selv vil bruge til udstilling?

Puha godt hun ikke siger noget til andre, for det simpelthen så ærgeligt når de får varrigt meen af det, men hun virker til at være en frisk lille dame :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

Håber, at jeg må kigge lidt med i tråden, selv om min hund kun er halv samojede (mentalt er hun vist mere samojede end labrador - haha! :mrgreen:).

Det er en fantastisk klog og opmærksom hund!

 

Selvfølgelig da :-D Hun er fin - har hun plet om øjet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Holly med pletten
Hvor gammel er hun?

 

Jeg startede stille og roligt op med at løbetræne med min først, så han var fit til at der kom noget vægt på.

 

Så spændte jeg ham for cyklen - i en træksele og en snor beregnet til træk, der er gummi i for at tage "stødene".

Jeg trak cyklen mens han gik foran - stolt som en pave, han fik masser ros og guf.

Så begyndte jeg at løbe med - dvs ha den ene fod på pedalen (Ligesom et løbehjul)

Så satte jeg mig op og begyndte på meget korte ture og udvidede derfra.

 

Men husk at tjekke temperaturen inden du kaster dig ud i projektet, og gå langsomt frem.. :mrgreen:

 

Hun bliver 2 år til oktober :)

 

Mange tak for de gode råd - det lyder lige som noget for hende, så hun kan få brændt noget krudt af! Hvor træner du med ham henne? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Holly med pletten
Selvfølgelig da :-D Hun er fin - har hun plet om øjet?

 

Nej, det er nok bare en skygge. Hun har en plet - eller måske nærmere to - på siden. Det er vist det eneste, hun har fået fra sin mor, som er en sort labrador ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er nok bare en skygge. Hun har en plet - eller måske nærmere to - på siden. Det er vist det eneste, hun har fået fra sin mor, som er en sort labrador ;)

 

Hun er rigtig fin, synes slet ikke hun ligner labrador :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv - og så alligevel lidt en virkelig god historie, faldt over den på facebook: Facebook

 

Ved ikke om linket virker, det er en facebook side. Samojede som ikke har fået nogen pleje i 4 år :megaked: Den bliver så heldigvis reddet og klippet, og får et rart hjem. Altså det er jo fantastisk! men ih hvor bliver man ked af sådan nogle historier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Hun bliver 2 år til oktober :)

 

Mange tak for de gode råd - det lyder lige som noget for hende, så hun kan få brændt noget krudt af! Hvor træner du med ham henne? :)

 

Bare her i lokal-området. Vi har heldigvis mange sti systemer hvor jeg bor. Men Carlo har lært at løbe inde i siden (stadig foran cyklen) hvis vi er på vejen.

 

Det er virkelig noget de kan bruge, men de skal være i form til det og jeg gør selv meget ud af at køle ham ned bagefter ved at gå en stille og rolig slentretur.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, kære samojed ejere. Som skrevet i anden tråd er vi blevet i tvivl om navnet til vores kommende hvalp, da flere tror det er et pigenavn.....(Milou og det er en han, vi skal have). Derfor genovervejer vi (gooood tid, det er først i morgen vi skal hente) navne og tænkte, at der må være nogle af jer, der sidder inde med det geniale NAVN til min sammie ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, kære samojed ejere. Som skrevet i anden tråd er vi blevet i tvivl om navnet til vores kommende hvalp, da flere tror det er et pigenavn.....(Milou og det er en han, vi skal have). Derfor genovervejer vi (gooood tid, det er først i morgen vi skal hente) navne og tænkte, at der må være nogle af jer, der sidder inde med det geniale NAVN til min sammie ??

 

Hvis i er vilde med Milou, hvorfor så ikke bare kalde ham det? Folk gætter på forkert køn ligemeget hvad hunden hedder, hvad den har på og ja, næsten ligegyldigt hvor store nosser den har :mrgreen:

 

Ja alle tror Motor er Voodoos mor :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom han endelig endelig hjem - lille Emil :lun: havde jo overvejet et andet navn, men da vi kører hjem med ham i bilen, siger min mand, at han ligner en Emil og så har han bare heddet det siden.

 

IMAG0099-11-613x1024.jpg

 

glæder mig så meget til, at lære ham at kende :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh en fin lille Emil :lun:

 

Hvordan tog han at snuse rundt i hjemmet, og hvad med første nat?

 

Han var meget forsigtig inde i huset, mens han var lidt mere modig ude i haven. Han er noget mere tilbageholdende end vi kender ham fra alle vores besøg hos opdrætter, men mon ikke det går over, så snart han har vænnet sig til det nye hjem og når savnet af mor og søskende går over.

 

Natten gik fint. Jeg sov på en madras på gulvet med ham, så han ikke følte sig alene. Det gik fint. Vi var ude to gange i løbet af natten, da jeg kunne høre han begyndte at myldre rundt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var meget forsigtig inde i huset, mens han var lidt mere modig ude i haven. Han er noget mere tilbageholdende end vi kender ham fra alle vores besøg hos opdrætter, men mon ikke det går over, så snart han har vænnet sig til det nye hjem og når savnet af mor og søskende går over.

 

Natten gik fint. Jeg sov på en madras på gulvet med ham, så han ikke følte sig alene. Det gik fint. Vi var ude to gange i løbet af natten, da jeg kunne høre han begyndte at myldre rundt :-D

 

Dejligt at første nat gik godt :-D Det lyder ret normalt det andet, bare vent, når han er 3-4 måneder rykker du dig i håret over hans mod :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad laver i egentlig med jeres samojeder om sommeren??

 

Går i til træning? Spor? Andet?

 

Vi går en lille smule spor, men bliver desværre ikke så tit som jeg gerne ville.

 

Ellers foregår det meste af tiden med nus og kæl, når ikk vi er på gåtur eller ude og lege :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Rent nysgerrigheds spørgsmål :mrgreen: Er der egentlig stor forskel på samojeders aktivitetsbehov? Har bare opfattelsen af, at Motor & Voodoo kræver en del mere end Deluxe, men det er måske også afhængig af hvilken linje samojeden er fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Rent nysgerrigheds spørgsmål :mrgreen: Er der egentlig stor forskel på samojeders aktivitetsbehov? Har bare opfattelsen af, at Motor & Voodoo kræver en del mere end Deluxe, men det er måske også afhængig af hvilken linje samojeden er fra?

 

Hvor blev Carlo af i den sammenligning :rolleyes:

 

Jeg tror det kommer helt an på hvad man vender dem til.

 

Herhjemme sker der absolut ikke en skid mellem 9-15 uanset om jeg er hjemme eller ej.

Det er bare en del af Carlos døgnrytme og han hviler rigtig godt i sig selv på den måde.

 

Da han var ca 1 år gik jeg med ham morgen, middag og aften. Ca 2,5time pr dag, hvilket resulterede i en hund som aldrig lå ned i mere end 2 min af gangen herhjemme. Drøn irriterende.

 

Nu veksler vi mellem dage hvor der kun lige klares det allerhøjst nødvendige og så dage med fuld knald på. Men som hovedregel kommer han nu ud 2 gange pr dag morgen og aften - men har i løbet af dagen (når der er nogen hjemme selvfølgelig) fri adgang til haven. Om vinteren trækker han så ca 2-3 gange om ugen oveni.

 

Jeg blev faktisk overrasket over hvor stor en ændring der skete da jeg skar ned på aktivitetsniveauet. Han blev nu pludselig afslappet og afventende. I stedet for anspændt og på mærkerne.

 

Men jeg havde jo en ide om at en samojed bare sku ha godt med aktivitet - det var jo en arbejdshund. Så ville jo det allerbedste med hundeleg hele tiden, gåture og træning.. Det magtede han slet ikke.. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...